Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
Rättfärdigar det Kinas hänsynslösa agerande, på något sätt?
Vilken logik!
Ursakta men Kina slass inte i andra lander. Nar flygbombar Kina andra lander?
Vad du pratar om ar kontrakt mellan Kinesiska foretag och foretag i andra lander. Kanske ar kontrakten harda for vissa av befolkningen i andra lander, men det ar inte Kina som har tvingat andra landers ledare att skriva pa kontrakten. Kina har inget behov att vara varlspolis eller predika den kristna eller kinesiska laran for andra folk.
Visa mig vilka krig Han Kina har borjat de senaste tusen aren? Han Kineser vet om att krig loser inte konflikter.
For att skapa ett rikt land behovs det laga skatter och att medborgarna kanner trygghet och kan investera infor nasta ar. Darfor ar Kinas budget for inrikes sakerhet mycket storre an for utrikes sakerhet. Om detta skrev Mencius redan for 2500 ar sedan.
Men ater till huvudfragan. Korea tillhor Korea. Kina, USA, Ryssland, Japan lamnar omradet. Koreaner ar smarta personer och kommer finna en losning.
Ahh jag kommer ihag att du ogillar president Moon och gillar de tidigare presidenterna. Dessa ex presidenter ar i fangerlse for mut brott. Moon var foddes i ett flykting lager ar kand som arbetarnas advokat.
I Korea fragan stodjer jag till 100% Moon och student rebellerna fran 88.