Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
Vad kan vi förvänta oss av det (förhoppningsvis) kommande mötet, efter det att de tjänstemän som nu i helgen skall försöka ”Kickstarta” igång förhandlingarna igen?
Allt eller inget?
Luddig halvmesyr?
Ihopslagna papper och hemresa igen?
Eftersom mötet är på tjänstemannanivå och har som mål att undersöka möjligheten till ett toppmöte tror jag att det slutar i en halvmesyr som inte kommer att leda dit
Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
Eftersom Nordkorea trots allt inte avvisar nya förhandlingar, är frågan vilka bevekelsegrunder som ligger bakom?
Enbart sanktionslättnader? Inte troligt.
Det tror jag är målet, så som vid alla tidigare möten historiskt, kommer
NK att lova något de inte kommer att infria, allt för att få sanktionslättnader.
Visa av tidigare förhandlingar kommer USA inte gå på den igen
Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
Tror Kim att han kan få Trump att lägga ner alla krav på total verifierbar kärnvapenavveckling och släppa alla sanktioner samt dessutom få till ett fredsavtal? Inte troligt det heller.
Nej, nu handlar det nog om vapenbegränsning. Jag tror att det är dit regimen vill komma med sina senaste robotuppvisningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
Eller tror Kim att han skall få ett villkorat interimsavtal på 36-48 månader, under vilket han får sanktionslättnader och garantier för att ”Regimchange” inte står på agendan, mot att avveckla befintliga kärnvapen och stänga plutoniumproduktionen?
Troligtvis, då vinner han tid och kan fortsätta utvecklingen ”Undercover” precis som nu, då han aldrig kommer att gå med på nödvändig transparens och verifierbarhet.
Antagligen omöjligt.
Att få FN:s säkerhetsråd att backa tillbaka om interimsavtalet bryts kommer nog aldrig att ske. Det kommer Kina och Ryssland att förhindra.
Ett sådant ”erbjudande” vågar aldrig USA att ge
Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
”The Art of Survival”
Det måste man ge Mordkoreas regim cred för