2019-03-26, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Du tolkar som Du vill, eller också är Din illvillja så stor, att Du inte förstår skrivningen i ett vidare begrepp,

Jag är dock inte häpen över detta, jag är van från Dina tidigare inlägg......

Tydlig förklaring, så att även DU KAN FÖRSTÅ:

1. Kina har alla resurser för att ta emot en flyktingström från Nordkorea, både ekonomiska och administrativa/logistiska.

2. DE FACTO, har man redan gjort stora förberedelser för detta.

3. Hur man väljer att ta hand om, respektive integrera, är upp till Kina, men dom har många alternativ.

4. Ursäkta mig, men jag måste återigen ifrågasätta Din förmåga till läsförståelse, eller har Du något men jag inte känner till?

Jag tar det IGEN, Kina har hur många alternativ som helst, SOM INTE INNEBÄR ATT INTERVENERA ELLER BOMBA SÖNDER NK!

Givetivis har Kina planer och aktioner pa stora flykting strommar. Allt annat vore ansvarslost.

Statslaran i NK ar Juche. Enligt Juche ar Han Kineser den stora satan. Det finns NK kartor dar stora delar av Nordostra Kina tillhor Korea.

Den basta losningen for Korea ar ett Kora och att Kina, USA, Ryssland, Japan lamnar Korea. En aterforening av Korea kommer att ta 20 eller 30 ar. Men borja med ett lost forbund.

I detta stoder jag Trump. USAs befolkning skall inte betala for USA arme i SK. USAs president skall verka for den vanlige Amerikan och inte leka varldspolis.
Citera
2019-03-26, 13:57
Avstängd
Citat:
1. Kina har alla resurser för att ta emot en flyktingström från Nordkorea, både ekonomiska och administrativa/logistiska.
Du jämförde med hur man hanterar uigurerna och drog upp fångläger och hur Nordkoreanerna kunde "integreras i det systemet". Tack vi förstår så väl vad du menar.
Citat:
2. DE FACTO, har man redan gjort stora förberedelser för detta.
Vilket inte är detsamma som att man vill se någon sådan utveckling och framförallt inte provocera fram den.
Citat:
4. Ursäkta mig, men jag måste återigen ifrågasätta Din förmåga till läsförståelse, eller har Du något men jag inte känner till?

Mitt "men" är att jag till skillnad från dig inte är betald intresseagent för USA. (om det nu inte är någon av de skummare falangerna i Sydkorea som står för notan).
Citat:
Jag tar det IGEN, Kina har hur många alternativ som helst, SOM INTE INNEBÄR ATT INTERVENERA ELLER BOMBA SÖNDER NK!
Alternativ som ändå leder dit. Du påminner mig om statsmännen tiden innan WW I som bildade allianser och ställde ultimatum allt i förvissning om att nej, krig blir det säkert inte. Motparten backar bara.
Citera
2019-03-26, 13:58
Medlem
NK stats TV blir mer modern, high tech, och de skrev om det daliga Trump Kim motet tidigare an vanligt. NK forandras, den vanlige Kim i NK vet mer om omvarlden an for 10 ar sedan. och tack vare granshandeln. Borta ar historier om Kim den 2, 11 hole in ones. Givetvis ar tjockisen den 3e en hemsk person,

@ Lemmor,

For mig ar det mycket positivt den mycket sma skaliga granshandel som pagar mellan NK och Koreaner i Kina, langsamt andras NK. Eller ar dessa brottslinger?
For manga ar sen jobbade jag med en Kines Koreanska, den smartaste person jag har jobbat med. Hon ar nu professor i USA, men hennes foraldrar hade en Nordkoreansk restaurang i Kina. Ibland kom det NK flyktingar till hennes foraldrars restuarang. Givetvis fick de stanna men deras alternativ till inkomst var begransade.

Gor Kinas ledning fel att ha ett blint oga for granshandeln?
https://www.theguardian.com/world/2019/mar/26/north-korea-news-bulletins-get-makeover
Senast redigerad av svensk0kina 2019-03-26 kl. 14:00. Anledning: tillagg
Citera
2019-03-26, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Givetivis har Kina planer och aktioner pa stora flykting strommar. Allt annat vore ansvarslost.

Statslaran i NK ar Juche. Enligt Juche ar Han Kineser den stora satan. Det finns NK kartor dar stora delar av Nordostra Kina tillhor Korea.

Den basta losningen for Korea ar ett Kora och att Kina, USA, Ryssland, Japan lamnar Korea. En aterforening av Korea kommer att ta 20 eller 30 ar. Men borja med ett lost forbund.

I detta stoder jag Trump. USAs befolkning skall inte betala for USA arme i SK. USAs president skall verka for den vanlige Amerikan och inte leka varldspolis.

