2008-11-10, 01:54
Medlem
Jag har precis formaterat om min dator och allt gick väl som det skulle förutom att jag inte har något ljud och att internet "hackar" när jag skrollar. Genom timmar av googlande på forum och dylikt har jag fattat det som att jag saknar nån sorts drivrutin till både grafikkort och ljudkort. Jag har laddat hem Lavalys, Pc wizard 2008 och Sandra och har fått fram en hel del information om min dator.

System
Manufacturer : Packard Bell BV
Model : ISTART MC 6520

Mainboard
Model: M2N - TVM

Jag har suttit i evigheter och jag skulle inte slösa eran tid om jag inte var desperat. Jag är otrolig tacksam för all hjälp.
Citera
2008-11-10, 03:33
Medlem
Hardu windows isåfall gå in på kontrollpanelen=>prestanda och underhåll=> system => maskinvara => enhetshanteraren och kolla om du ser några okända enheter där kan du också uppdatera dina drivrutiner
Citera
2008-11-10, 09:27
Medlem
smurfehs avatar
Tog mig 1 minut att googla fram: http://support.packardbell.com/se/it...9312391&g=2000 så lite nyfiken är man på vad du gjorde i evigheter utan att hitta något så simpelt.

Tanken slog dig inte att kolla på tillverkarens hemsida? givetvis inte!
Citera
2008-11-10, 12:42
Medlem
I enhetshanteraren finns det ett gult frågetecken som säger Ljudstyrenhet för multimedia. Kan inte installera därifrån.

Angående hemsidan så har jag laddat hem den drivrutinen typ sju gånger men utan resultat. Har dessutom laddat hem kanske 3 dussin andra drivrutiner som var närbesläktade. Kan det vara så att jag har för många drivrutiner så de typ slår ut varandra?
Citera
2008-11-10, 18:28
Medlem
Okey det löste sig. Och om nån annan i framtiden irrar runt på google med samma problem. Lyssna då här:
Ladda hem ett program som heter Uniblue Driverscanner 2009, allt funkade på fem minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in