2010-10-08, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Nordkoreas Röda korset chef (som är på Sverige besök just nu) vittnar om svält i Nordkorea.
Torde väl räknas som en säker källa för även de mest fantiska NK fansen här.
Man sk alltså hata ett land bara för att en del inte får mat?
Detta är iaf coolt: http://www.youtube.com/watch?v=G8tzLTrM7qI&feature=related I Sverige skulle vi aldrig få skåda nått fantastiskt, folk här är alltid så ofokuserade. Under repetitionerna skulle ungdomarna bara prata om sex och hur mycket det ska dricka i helgen. Efteråt skulle man höra en massa gnäll. Fy för konsumtionssamhället.
Citera
2010-10-08, 15:56
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremisten
Detta är iaf coolt: http://www.youtube.com/watch?v=G8tzL...eature=related I Sverige skulle vi aldrig få skåda nått fantastiskt, folk här är alltid så ofokuserade. Under repetitionerna skulle ungdomarna bara prata om sex och hur mycket det ska dricka i helgen. Efteråt skulle man höra en massa gnäll. Fy för konsumtionssamhället.

Ja visst är det häftigt? Vilken tur då att du lever i ett fritt samhälle och kan uppleva det där utan att som liten flicka bli tvingad till att öva in dessa menlösa parader dag in och dag ut. Dessutom så gör man ju det där i princip bara för sin kära ledare. Inte så många som är inbjudna att titta på det där inte.

Så även om du nu hade bott i ett sånt samhälle, vilket verkar vara din stora dröm, så hade du inte fått se det.
Citera
2010-10-08, 16:23
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Ja visst är det häftigt? Vilken tur då att du lever i ett fritt samhälle och kan uppleva det där utan att som liten flicka bli tvingad till att öva in dessa menlösa parader dag in och dag ut. Dessutom så gör man ju det där i princip bara för sin kära ledare. Inte så många som är inbjudna att titta på det där inte.

Så även om du nu hade bott i ett sånt samhälle, vilket verkar vara din stora dröm, så hade du inte fått se det.

Du verkar ha koll på läget i nordkorea. Får man fråga hur många personer eller procent av befolkningen som får se ovanstående? Hur gamla är barnen när man tvingar dem att börja slita?
Citera
2010-10-08, 16:45
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Du verkar ha koll på läget i nordkorea. Får man fråga hur många personer eller procent av befolkningen som får se ovanstående? Hur gamla är barnen när man tvingar dem att börja slita?

Det får du gärna göra.... du kan väl kolla några klipp här exempelvis och fundera ut själv huruvida det är bönderna eller möjligtvis partifränderna som kollar
http://www.youtube.com/results?search_query=arirang&search=Search&sa=X&oi =spell&resnum=0&spell=1

Det gick en dokumentär på SVT för något år sedan om just detta. Där fick man följa någon liten flicka som väl var en 5-6 år som hade hållit på med detta i ett par år redan. Visserligen så kan tvång vara ett fel ord eftersom dom flesta är så hjärntvättade så att det ses som en heder att få ägna sig åt något så meningslöst.
Citera
2010-10-09, 03:37
Bannlyst
DFR Korea bekräftar att den unga generalen Kim Jong Un Efterträder Kim Jong Il.

Citat:
''A North Korean official has confirmed today for the first time that Kim Jong Il's youngest son will succeed him as the communist nation's next leader.

Yang Hyong Sop, a top official in North Korea's ruling party, referred to Kim Jong Un as 'the young general' during an interview with APTN.
He said the nation's people would be honoured to serve him as their leader.
Kim Jong Un would be the third successive generation of his family to lead North Korea, which has a population of 24 million.

His grandfather Kim Il Sung founded the nation in 1948 on a policy of self-reliance called 'juche'.
Yang said: 'Our people take pride in the fact that they are blessed with great leaders from generation to generation.
'Our people are honoured to serve the great President Kim Il Sung and the great leader Kim Jong Il.
'Now we also have the honour of serving young General Kim Jong Un.'

