• 1
  • 2
2008-11-09, 13:52
Medlem
korqs avatar
Om jag inte missminner mig så är WOW skrivet i C, dvs inget .NET och det är således nästan omöjligt att ändra såsen.
Citera
2008-11-09, 15:04
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggrunk
Är dll filen skriven i någon .Net språk så är bara öppna den med program som exempel reflector.exe så finns all kod i klartext.
finns olika dll filer kan ge er några ex. Battle.net.dll , ijl15.dll , unicows.dll
Citera
2008-11-09, 15:06
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likvidera
Du kan se den kompilerade koden med t.ex. Ollydbg. Frågan är hur du nu ska "läsa" den när du verkar ha noll erfarenhet. Förstår inte hur du tänker, dessutom behöver du läsa Assembler-kod och inte C/C++.

För övrigt är det inte ett singleplayer spel så du kan inte bara editera minnet för t.ex. odödlighet eller oändligt guld.
hehe det jag menade med att "läsa" var att, bara kolla, vissa saker kan man fatta vad som menas och därefter kan man prova att ändra och kolla vad som händer

edit: ska kolla om jag hittar Ollydbg och testa mig fram.
edit: nu har jag fått igång det, provade att öppna msvcr80.dll fast den vägrar öppna den filen istället öppnar den LOADDLL.EXE... men men, ska prova mig fram lite först innan jag frågar.
Senast redigerad av blackboxen 2008-11-09 kl. 15:18.
Citera
2008-11-09, 16:50
Medlem
Likvideras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korgen
Om jag inte missminner mig så är WOW skrivet i C, dvs inget .NET och det är således nästan omöjligt att ändra såsen.

Varför spelar detta roll? Du kan editera C program hur mycket du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av blackboxen
hehe det jag menade med att "läsa" var att, bara kolla, vissa saker kan man fatta vad som menas och därefter kan man prova att ändra och kolla vad som händer

edit: ska kolla om jag hittar Ollydbg och testa mig fram.
edit: nu har jag fått igång det, provade att öppna msvcr80.dll fast den vägrar öppna den filen istället öppnar den LOADDLL.EXE... men men, ska prova mig fram lite först innan jag frågar.

Som namnet antyder så körs LOADDLL.exe för att ladda .DLL filen. När den gjort det, tryck på "E" för executables och välj din DLL fil så kan du se koden.
Citera
2008-11-09, 22:05
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likvidera
Varför spelar detta roll? Du kan editera C program hur mycket du vill.

Som namnet antyder så körs LOADDLL.exe för att ladda .DLL filen. När den gjort det, tryck på "E" för executables och välj din DLL fil så kan du se koden.
okej tackar.
Citera
2008-11-10, 11:52
Medlem
NiKz0rs avatar
hojta till när du har knäckt en exploit din lilla haxxxxxorzeryccC!
Citera
2008-11-10, 21:28
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiKz0r
hojta till när du har knäckt en exploit din lilla haxxxxxorzeryccC!
hehe själv klart tänker jag dela med mig om jag hur man kan läsa koden/ändra dll.

Edit: var till bibblan idag och lånade Visual c++ 6 för dummies och HTML direkt

som sagt har verkligen försökt och velat snappa upp suget för programmering, hade det en period men det blev katt skit av det..

Edit: 100 inlägg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in