Kina skall omedelbart upphöra med sin ROVDRIFT dom bedriver, GLOBALT!

Några exempel:

Mauretanien och många, många andra länder i Afrika. Läs tex Michael Satas utredning om Kinas hänsynslösa utsugning av Afrikas resurser, utan minsta omtanke på de olika befolkningarnas välfärd eller framtid.

Stilla Havet och Indiska Oceanen, Tonga - Vanuatu - Solomon öarna för att nämna ett fåtal, där Kinas fruktansvärda ”Skuldfällediplomati” härjar skoningslöst.
Dessa stackars länder blir våldtagna av Kina med lån dom aldrig kommer att kunna betala tillbaka!

Jag skulle kunna skriva 100-tals sidor om detta kriminella beteende av Kina, men nu handlar tråden inte om det.

Jag tycker det är dags för Dig och de andra i denna tråd, som försvarar Kina, att skämnas och stänga munnen för gott i det hänseendet!
Senast redigerad av LEMMOR 2019-03-26 kl. 14:05.
Citera
2019-03-26, 14:03
Avstängd
Citat:
Hys inte för stora förhoppningar på Trump. Militärbudgeten växer, Trumps sätt att "lösa" problemet med alla civila som dödas runt om i världen i USA:s alla krig är att få militären och CIA sluta rapportera om dem, och, värst av allt, så håller man på att placera ut nya kärnladdningar W-76-2 med låg sprängkraft som förefaller mer gjorda för att användas än för att fungera som strategisk avskräckning.

Dock ligger nog Iran och Venezuela före i kön för potentiella angrepp.
Citera
2019-03-26, 14:06
Avstängd
Citat:
Mauretanien och många, många andra länder i Afrika. Läs tex Michael Satas utredning om Kinas hänsynslösa utsugning av Afrikas resurser, utan minsta omtanke på de olika befolkningarnas välfärd eller framtid.

Stilla Havet och Indiska Oceanen, Tonga - Vanuatu - Solomon öarna för att nämna ett fåtal, där Kinas fruktansvärda ”Skuldfällediplomati” härjar skoningslöst.
Dessa stackars länder blir våldtagna av Kina med lån dom aldrig kommer att kunna betala tillbaka!
Så du menar att Kina agerar precis som Västvärlden. Ja, då förstår jag att du är upprörd, vi har ju länge betett oss som riktiga svin (Skillnaden är att Kina hittills varit mindre benäget att skicka in soldater eller svälta ut länder om de inte gör som husse vill)
Citera
2019-03-26, 14:07
Medlem
Citat:
Kina skall omedelbart upphöra med sin ROVDRIFT dom bedriver, GLOBALT!

Några exempel:

Dessa stackars länder blir våkdtagna av Kina med lån dom aldrig kommer att kunna betala tillbaka!

Jag skulle kunna skriva 100-tals sidor om detta kriminelka beteende av Kina, men nu handlar tråden inte om det.

Jag tycker det är dags för Dig och de andra i denna tråd, som försvarar Kina, att skämnas och stänga munnen för gott i det hänseendet!

Just det traden handlar inte om Kina.

Min frus morfar slog emot Japan under 2VK han lever. Hans foraldrar drabbades av Opium som inforder av Britterna. Kom inte och sag att jag inte kan skriva.

Jag kan skriva hundra sidor om hur de "vita" plundrade och valdtog Kina.
Citera
2019-03-26, 14:09
Medlem
Citat:
Just det traden handlar inte om Kina.

Min frus morfar slog emot Japan under 2VK han lever. Hans foraldrar drabbades av Opium som inforder av Britterna. Kom inte och sag att jag inte kan skriva.

Jag kan skriva hundra sidor om hur de "vita" plundrade och valdtog Kina.

Rättfärdigar det Kinas hänsynslösa agerande, på något sätt?

Vilken logik!
Citera
2019-03-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så du menar att Kina agerar precis som Västvärlden. Ja, då förstår jag att du är upprörd, vi har ju länge betett oss som riktiga svin (Skillnaden är att Kina hittills varit mindre benäget att skicka in soldater eller svälta ut länder om de inte gör som husse vill)

I detta har du ratt, Kina har de senaste tusen aren ytterst sallan skapat krig. Det ar alltid andra lander som har lander som har plundrat och valdtagit Kina. Och i detta var Mongolerna och Manchu varre an Britterna.

Jag gissar att manga vita skulle ha funnit Britternas zon av Shanghai som himmeln pa jorden. Tonariga flick horor som rokte opium, infort av Britterna. En vanlig Kines overlevde 3 ar i 30 talets Shanghai.

Den stora anledningen till att Mao vann inbordeskriget var att nationlist Kina inte kunde stoppa opium missbruket och det andra var Japans hamd pa Kinas civilbefolkning som var en foljd av USA flygplan som terrorbombade Japan startade fran Kinesiska flygfalt.