Yang is a member of the political bureau of the Central Committee of the Workers' Party of Korea and vice president of the Presidium of the Supreme People's Assembly, - the equivalent of the country's parliament.''

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1318889/North-Korea-confirms-time-Kim-Jong-Un-succeed-father-leader.html

Detta är positivt i form av stabiliteten i nationen, denna Kim Jong Un vet redan allt som behövs eftersom han växt upp i den miljön, just nu är det viktiga att DFR Korea får fram ett stabilt ledarskap efter Kim Jong Il, annars är nationen ett lätt byte. Nu kan man bygga vidare nationen genom denna stabilitet. I framtiden kommer naturligtvis det vara möjligt med fler förändringar men nu krävs det stabilitet eftersom relationen till Sydkorea och USA är sämre än på flera decennier.

Jag har nu den unga generalen som ny profilbild. Detta är en stor händelse för oss på svensk-koreanska föreningen och hela den koreanska nationen. Vi minns med glädje de förra ledarna Kim Il Sung och Kim Jong Il och hoppas att även Kim Jong Un kan stå emot ondskans imperium (USA).
Senast redigerad av Saturos 2010-10-09 kl. 03:49.
Citera
2010-10-09, 11:15
Moderator
vfs avatar
Nästa person som skriver "troll" åker på en tillsägelse/Mod
Citera
2010-10-09, 21:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Detta är iaf coolt: http://www.youtube.com/watch?v=G8tzL...eature=related I Sverige skulle vi aldrig få skåda nått fantastiskt, folk här är alltid så ofokuserade. Under repetitionerna skulle ungdomarna bara prata om sex och hur mycket det ska dricka i helgen. Efteråt skulle man höra en massa gnäll. Fy för konsumtionssamhället.

Du tycker alltså det är helt ok att leva i ett land där minst 10% dör av svält?

Jag blir alltid förundrad när jag stöter på svenskar som faktist beundrar Nordkorea och dess sinnesjuka ledare och system.

Men flytta du till "paradiset" Nordkorea, med hela din familj! De barn som din fru föder i Nordkorea kommer att bli ca 40 cm kortare än de skulle ha blivit i Sverige och väga 20 kg mindre när det växer upp. (Nordkoreaner är ca 20 cm kortare än sydkoreaner som i sin tur är genomstnittligt betydligt kortare än svenskar). Men flytta gärna dit så slipper jag och alla andra de värsta "idioterna", för något internet lär du inte få tillgång till. Förutom möjligtvis om du vidarbefodrar nordkoreansk, fabulös, propaganda, givetvis under rigorös kontroll.

Jag vill i alla fall bjuda på vad sydkoreanska ungdomer gör av fri vilja:

http://www.youtube.com/user/arirangworld?blend=3&ob=4
Citera
2010-10-09, 21:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
DFR Korea bekräftar att den unga generalen Kim Jong Un Efterträder Kim Jong Il.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...er-leader.html

Detta är positivt i form av stabiliteten i nationen, denna Kim Jong Un vet redan allt som behövs eftersom han växt upp i den miljön, just nu är det viktiga att DFR Korea får fram ett stabilt ledarskap efter Kim Jong Il, annars är nationen ett lätt byte. Nu kan man bygga vidare nationen genom denna stabilitet. I framtiden kommer naturligtvis det vara möjligt med fler förändringar men nu krävs det stabilitet eftersom relationen till Sydkorea och USA är sämre än på flera decennier.

Jag har nu den unga generalen som ny profilbild. Detta är en stor händelse för oss på svensk-koreanska föreningen och hela den koreanska nationen. Vi minns med glädje de förra ledarna Kim Il Sung och Kim Jong Il och hoppas att även Kim Jong Un kan stå emot ondskans imperium (USA).

Jag måste bara fråga:

Är du född och uppfostrad i Nordkorea?

Eller är du en svensk kovertit till den sinnesjuka juchereligionen?

