2018-04-21, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är inte nödvändigt att ha kontakter inom landet, det är bara att ta del av vad tekniska analytiker har publicerat. Jag har länkat till fler av dem tidigare.

Man konstaterar unisont att Nordkoreas robotar inte ens är i närheten av att vara stridsdugliga, varken navigationsmässigt eller tekniskt.
I det ekonomiska läget Nordkorea befinner sig nu är det omöjligt att vidareutveckla sina robotvapen så den enda kvarvarande möjligheten är att erbjuda frysning av tester.
LEMMORS tips är bra, Schmucker är väldigt insatt.

Vad beträffar ”att få någon till förhandlingsbordet” så var Kims erbjudande den enda möjligheten då han till varje pris måste försöka få bort sanktionerna, landet är p.g.a misskötsel bankrutt.

Vissa i denna tråd, har den sällsynt svårförståeliga bristen, ”Degenererad receptiv förmåga”. Även om man är svårartad anhängare av den ideologi som autokratin i Nordkorea representerar eller fanatisk USA motståndare, så är man i total avsaknad av opartisk korrekt analysförmåga, för att kunna inse att Nordkorea och Kim faktiskt är i slutet av vägens ände.
Man har de facto genom historien, ”Rivit av alla biljetter i biljetthäftet, och nu har man bara kartongbiten kvar längst bak”.

Att som vissa, hävda, att Kim varit en tillgång och skicklig ledare av sitt land, tillhör nog Darth Waders sida i detta spel isåfall.

Loppet ÄR KÖRT för Kim och regimen i NOKO, (i dess nuvarande form), det är bara och inse, trots Kims taktiska spel och lek med önskan att bli accepterad som diplomatiskt geni.

Pengarna är snart slut - sanktionerna kommer att bestå tills dess att NOKO verifierat och avvecklat kärnvapnen.
Citera
2018-04-21, 11:58
Medlem
Kumabjorns avatar
Har stämt av reaktionen i japanska massmedia under dagen på Kims utspel om att han stänger provningsanstalten för kärnvapen. Generellt är de skeptiska, några få är försiktigt optimistiska. Men skepticismen dominerar helt klart. Hade varit intressant om FB:are i andra länder kunde väga in lite på hur reaktionerna varit.
Citera
2018-04-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Oj, har han insyn som ingen annan har? Berätta mera!

Det bär mig emot att mata troll och upplysa individer med svag receptiv förmåga.

Normalt sett har jag absolut ingenting emot att föra dialog eller ”Hålla skola” med någon som inte är på samma kunskapsnivå, så länge denne är villig att fortbilda sig.

Men i Ditt fall är jag villig att göra ett ödmjukt undantag.
Citera
2018-04-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Har stämt av reaktionen i japanska massmedia under dagen på Kims utspel om att han stänger provningsanstalten för kärnvapen. Generellt är de skeptiska, några få är försiktigt optimistiska. Men skepticismen dominerar helt klart. Hade varit intressant om FB:are i andra länder kunde väga in lite på hur reaktionerna varit.

Jag är just nu (och har varit senaste veckan) på resande fot i olika länder.

Återkommer ned summering av intryck i mån av tid!
Citera
2018-04-21, 12:07
Medlem
Citat:

Med pekfingret i vinden sedan igår, måste jag nog meddela att skepticismen är övervägande.

Återkommer.
Citera
2018-04-21, 12:23
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Med pekfingret i vinden sedan igår, måste jag nog meddela att skepticismen är övervägande.

Återkommer.

Intressant, pekar lite på hur djupt rotad misstänksamheten ligger gentemot NK.
Citera
2018-04-21, 12:37
Medlem
Citat:
Intressant, pekar lite på hur djupt rotad misstänksamheten ligger gentemot NK.

Jag var förra veckan i Santiago Chile och Buenos Aires Argentina samt 2 dgr i Surinam. Jag kan utan minsta tvekan
meddela att skeptisicmen kring Nordkorea och regimen är mycket utbredd.

Kom i förrgår till Portugal, återkommer.
Citera
2018-04-21, 13:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Det bär mig emot att mata troll och upplysa individer med svag receptiv förmåga.

Normalt sett har jag absolut ingenting emot att föra dialog eller ”Hålla skola” med någon som inte är på samma kunskapsnivå, så länge denne är villig att fortbilda sig.

