Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-09, 23:43
  #1
Medlem
Hej

Undrar hur utsikterna ser ut att jobba som MC på säg McKinsey ifall man har läst teknisk fysik + HHS?
Eftersom man läst teknisk fysik bör man få något mer "stelt"/kvantjobb jobb rent generellt (tänker t.ex. IB) eller har jag fel? Är det likadant för MC?

Är mer intresserad av general buisness administrationen än att man anställs p.g.a. nischkunskap (som jag kan tänka mig att en ingenjör kommer in på)
Citera
2008-11-10, 00:18
  #2
Medlem
Herregud.. nu må jag va trött och grinig men ditt inlägg ger mig vibbarna av att du är en sånn där som sitter och pratar olika utbildningar och pengar hit och dit utan verklighetsförankring. Är du kapabel till att gå civ.ek på hhs och teknisk fysik på kth samtidigt och samtidigt ha en stabil social kompetens är det väl klart som fan att du får jobb. MC på McKinsey? Vad vet jag, du kommer få ett jobb som passar din utbildning i varje fall. Dock måste du bli avsevärt bättre på att själv hitta och tillgodogöra information.

Har du betygen, staken och viljan som krävs är det väl bara pröva? Inte lär du hamna hos soc iaf.
Citera
2008-11-10, 00:24
  #3
Medlem
Itmans avatar
Hälften av de jag har pratat med från McKinsey har läst kombon I+HHS, resten bara I, HHS eller annat. F+HHS är mördarkombo så det ska väl inte vara några problem.
Citera
2008-11-10, 08:04
  #4
Medlem
Enligt min källa på McKinsey (partner) ställer man sig mycket tveksamma till folk som uppenbarligen läst två utbildningar enbart för att kunna imponera på arbetsgivare. Om de sökande dessutom har halvtaskiga betyg på båda ser det verkligen inget vidare ut. Om man däremot har intresse, förmåga och motivation att läsa två utbildningar och få bra betyg är det bara att köra på!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback