2018-04-21, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så kan man givetvis tolka det. Eller så kan man lyssna på vad faktiskt Kim säger; att man är klara med kärnvapenutvecklingen och att man har uppnått det man ville. Och det måste man ju säga att de har gjort. Efter att flera gånger avvisat fredsförhandlingar så har man t.o.m. lyckats få USA:s president till förhandlingsbordet.

Eller så kan man fortsätta att ägna sig åt tankeläsning och gissa fram analyserna.
Där gissar du fel igen, det är FN som fått Kim III till förhandlingsbordet, ingenting annat.
Kim III måste få stopp på sanktionerna.
Ett av flera tecken på det är att man stoppar robottester trots att de är mycket långt ifrån färdigutvecklade, man har helt enkelt slut på resurser.
Citera
2018-04-21, 08:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Där gissar du fel igen, det är FN som fått Kim III till förhandlingsbordet, ingenting annat.
Kim III måste få stopp på sanktionerna.
Ett av flera tecken på det är att man stoppar robottester trots att de är mycket långt ifrån färdigutvecklade, man har helt enkelt slut på resurser.
Vilka kontakter har du på insidan av NK:s kärnvapenutveckling? Är genuint intresserad då ingen annan påstår sig ha den informationen du referar till.

Toppmötet har kommit till stånd genom Kims och Trumps initiativ. Vad det gäller Trump så är det mycket möjligt mot hans rådgivares vilja.
Citera
2018-04-21, 09:19
Medlem
Citat:
Vilka kontakter har du på insidan av NK:s kärnvapenutveckling? Är genuint intresserad då ingen annan påstår sig ha den informationen du referar till.

Toppmötet har kommit till stånd genom Kims och Trumps initiativ. Vad det gäller Trump så är det mycket möjligt mot hans rådgivares vilja.
Jag förstår inte din fråga, var skrev jag någonting om kärnvapenutveckling?
FYI, utveckling av kärnvapen och robotar är två helt skilda vetenskaper.
Citera
2018-04-21, 09:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag förstår inte din fråga, var skrev jag någonting om kärnvapenutveckling?
FYI, utveckling av kärnvapen och robotar är två helt skilda vetenskaper.
Men berätta om dina kontakter med insyn i NK:s robotförsvar då?

Men jag håller med dig, jag tror att Kim har kört med en riktig rövare faktiskt både vad det gäller kärnvapnen och robotar och lurat skjortan av alla andra så att han har fått som han har velat, nämligen USA till förhandlingsbordet.

Med det kan man säga att:
  1. Kim inte är en galen autokrat.
  2. han är tvärtom ganska duglig som ledare för sitt land.
Citera
2018-04-21, 09:54
Medlem
Citat:

Läs ALLT som tex. Robert Schmucker, har att tillföra analysen av Nordkoreas missilutveckling.
Citera
2018-04-21, 10:16
Medlem
Kumabjorns avatar
Den fråga som inte riktigt vill lämna det innersta lilla skrymslet av min nattsvarta hjärna är; har Kim försökt höja förväntningarna medvetet för att han har något slugt på gång inför mötet?
Citera
2018-04-21, 10:21
Medlem
Citat:
Men berätta om dina kontakter med insyn i NK:s robotförsvar då?

Men jag håller med dig, jag tror att Kim har kört med en riktig rövare faktiskt både vad det gäller kärnvapnen och robotar och lurat skjortan av alla andra så att han har fått som han har velat, nämligen USA till förhandlingsbordet.

Med det kan man säga att:
  1. Kim inte är en galen autokrat.
  2. han är tvärtom ganska duglig som ledare för sitt land.
Det är inte nödvändigt att ha kontakter inom landet, det är bara att ta del av vad tekniska analytiker har publicerat. Jag har länkat till fler av dem tidigare.

Man konstaterar unisont att Nordkoreas robotar inte ens är i närheten av att vara stridsdugliga, varken navigationsmässigt eller tekniskt.
I det ekonomiska läget Nordkorea befinner sig nu är det omöjligt att vidareutveckla sina robotvapen så den enda kvarvarande möjligheten är att erbjuda frysning av tester.
LEMMORS tips är bra, Schmucker är väldigt insatt.

Vad beträffar ”att få någon till förhandlingsbordet” så var Kims erbjudande den enda möjligheten då han till varje pris måste försöka få bort sanktionerna, landet är p.g.a misskötsel bankrutt.
Citera
2018-04-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Den fråga som inte riktigt vill lämna det innersta lilla skrymslet av min nattsvarta hjärna är; har Kim försökt höja förväntningarna medvetet för att han har något slugt på gång inför mötet?
Du är nog inte ensam om de funderingarna, det sitter nog hundratals analytiker runt om i världen för att försöka lista ut hur Kim III egentligen tänker
Citera
2018-04-21, 11:04
Medlem
[quote=Kumabjorn|63840876]Den fråga som inte riktigt vill lämna det innersta lilla skrymslet av min nattsvarta hjärna är; har Kim försökt höja förväntningarna medvetet för att han har något slugt på gång inför mötet?[/QUOTE

Vad skulle det SLUGA vara isåfall?

Han sitter ju med ganska svaga kort......
Citera
2018-04-21, 11:07
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Vad skulle det SLUGA vara isåfall?

Han sitter ju med ganska svaga kort......

Det är ju det som är själva 10 000 kronors frågan. Det är nog därför som frågan håller sig kvar i de innersta skrymslen.
Citera
2018-04-21, 11:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Läs ALLT som tex. Robert Schmucker, har att tillföra analysen av Nordkoreas missilutveckling.
Oj, har han insyn som ingen annan har? Berätta mera!
Citera
2018-04-21, 11:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är inte nödvändigt att ha kontakter inom landet, det är bara att ta del av vad tekniska analytiker har publicerat. Jag har länkat till fler av dem tidigare.

Man konstaterar unisont att Nordkoreas robotar inte ens är i närheten av att vara stridsdugliga, varken navigationsmässigt eller tekniskt.
I det ekonomiska läget Nordkorea befinner sig nu är det omöjligt att vidareutveckla sina robotvapen så den enda kvarvarande möjligheten är att erbjuda frysning av tester.
LEMMORS tips är bra, Schmucker är väldigt insatt.

Vad beträffar ”att få någon till förhandlingsbordet” så var Kims erbjudande den enda möjligheten då han till varje pris måste försöka få bort sanktionerna, landet är p.g.a misskötsel bankrutt.
Jag tror att han är medveten om vilka konsekvenser det skulle få och förberett sig väl för detta. Som sagt, jag motsäger inte att NK:s vapenutveckling skulle vara en Potemkinkuliss men det har ju tagit NK dit han ville, inte sant?: till förhandlingsbordet med USA på andra sidan för första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in