2018-06-10, 22:45
Medlem
Det är ett fascinerande land, enda egentliga undantaget till globalismen som råder i våra dagar.

Jag växte upp under kalla kriget och kommer ihåg vad spännande världen var på den tiden. Det var svårt och dyrt att flyga till många länder och det fanns en helt annan känsla av vi och dom då. Globalismen har tagit bort det exotiska i världen. Det finns inte längre kvar.

Även om jag knappast skulle trivas särskilt bra i Nk, för mycket onödigt våld, så kan jag fortfarande romantisera om att vara en del av en nation som är sluten, speciell och svåråtkomlig.
Citera
2018-06-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmperorObservatory
Det är ett fascinerande land, enda egentliga undantaget till globalismen som råder i våra dagar.

Jag växte upp under kalla kriget och kommer ihåg vad spännande världen var på den tiden. Det var svårt och dyrt att flyga till många länder och det fanns en helt annan känsla av vi och dom då. Globalismen har tagit bort det exotiska i världen. Det finns inte längre kvar.

Även om jag knappast skulle trivas särskilt bra i Nk, för mycket onödigt våld, så kan jag fortfarande romantisera om att vara en del av en nation som är sluten, speciell och svåråtkomlig.
Om du läser den här synnerliga knäppa tråden från början är jag övertygad om att du skulle ändra uppfattning...eller inte...
Ge det några timmar av ditt liv, det kan det vara värt
Citera
2018-06-11, 02:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Det är nog ingen av dem vanliga nordkoreanerna som vet om att Kim är i Singapore under några dagar, kanske en vecka. För då skulle det bli revolution över hela Nordkorea. Folket skulle visa sitt missnöje på direkten. Knappt ingen av dem vill ha kvar Kim som ledare. Fler och fler tappar respekten för dynghögen.

Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jo, det var nog därför han ”pensionerade” tre ledande politiker härom dagen och ersatte dem med tre, i sammanhanget yngre, superlojala Kimanhängare.
De har koll under tiden KimIII är borta

Citat:
Ingen engelskspråkig kanal i Nordkorea har nämnt någonting om Singapore. Tvärtyst!
Jag kan inte läsa koreanska men jag tror inte att det har rapporterats på koreanska heller.
Någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Det har nämnts mycket "Vagt", långt in i en text, att USA har bett och önskat, att få ett möte med Nordkorea, för att fredsförhandla.
Man har endast nämnt, att ett möte kommer att hållas med USA, men inte var och inte när.

Citat:
Bissart och farcsinerande att NK-media helt har lagt av med antiUSApropanda.
Nu rapporterar man om tekniska framsteg istället, såsom ett ”nanomedel” som man tillsätter i färg för att få desinficerande egenskaper, eller att man ”uppfunnit” ett diamantskär som möjliggör mer precision i CNC-maskiner, eller ett nytt ”nanogödningsmedel” som kommer att revolutionera jordbruket.

Då det gäller tillsatsämnet för färg har man sökt ”nationellt patent”, vilket skämt!

Citat:
Jo jag tackar, nationellt patent!

Man kanske siktar på USA marknaden?

Och för två veckor sedan meddelades att man uppfunnit "Bakfyllefria ölet!

NANOKOREA, landet med en nanoliten del fria människor!
(FB) Mötet Kim Jong Un - Donald Trump, planerat till maj 2018

Sorry!
Citera
2018-06-11, 03:06
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmperorObservatory

Du är inte ensammen om den inställningen. Sedan länder som Kina, Vietnam och Kuba har anslutit sig till globalismen återstår väl i princip Venezuela och Nordkorea. Många, särskilt på den politiska vänsterkanten, ser globalismen som slutmålet för Usakapitalismens imperialistiska ambitioner. Faller Venezuela och Nordkorea återstår inget, ingen frizon, inget utrymme för kampen eftersom globalismen blir befriad från fiender. Ironiskt nog är globalismens nya fiende Trump. Således kommer kampen mot globalism att komma ifrån höger istället för vänster.

Säkerligen har detta bidragit till den nya inriktningen från vänstern på det politiskt korrekta. Vem hade trott att Jonas Sjögren skulle idolisera Ben & Jerry?
Citera
2018-06-11, 03:48
Medlem
Kumabjorns avatar
Washington Posts Koreakorrespondent, Anna Fifeld, har släppt betalväggen till en intressant artikel där hon intervjuar ett stort antal avhoppade, kriminella med SecundusSilents terminologi, nordkoreaner och om livet i Nordkorea. Den finns att läsa om du följer denna länk. Ett par intryck är att mänskliga rättigheter och yttrandefrihet inte har varit drivkrafter för avhopparna. Istället är det ett bättre liv och risken för att åka dit för sina - i statens ögon - kriminella aktiviteter som slutligen driver dem att passera gränsen utan att komma tillbaka.
Citera
2018-06-11, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
(FB) Mötet Kim Jong Un - Donald Trump, planerat till maj 2018

Sorry!

Sorry!

www.bustle.com/p/what-the-north-koreans-know-about-the-summit-speaks-vlolumes-about-how-the-country-is-run-9353389
Citera
2018-06-11, 06:10
Medlem
E.Merckxs avatar
NK media rapporterar om motet nu:

North Korean state media finally reports on Trump-Kim summit

https://www.axios.com/north-korean-media-kim-jong-un-summit-reporting-53555322-4ff8-4c29-9ee6-e119cf56a8f5.html?utm_source =sidebar
Citera
2018-06-11, 06:12
Medlem
E.Merckxs avatar
President Donald Trump traffar strax PM Lee Hsien Loong:

[Live] US President Donald Trump meets PM Lee Hsien Loong at the Istana

https://www.youtube.com/watch?v=7khxX6g-vhw
Citera
2018-06-11, 06:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Sorry!

www.bustle.com/p/what-the-north-koreans-know-about-the-summit-speaks-vlolumes-about-how-the-country-is-run-9353389
Svår form av kognitiv dissonans?:

North Korean state media finally reports on Trump-Kim summit

Varje land har sin vinkling av utrikespolitiska händelser. Även Sverige:

https://www.dn.se/nyheter/varlden/bild-fran-g7-motet-skapar-trumphumor-pa-twitter/
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-06-09/g-7-s-iconic-photo-shows-its-success-depending-on-the-angle?utm_content=business&cmpid=socialflow-twitter-business&utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_ campaign=socialflow-organic
Citera
2018-06-11, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-Todt
När var detta? Det låter ju märkligt att göra en order på bastu. Om NK kan tillverka kärnvapen så borde några bastu inte vara nödvändigt att importera?

Tidigt 70 tal. Innan mässan av Svenka företag
Citera
2018-06-11, 06:29
Medlem
Kumabjorns avatar
Tydligen har nordkoreanska medier redan meddelat Kims ankomst till Singapore. Med bild när han stiger ur den kinesiska Boeing 747:a han anlände med. Star Alliance logga och kinesisk flagga oretuscherade. Kanske är förändringarna större än vi vågar inse?

Från Jonathan Cheng, en pålitlig källa när det gäller NK.
Citera
2018-06-11, 06:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Tydligen har nordkoreanska medier redan meddelat Kims ankomst till Singapore. Med bild när han stiger ur den kinesiska Boeing 747:a han anlände med. Star Alliance logga och kinesisk flagga oretuscherade. Kanske är förändringarna större än vi vågar inse?

Från Jonathan Cheng, en pålitlig källa när det gäller NK.
Från honom har jag stulit det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in