Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-14, 05:55
Medlem
fugus avatar
Måste också nämna Foreman som en av de allra bästa genom tiderna (som jag sett fightas). Extremt imponerande karriär. Förutom hans pinsamma missöde mot Ali skulle jag nästan vilja säga att hans karriär är totalt perfekt.
Citera
2008-11-15, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Måste också nämna Foreman som en av de allra bästa genom tiderna (som jag sett fightas). Extremt imponerande karriär. Förutom hans pinsamma missöde mot Ali skulle jag nästan vilja säga att hans karriär är totalt perfekt.

jo.. foreman var inte pjokig
Citera
2008-11-15, 15:22
Medlem
Daevass avatar
Tyson innan Don King, det finns ingen som har knockat så många högklassfighters i första och andra rond som Tyson. Roy jones JR under sin prime håller jag med om var ruskigt imponerande.

Förresten, vem var idioten som nämnde Prince Naseem? Att nämna honom i det här sammanhanget är rätt pinsamt.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av MannyPacquiao
Det finns en filippinsk boxare som jag gillar. Hmm har glömt bort vad han heter bara...
Senast redigerad av Daevas 2008-11-15 kl. 15:26.
Citera
2008-11-15, 16:13
Medlem
VemVilleVads avatar
Helt klart Mike Tyson den killen på toppen av sin karriär lär ha haft det tyngsta slaget genom tiderna.. Och bara en sånn sak som att bita av en bit av någons öra visar vilken jävla krigare han är!
Citera
2008-11-15, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VemVilleVad
Helt klart Mike Tyson den killen på toppen av sin karriär lär ha haft det tyngsta slaget genom tiderna.. Och bara en sånn sak som att bita av en bit av någons öra visar vilken jävla krigare han är!

Mike tyson bet förfan en bit av en killes öra under en match. Det är psykfall...
Ok, han hade jäkligt bra knockout swing... Men det gör mig så jäkla irriterad att folk tycker att han var bra under sina "Glansdagar"

Han hade inte karisma i ringen bara,,, Det var för mycket ( Yo! jag har varit i fängelset och är en farlig Gangster.)
Citera
2008-11-15, 18:08
Medlem
Vidfamnes avatar
Andrew Floyd Mayweather.
Citera
2008-11-15, 22:00
Medlem
pludos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daevas

Förresten, vem var idioten som nämnde Prince Naseem? Att nämna honom i det här sammanhanget är rätt pinsamt.

Edit:
Det var jag
Han hade nog kunnat gå en hel del bra matcher till om han bara hade haft rätta viljan att boxas !!!
Men majoriteten har alltid rätt så ta ni eran Tyson !
Citera
2008-11-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatarsalt
Roy Jones Jr gjorde mycket mer duckande mellan 1997-2003 än mayweather har gjort.
roy jones körde mot alla han kunde, han skulle mördat floyd i ringen, oscar de la hoya ville ju köra rematch mot floyd mayweather men då bestämde han sig för att retirera istället
Citera
2008-11-16, 01:20
Medlem
Daevass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pludo
Det var jag
Han hade nog kunnat gå en hel del bra matcher till om han bara hade haft rätta viljan att boxas !!!
Men majoriteten har alltid rätt så ta ni eran Tyson !
Naseem fick storstryk av Barrera, som är i en annan division än Nassem. Naseem matades med nollor för att han var en karismatisk boxare. Sen får vi betänka att det finns en hel del som är i en bättre division än Barrera (t.ex. Pacquiao och Marquez). Sen kan vi ytterligare betänka att det finns historiska boxare som har varit bättre eller varit i samma klass som nämnda boxare. Och detta är bara i viktklasserna som är närmast naseems.

Tyson var ändå överlägsen i sin viktklass när det begav sig (innan Don King).
Senast redigerad av Daevas 2008-11-16 kl. 01:34.
Citera
2008-11-16, 02:29
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nampot
roy jones körde mot alla han kunde, han skulle mördat floyd i ringen, oscar de la hoya ville ju köra rematch mot floyd mayweather men då bestämde han sig för att retirera istället
Vadfan har Mayweather med RJJ att göra? Mayweather är långt ifrån rädd för De La Hoya. Däremot finns det ingen poäng över huvudtaget för honom att fighta the goldenboy igen. Det enda som skulle motivera det är $$$. Nej dem Mayweather duckade är utan tvekan Margarito och Cotto.

Till dem som snackar om att Roy skulle sprungit ifrån och duckat folk. Vem? Calzaghe som var en nobody på den tiden? Michalchevski? Kom igen. Två i USA på den tiden helt okända fighters. Fanns inget för Roy att vinna på dem fighterna, varken sportsligt eller ekonomiskt.
Citera
2008-11-16, 02:34
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daevas
Naseem fick storstryk av Barrera, som är i en annan division än Nassem. Naseem matades med nollor för att han var en karismatisk boxare. Sen får vi betänka att det finns en hel del som är i en bättre division än Barrera (t.ex. Pacquiao och Marquez). Sen kan vi ytterligare betänka att det finns historiska boxare som har varit bättre eller varit i samma klass som nämnda boxare. Och detta är bara i viktklasserna som är närmast naseems.

Tyson var ändå överlägsen i sin viktklass när det begav sig (innan Don King).
Håller med. Prinsen blev såpass avväpnad och exploaterad av Barrera att han skrämdes in i pension. Att anse att Hamed är en av de främsta genom tiderna är ett skämt. Sätt honom på topp1000 genom tiderna och jag tvivlar fortfarande.

Däremot förstår jag fortfarande inte er kärlek för Tyson. Ni överskattar hans förmåga historiskt sett något fruktansvärt. Visst han dominerade tungvikten en period då den i stort sett var helt urholkad och att betrakta som ett skämt. Han levde extremt mycket på myten om sig själv. De flesta sopor han mötte skakade ju redan innan matchen börjat. Hade han mött en boxare som kunde hantera honom fysiskt och psykiskt på den tiden hade han blivit lika våldtagen som han blev mot Holyfield och Lewis. Detta är helt klart min åsikt. Är det 100% säkert att jag har rätt? Nej. Men använder man sunt förnuft och kan lite om boxning förstår man hur Tyson som fighter var uppbyggd.
Han förtjänar all respekt för det han uträttade och han var en underbar fighter. Däremot kan man knappast räkna honom i toppen p4p. KANSKE topp10 tungviktare genom tiderna men det är tveksamt.
Citera
2008-11-16, 04:05
Medlem
lärkkans avatar
Min röst hamnar på Mike Tyson då han hade snabbhet, var duktig deffensivt, knockout power, timing o.s.v. och var helt enkelt väldigt bra teknisk samtidigt som han var väldigt stark.
Tyvärr var inte tyson speciellt mentalt stabil och klarade inte av vad som hände utanför ringen, t.ex sin tränares D'Amatos död.

Dock tror jag inte han skulle klarat sig lika bra i en mindre viktklass då han skulle mött mer boxare i sin egen längd, vilket skulle göra det svårare för honom att använda sin peek-a-boo och bob-n-weave stil då den passar just bäst för längre motståndare.

Sen tycker jag att Muhammad Ali är grymt överskattad, han hade inte varit alls så stor boxare om det inte hade varit för han var så stor i käften(Tyson är ioförsig ganska förstorad pga allt kaos). Och en intressant sak är ju att de flesta som ser honom som den största knappt sett någon match med honom eller kan stava hans namn MuhammAd Ali
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in