Redan Mencius skrev att en ledares viktigaste uppgift var att undvika krig och se efter sin egen befolkning.
Senast redigerad av svensk0kina 2019-03-26 kl. 14:16. Anledning: tillagg
Citera
2019-03-26, 14:27
Medlem
Citat:
I detta har du ratt, Kina har de senaste tusen aren ytterst sallan skapat krig. Det ar alltid andra lander som har lander som har plundrat och valdtagit Kina. Och i detta var Mongolerna och Manchu varre an Britterna.

Jag gissar att manga vita skulle ha funnit Britternas zon av Shanghai som himmeln pa jorden. Tonariga flick horor som rokte opium, infort av Britterna. En vanlig Kines overlevde 3 ar i 30 talets Shanghai.

Den stora anledningen till att Mao vann inbordeskriget var att nationlist Kina inte kunde stoppa opium missbruket och det andra var Japans hamd pa Kinas civilbefolkning som var en foljd av USA flygplan som terrorbombade Japan startade fran Kinesiska flygfalt.

Redan Mencius skrev att en ledares viktigaste uppgift var att undvika krig och se efter sin egen befolkning.

Apropå det Du brukar skriva:

”Gjort är gjort, ingen ide att älta det idag!”

Ändamålet helgar tydligen medlen hos Er som företräder ”Intelligensian” på babordssidan dvs den VÄNSTRA.

Vi på styrbordssidan, däremot, ser dock igenom skenhelig demagogi, per automatik!

”Cheap tricks, dosen’t feed Your Chop Sticks!”
Citera
2019-03-26, 14:30
Medlem
Citat:
Rättfärdigar det Kinas hänsynslösa agerande, på något sätt?

Vilken logik!

Ursakta men Kina slass inte i andra lander. Nar flygbombar Kina andra lander?

Vad du pratar om ar kontrakt mellan Kinesiska foretag och foretag i andra lander. Kanske ar kontrakten harda for vissa av befolkningen i andra lander, men det ar inte Kina som har tvingat andra landers ledare att skriva pa kontrakten. Kina har inget behov att vara varlspolis eller predika den kristna eller kinesiska laran for andra folk.

Visa mig vilka krig Han Kina har borjat de senaste tusen aren? Han Kineser vet om att krig loser inte konflikter.

For att skapa ett rikt land behovs det laga skatter och att medborgarna kanner trygghet och kan investera infor nasta ar. Darfor ar Kinas budget for inrikes sakerhet mycket storre an for utrikes sakerhet. Om detta skrev Mencius redan for 2500 ar sedan.

Men ater till huvudfragan. Korea tillhor Korea. Kina, USA, Ryssland, Japan lamnar omradet. Koreaner ar smarta personer och kommer finna en losning.

Ahh jag kommer ihag att du ogillar president Moon och gillar de tidigare presidenterna. Dessa ex presidenter ar i fangerlse for mut brott. Moon var foddes i ett flykting lager ar kand som arbetarnas advokat.

I Korea fragan stodjer jag till 100% Moon och student rebellerna fran 88.
Citera
2019-03-26, 14:35
Medlem
Citat:
Apropå det Du brukar skriva:

”Gjort är gjort, ingen ide att älta det idag!”

Ändamålet helgar tydligen medlen hos Er som företräder ”Intelligensian” på babordssidan dvs den VÄNSTRA.

Vi på styrbordssidan, däremot, ser dock igenom skenhelig demagogi, per automatik!

”Cheap tricks, dosen’t feed Your Chop Sticks!”

Jag ar knappast vanster. Jag gillar Peng Dehuai, Kinas OB under Korea, som var Maos storsta fiende.

Min frus morfar slogs pa nationalist Kina, sa hans barn fick inga mojligheter. Det var forst efter Maos dod och de 4 gang som Kina forandrades till det battre. Mao gjorde vissa saker bra. Framforallt fick han stopp pa opium missbruket. Nar han tog makten var en Kines medellivslangd nere pa 38 ar!!! Kvinnor fick fler rattigheter. Men personkulten, det stora spranget och kultur revolten var stora misstag. Och det var Kinas militar som fick stopp pa dessa galenskaper. Pa detta satt liknar Kinas militar Nord Europa och USA. Aldrig har USA, Tyskland eller Kinas militar gjort en statskupp. Men i lander soderut verkar det ske ofta.

Jag gillar Mencius som Mao inte gillade.

Jag var punkare och pa bruksorten jag vaxte upp hade vi ofta konflikter med musik rorelsen.

Jag har byggt en kopia av ett aldre Kinesiskt hus med innergard, vatten, vaxter, tradgard.
Senast redigerad av svensk0kina 2019-03-26 kl. 14:54. Anledning: tillagg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in