Men i Ditt fall är jag villig att göra ett ödmjukt undantag.
Det räcker med att du förklarar hur du tänker när du inte anser att det är NK:s möjliga och omöjliga kärnvapen som har lett fram till att USA:s president kommer att sitta på andra sidan av förhandlingsbordet och vilka svaga kort helt plötsligt Kim sitter med.

Edit:

Vi kan diskutera det i ljuset av det här tillkännagivandet:

AFP news agency
‏@AFP

Citat:
#BREAKING US brands China, Russia, Iran, North Korea 'forces of instability'

https://twitter.com/AFP/status/987375715095076866
Senast redigerad av arbetet 2018-04-21 kl. 13:13.
Citera
2018-04-21, 13:52
Medlem
Citat:
Det räcker med att du förklarar hur du tänker när du inte anser att det är NK:s möjliga och omöjliga kärnvapen som har lett fram till att USA:s president kommer att sitta på andra sidan av förhandlingsbordet och vilka svaga kort helt plötsligt Kim sitter med.

Edit:

AFP news agency
‏@AFP

I AFP-artikeln du länkar till kan man läsa följande:

The United States branded strategic rivals China and Russia "forces of instability" on Friday, grouping them with Iran and North Korea as countries whose rights abuses amount to a global threat.

Vilket i och för sig stämmer, men vad vill du ha sagt med det?
Citera
2018-04-21, 14:07
Medlem
I en blänkare från UPI kan man läsa följande:
Report: North Korea executed six for leaking phone numbers

https://www.upi.com/Top_News/World-News/2018/04/20/Report-North-Korea-executed-six-for-leaking-phone-numbers/8881524240681/?spt=su&or=btn_tw

Någon som vet mer? Har nordkoreanska ledare blivit utsatta för telefonavlyssning?

April 20 (UPI) -- North Korea may be struggling to keep its population in compliance with strict authoritarian rule, according to sources in the country who say there's evidence of executions and a reduction in food bonuses.

A high-ranking North Korean official who requested anonymity told Daily NK on Friday the regime has stepped up enforcement of "internal information security" following the attempted leak of government telephone numbers in 2017.

Bildtext:
North Korea is heightening measures to prevent the leak of North Korean state phone numbers to the outside world, according to a South Korean press report. File Photo by Stephen Shaver/UPI | License Photo
Citera
2018-04-21, 15:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
I AFP-artikeln du länkar till kan man läsa följande:

The United States branded strategic rivals China and Russia "forces of instability" on Friday, grouping them with Iran and North Korea as countries whose rights abuses amount to a global threat.

Vilket i och för sig stämmer, men vad vill du ha sagt med det?
LEMMOR verkar tro att USA helt plötslig har övertaget efter alla dessa år, militärt, politiskt och moraliskt. Vi andra dödliga ser ett diplomatiskt USA som klampar omkring som en elefant i en porslinsbutik och som inte klarar av att se helheten eller det långsiktiga. Aldrig har väl uttrycket "ni har klockorna men vi har tiden" stämt så bra. Dessutom har man talat om för alla världens ledare att man mycket väl kan slå ut och överleva en kryssningsmissilattack vilket gör att det enda alternativet nu är att man tar till storsläggan om man ska attackera NK med de konsekvenser detta skulle få. Iofs något som även Svenska försvaret ansett sedan kryssningsmissilernas intåg på det militära slagfältet.

Jag kan för mitt liv inte se hur mycket sämre NK.s situationen skulle kunna bli frånsett ett totalt militärt anfall. För deras del kan de framtida förhandlingarna bara få en positiv utgång jämfört med var man har varit tidigare. Dessutom är en succé som ett fredsavtal mellan NK och SK något som Trump inte vill missa. Jag tror att han är beredd att betala ett ganska högt pris för en sådan.
Citera
2018-04-21, 15:37
Medlem
Citat:

Edit:

AFP news agency
‏@AFP

Nej, det är Du som skall tala om vilka STARKA kort Kim sitter med!

Jag är inte intresserad av Dina länkar som den bifogade. Vad publiken i den tråden och liknande, som tex MoonofAlabama tycker, vet vi.

Jag vill veta vad DU, tycker, om Kims starka kort och inget annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in