2010-07-20, 13:40
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Råder delade meningar om vad som hände, personligen tror jag att det var ett wargame med USA som medvetet passerade över vad NK uppfattar som sin gräns eller att de torpederade skiten själva och skyllde på NK. Oavsett om nu USA är så rädd för NK bör man väl ta alla försök till dialog på allvar än att använda den vanliga taktiken, att hota med döden, men det är denna taktik USA återigen verkar vilja gå. Dvs mot än en mer instabilare värld.

Oja, delade meningar.

Personligen tror jag det var Kina, som har forskat fram en sorts kräftubåt (råder delade meningar om detta) som går längst botten och kan skjuta torpeder med koreanska betäckningar osv.
Citera
2010-07-20, 16:56
Medlem
brianmolkos avatar
De sitter säkert och skrattar åt bilder ifrån Sverige före och efter ..
Citera
2010-07-20, 18:35
Medlem
marionels avatar
Finns det överhuvudtaget något som helst hopp för NK iframtiden? Finns det NÅGOT som talar för att landet någonsin kan bli "normalt"?
Citera
2010-07-21, 01:26
Medlem
Flairrs avatar
Får hoppas att landet kan fixa till sig på egen hand så att inte usa tar kontroll över landet och gör det till en lydstat.
Citera
2010-07-21, 14:44
Medlem
Twoheaded Eriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marionel
Finns det överhuvudtaget något som helst hopp för NK iframtiden? Finns det NÅGOT som talar för att landet någonsin kan bli "normalt"?

Min åsikt är att Nordkorea är en av dom sista platserna på jorden som faktiskt är "frisk" och normal.

Det vore otroligt sorgligt om deras land skulle gå under. Tänk på allt "mysigt" som skulle komma med åren; abrahamism, Amerikansk populär/skräpkultur, snabbmatsindustrierna etc...
Citera
2010-07-21, 20:41
Medlem
Någon som vet varför Kwon Ho Ung blev avrättad?

http://www.huffingtonpost.com/2010/07/20/kwon-ho-ung-north-korea-o_n_652610.html
Citera
2010-07-21, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Någon som vet varför Kwon Ho Ung blev avrättad?

http://www.huffingtonpost.com/2010/07/20/kwon-ho-ung-north-korea-o_n_652610.html
med tanke på hans position så har han antagligen haft lite kontakter med syd under bordet..

..eller haft fel frisyr.
Citera
2010-07-22, 17:42
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Det är därför man vill samtala och ha en diplomatisk lösning? Det är därför Obama berömde Sydkorea för deras återhållsamhet när Nordkorea sänkte ett sydkoreanskt fartyg med man och allt?

Ja Nordkorea hade ju iiiiiingeeentiiing med det att göra, eller hur? Det var ett isberg som sänkte skeppet kanske? Dom förbrända resterna efter en nordkoreansk torped på platsen var bara resultatet av lustiga tillfälligheter.

Sa inte någon höjdare i den sydkoreanska flottan till att börja med att det inte var en torped och att en torped inte skulle kunna sänka skeppet på det sätt som skedde? Att det var orimligt att en nordkoreansk ubåt kunde befinna sig där skeppet skönk. Något som sen tystades ner osv, sen kom den "internationella" undersökningsgruppen och pekade på nordkorea. Visade upp en sönderrostad överväxt gammal torped som var väldigt intakt för att ha sprängts.

Själv tycker jag det luktar lögn och undanflykt, USA tjänade på det också med lite militär spänning i området så man slipper lämna baser man lovat så om det var ett misstag typ i en ammonutionsburk så kanske det "råkade bli" så att nordkorea fick skulden.

För övrigt tycker jag att USA borde ta bort sina kärnvapen från koreahalvön (någon NK bett om i några decenium och fortfarande gör trots att de till slut fått terrorbalans")
Citera
2010-07-24, 16:57
Medlem
Zöls avatar
Lite intressant video jag hittade om NK; http://wimp.com/rareglimpse/
Citera
2010-07-24, 18:17
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twoheaded Erik
Min åsikt är att Nordkorea är en av dom sista platserna på jorden som faktiskt är "frisk" och normal.

Det vore otroligt sorgligt om deras land skulle gå under. Tänk på allt "mysigt" som skulle komma med åren; abrahamism, Amerikansk populär/skräpkultur, snabbmatsindustrierna etc...

Ja, för det är därför folket dör av svält, medans dvärgen bor i lyxslott, äter den dyraste maten, har de dyraste bilarna och alla möjliga andra lyxtillbehör. Du är en jävla idiot, det är coolt att vara emot "Amerikansk kultur" och "globalism", en riktigt rebell som simmar motströms.
Citera
2010-07-24, 18:47
Medlem
letat på youtube efter någon bra intervju eller liknande med kim jong il som översatts till engelska. bara något klipp där han snackar och utrycker sina åsikter med engelsk text. någon som har något klipp?
Citera
2010-07-24, 19:35
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twoheaded Erik

Bra skrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in