Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
DFR Korea bekräftar att den unga generalen Kim Jong Un Efterträder Kim Jong Il.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...er-leader.html
Detta är positivt i form av stabiliteten i nationen, denna Kim Jong Un vet redan allt som behövs eftersom han växt upp i den miljön, just nu är det viktiga att DFR Korea får fram ett stabilt ledarskap efter Kim Jong Il, annars är nationen ett lätt byte. Nu kan man bygga vidare nationen genom denna stabilitet. I framtiden kommer naturligtvis det vara möjligt med fler förändringar men nu krävs det stabilitet eftersom relationen till Sydkorea och USA är sämre än på flera decennier.
Jag har nu den unga generalen som ny profilbild. Detta är en stor händelse för oss på svensk-koreanska föreningen och hela den koreanska nationen. Vi minns med glädje de förra ledarna Kim Il Sung och Kim Jong Il och hoppas att även Kim Jong Un kan stå emot ondskans imperium (USA).
Jag måste bara fråga:
Är du född och uppfostrad i Nordkorea?
Eller är du en svensk kovertit till den sinnesjuka juchereligionen?
I båda fallen så förstår jag orsaken till din sekteristiska extremism. Är du född och uppväxt i Nordkorea så är du sannolikt hjärntvättad för livet, speciellt om du innehar någon betydelsefull post, vilket gör att du inte vill mista din position och sjunka ner i vanliga nordkoreaners elände.
Är du en svensk kovertit till den sinnesjuka juchereligionen så är förklaringen att kovertiter nästan alltid blir extrema för att bevisa sin nitälskan till sin "gud". Exakt samma princip kan appliceras på extrema islamister där t.ex. de flesta kvinnor som väljer att bära heltäckande slöja i Sverige just är svenska konvertiter.
Missförstå mig inte! Jag är verkligen inte ute efter att avslöja din identiet eller något sådan. Personligen så skiter jag fullständigt vilken du är. Däremot så är jag intresserad av att få reda på hur en människa kan ta ett så extremt politiskt och moraliskt ställningtagande som du gjort.