2008-11-09, 17:41
Medlem
Kurirs avatar
Hejsan, jag har ett väldigt jobbigt problem på min dator.
Låt oss säga att jag sätter på datorn 17.00.
17.10 stannar internet upp i cirka 20 sekunder. 17.40 händer samma sak, sedan 18.10 OSV.
Det vill säga var halvtimme så stannar internet upp i cirka 20 sekunder. Jag vet inte vad det kan bero på, det har inget med min internetuppkoppling att göra, då den andra datorn inte har detta problem. Kan det vara någon inställning eller något? Kan tillägga att jag sitter på stationär dator men har ett trådlöst USB nätverkskort som jag använder mig av.

Någon som vet vad det kan bero på?

Tack på förhand
Citera
2008-11-09, 19:55
Medlem
hasenfrasens avatar
Windows Wireless Zero Configuration går med jämna intervaller ut och undersöker din omgivning om det finns en bättre anslutning att använda. Koppla bort Windows Zero Config och använd istället din trådlösa adapters konfigurationsprogram.
Citera
2008-11-09, 23:16
Medlem
Flyktplans avatar
Använder du något program som följde med det trådlösa nätverkskortet för att ansluta? Såvitt jag vet har iaf WZC inte så långa intevall som 30 minuter
Senast redigerad av Flyktplan 2008-11-09 kl. 23:19.
Citera
2008-11-10, 12:07
Medlem
Flyktplans avatar
Du tillför väldigt mycket till tråden...
Citera
2008-11-10, 12:50
Medlem
Kurirs avatar
Tack!

Jag tog bort adapterns program, för jag trodde att problemet var att jag hade både windows och adapterns program samtidigt... Ska testa att ta bort WZC och installera det andra igen..
Återkommer om hur det gick!
Citera
2008-11-10, 14:59
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
WINDOWS ÄR UNDERBART

Den bästa humorn som finns efter att jag äntligen gav upp, och köpte en Mac är att läsa allas problem på MS WINDOWS forumet.

Jag viker mig av skratt när jag läser alla dessa sjuka problem

Intressant du...
Själv skrattar jag minst lika gott åt alla idiotiska MAC-användare som spammar ner trådarna med massa skit.
För att inte tala om folk som är för okunniga för att kunna lösa sina problem utan att köpa en ny dator
Citera
2008-11-10, 19:04
Medlem
Flyktplans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurir
Jag tog bort adapterns program, för jag trodde att problemet var att jag hade både windows och adapterns program samtidigt... Ska testa att ta bort WZC och installera det andra igen..
Återkommer om hur det gick!

Du tar inte bort WZC, du bara inaktiverar det. Vanligtvis brukar adapterns program göra det automatiskt. En annan lösning är att du gör två .bat-filer som du startar och stänger WZC när du behöver det om inget annat funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in