• 1
  • 2
2008-11-09, 15:55
Medlem
De senaste dagarna har min katt lämnat små bajsdroppar efter sig lite här och var i huset. Hon stryker omkring precis som vanligt, och plötsligt faller det ner en liten våt fläck. Hon verkar inte ens märka något.
Det är en åttaårig utekatt som alltid varit duktig och skitit utomhus utan problem.
Vad tusan står på?
Är Sickan trasig?
Citera
2008-11-09, 15:56
Medlem
b0gfettos avatar
Är hon inte kastrerad så kanske hon löper? (Visst heter det så för katter också?)
Citera
2008-11-09, 15:58
Medlem
Steriliserad för en himla massa år sen!
Citera
2008-11-09, 16:54
Medlem
Avva66s avatar
Är du säker på att det är avföring då?
Kan ju va nån diarre i så fall.
Citera
2008-11-09, 16:58
Medlem
miapetters avatar
Analsäcksinflammation?
Fast då brukar de "åka kana" på baken för det kliar...
Citera
2008-11-09, 18:18
Medlem
Eliza CTs avatar
Jag har också funderat på detta då vår gamla gosse (12+ år) också råkar droppa enstaka gånger. Ska ta upp det med veterinären nästa gång.
Han gör det efter att varit på lådan så jag tror förr det beror på en liten droppe efteråt. Helt normalt. Och han har inga tecken på sjukdom.
Om din katt droppar mycket och ofta så tycker jag du ska fråga en veterinär. En katt med urinvägsinflammation kan droppa blodblandad urin som ser "brun" ut. Då krävs antibiotika.
Mvh
Citera
2008-11-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Analsäcksinflammation?
Gotta be it!
Skulle isåfall förklara de två "sladdspåren" jag hittade på golvet igår. Vad gör man åt en sån grej?
Tror veterinären har öppet imorn, får åka ner med stackarn då.
Citera
2008-11-09, 19:03
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saetia
Gotta be it!
Skulle isåfall förklara de två "sladdspåren" jag hittade på golvet igår. Vad gör man åt en sån grej?
Tror veterinären har öppet imorn, får åka ner med stackarn då.

Man tömmer analsäckarna, luktar blääää...
En del veterinärer gör det på osövda djur medan en del söver (just katter är jag osäker på)
Man KAN lära sig att göra det själv, det gjorde jag på en hund vi hade men det är inte att rekommendera om man inte är säker.
Kolla du med veterinären o meddela i tråden hur det gick!
Lycka till!
Citera
2008-11-09, 19:24
Medlem
Katten kom in nyss, så jag lös med en lampa i rumpan på henne. Såg irriterat och lite svullet ut.
Pälsen var blöt runtomkring, antagligen eftersom hon tvättar sig där väldigt mycket just nu.
Citat:
Kolla du med veterinären o meddela i tråden hur det gick!
Detta sker, meddelar antagligen imorgon.
Citera
2008-11-10, 20:15
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Analsäcksinflammation?
Aaa,stackars djur..

(svårt att hålla mig för garv.. "analsex inflamation",ja,jag vet-det är inget kul..inget att skratta åt,fan ja,ni förstår väl?)

Hoppas kisse blir bra!(håller tummarna)
Citera
2008-11-11, 17:29
Medlem
Min mor skötte alla kattliga "business" igår då jag inte var hemma. Enligt henne skulle en avmaskning och en kost bestående av kokt fisk och morotspuré göra susen. Än så länge har det funkat, men jag är skeptisk. Katten verkar så nedstämd och osäker, misstänker fortfarande att hon är sjuk.
Får se hur utvecklingen blir!
Citera
2008-11-11, 17:31
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saetia
Min mor skötte alla kattliga "business" igår då jag inte var hemma. Enligt henne skulle en avmaskning och en kost bestående av kokt fisk och morotspuré göra susen. Än så länge har det funkat, men jag är skeptisk. Katten verkar så nedstämd och osäker, misstänker fortfarande att hon är sjuk.
Får se hur utvecklingen blir!

Var mams till veterinären med katten?
Vad sa vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in