I båda fallen så förstår jag orsaken till din sekteristiska extremism. Är du född och uppväxt i Nordkorea så är du sannolikt hjärntvättad för livet, speciellt om du innehar någon betydelsefull post, vilket gör att du inte vill mista din position och sjunka ner i vanliga nordkoreaners elände.

Är du en svensk kovertit till den sinnesjuka juchereligionen så är förklaringen att kovertiter nästan alltid blir extrema för att bevisa sin nitälskan till sin "gud". Exakt samma princip kan appliceras på extrema islamister där t.ex. de flesta kvinnor som väljer att bära heltäckande slöja i Sverige just är svenska konvertiter.

Missförstå mig inte! Jag är verkligen inte ute efter att avslöja din identiet eller något sådan. Personligen så skiter jag fullständigt vilken du är. Däremot så är jag intresserad av att få reda på hur en människa kan ta ett så extremt politiskt och moraliskt ställningtagande som du gjort.
Citera
2010-10-10, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag måste bara fråga:

Är du född och uppfostrad i Nordkorea?

Eller är du en svensk kovertit till den sinnesjuka juchereligionen?

I båda fallen så förstår jag orsaken till din sekteristiska extremism. Är du född och uppväxt i Nordkorea så är du sannolikt hjärntvättad för livet, speciellt om du innehar någon betydelsefull post, vilket gör att du inte vill mista din position och sjunka ner i vanliga nordkoreaners elände.

Är du en svensk kovertit till den sinnesjuka juchereligionen så är förklaringen att kovertiter nästan alltid blir extrema för att bevisa sin nitälskan till sin "gud". Exakt samma princip kan appliceras på extrema islamister där t.ex. de flesta kvinnor som väljer att bära heltäckande slöja i Sverige just är svenska konvertiter.

Missförstå mig inte! Jag är verkligen inte ute efter att avslöja din identiet eller något sådan. Personligen så skiter jag fullständigt vilken du är. Däremot så är jag intresserad av att få reda på hur en människa kan ta ett så extremt politiskt och moraliskt ställningtagande som du gjort.
Jag är från Korea urpsrungligen. Dock från den södra delen, adopterades till Sverige som liten. Har alltid varit intresserad av Korea pga av min bakgrund.

Jag stöder Juche, men jag skulle inte kalla det för en religion. Det är mer en filosofi och en politisk idé.

Jag är som sagt verksam i svensk-koreanska föreningen. En vänskapsförening som arbetar för att stärka banden mellan de svenska och koreanska folken och utveckla kontakterna länderna emellan.
Citera
2010-10-10, 18:57
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Detta är iaf coolt: http://www.youtube.com/watch?v=G8tzLTrM7qI&feature=related I Sverige skulle vi aldrig få skåda nått fantastiskt, folk här är alltid så ofokuserade. Under repetitionerna skulle ungdomarna bara prata om sex och hur mycket det ska dricka i helgen. Efteråt skulle man höra en massa gnäll. Fy för konsumtionssamhället.
Vart har jag skrivit att man ska "hata ett land bara för att en del inte får mat?"

Varför inte flytta till Nordkorea själv? Slipper du ju allt ofokuserat trams...å
Du får leva i ditt "dröm samhälle"
Citera
2010-10-10, 19:20
Medlem
McNultys avatar
Såg just påTV4-nyheterna att man vid firandet av 65 år vid makten slog på stort med den största militärparaden någonsin i landet.

Här kan man beskåda spektaklet: http://nos.nl/video/190384-militaire-parade-in-noordkorea.html
Citera
2010-10-10, 21:16
Medlem
Saturos, förstår att du sitter och myser gott till nyheterna om Kim Jong Uns nya utnämning. Men med handen på hjärtat, inte någon i er föreningen kan ha vetat vem denne unge Kim är. Det sägs att första generationen bygger upp rikedomen, den andra generationen förvaltar den och den tredje slösas bort den. Kim Jong Un kan alltså vara slutet på er fantastiska Folkrepubliken Korea. Därför, vad har han för kompetenser att leda landet i samma ohälsosamma anda som sin far och farfar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in