Citat:
Nu får du ta och ge dig. Nordkorea skulle alltså sakna legitimitet. Korea var ett land en gång och något som väl saknar legitimitet är väl USA:s nukleära närvaro. NK:s kärnvapenmissiler är heller inte riktade mot SK. Varför skulle de vilja utrota sitt eget folk? Som de ser det är SK ockuperat av imperialister och behöver befrias. Och de "djävlas" inte med världssamfundet utan med just "imperialisterna" i USA.
Förstår att du har svårt att se att USA är den trilskande parten här i den kognitiva dissonansen du lever i, trots att det finns offentliga dokument på att NK erbjudit sig att avbryta sitt kärnvapenprogram fyra gånger sedan 2000 i utbytte mot att slippa övningar med skarpa nukleära vapen vid sina gränser, speciellt under jordbrukssäsongen.
Och när vi ändå pratar om "världssamfundet" så tror jag nog att det finns en hel del medlemmar som inte riktigt är med på Trumps strategier, men som håller låg profil om det och hoppas på att USA inte hittar på något riktigt tokigt.
Förstår att du har svårt att se att USA är den trilskande parten här i den kognitiva dissonansen du lever i, trots att det finns offentliga dokument på att NK erbjudit sig att avbryta sitt kärnvapenprogram fyra gånger sedan 2000 i utbytte mot att slippa övningar med skarpa nukleära vapen vid sina gränser, speciellt under jordbrukssäsongen.
Och när vi ändå pratar om "världssamfundet" så tror jag nog att det finns en hel del medlemmar som inte riktigt är med på Trumps strategier, men som håller låg profil om det och hoppas på att USA inte hittar på något riktigt tokigt.
Du borde anklaga Kina och Ryssland för "Kognitiv dissonans" istället, i deras fall, föreligger verkligen skäl för den diagnosen. Dom två förmedlar och verkar medvetet leva i, "Den motsägelsefulla världen", dom förmedlar konstant, dubbla budskap.
Dom "Dribblar", genom att ena dagen göra uttalanden om att NK måste upphöra med sitt missil och kärnvapenprogram, och att dom stödjer FN:s sanktioner, nästa dag går likafullt lastbilar och båtar i båda riktningarna, med både det ena och det andra.
Att ändra åsikt och agera med motsägelsefulla handlingar var och varannan dag, det kallar jag dissonans.
Ja, NK saknar legitimitet, och deras förtroendekapital är NOLL, sedan den 25:e 1950, kl 04.00 invaderade Sydkorea.
Sydkorea anser inte sig vara ockuperat av "Imperialister", utan är fortfarande tacksamma för att "Den fria världen under FN", klev in, och fördrev den kriminella kommunistattacken Kim II Sung genomförde.
Den dagen Sydkorea deklarerar sig ockuperade av USA och ber Nordkorea om hjälp att bli befriade, kommer jag vara den förste att medge, "Hur fel hade jag inte".
Att Nordkorea "Säger sig", rikta missiler och kärnvapen, ENDAST MOT USA, verkar inte, Japan - NZ - Australien och många fler länder, inklusive Sydkorea, tro på riktigt.
Så många avtal och löften som Nordkorea svikit genom åren, trots internationell hjälp, av alla de slag, är det inte alls konstigt att "Man helt enkelt inte litar på Nordkoreas ord och/eller avsikter.