• 1
  • 2
2008-11-09, 13:07
Medlem
blackboxens avatar
går det att öppna en dll fil?
har sökt på google, windowsmarketplace, etc etc utan nå resultat, har jag sett på forum när jag har sökt att det inte ska gå att öppna dll?
går det att öppna dll?
Citera
2008-11-09, 13:08
Medlem
NiKz0rs avatar
till vilken nytta?
Citera
2008-11-09, 13:10
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiKz0r
till vilken nytta?
hehe fick en idé igår kväll när jag tänkte lägga mig om det kanske går att ändra nått i wow mappen, kanske typ fuska på nått sätt
bara av ren nyfikenhet så skulle jag vilja läsa av koden som finns i filen, ändra och hålla på.
Senast redigerad av blackboxen 2008-11-09 kl. 13:12.
Citera
2008-11-09, 13:12
Medlem
Andreasvbs avatar
Den är kompilerad.

DLL används så man kan använda funktioner i filen med flera program, istället för en stor .exe-fil.

Du kan öppna med Notepad, men du kommer bara se random-tecken.
Citera
2008-11-09, 13:16
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Den är kompilerad.

DLL används så man kan använda funktioner i filen med flera program, istället för en stor .exe-fil.

Du kan öppna med Notepad, men du kommer bara se random-tecken.
så dll är alltså en fil där dom har "mixtrat" ihop en massa program?

jo jag använder alltid Notepad om jag inte har det programmet som det krävs, och ja det kom bara massa skit tecken dock såg jag när jag öppnade med wordpad så kunde jag läsa en mening! "This program cannot be run in DOS mode"
Citera
2008-11-09, 13:23
Medlem
NiKz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackboxen
hehe fick en idé igår kväll när jag tänkte lägga mig om det kanske går att ändra nått i wow mappen, kanske typ fuska på nått sätt
bara av ren nyfikenhet så skulle jag vilja läsa av koden som finns i filen.

kan säga att det är ej möjligt... ska du fuska så rekomedras proggramen som är framtagna för det.. som tex. glider eller model-changer...

om du ska in i .dll filerna är det till 95% chans att du bara pajjar spelet o inte får igång det....
Citera
2008-11-09, 13:28
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
kan säga att det är ej möjligt... ska du fuska så rekomedras proggramen som är framtagna för det.. som tex. glider eller model-changer...

om du ska in i .dll filerna är det till 95% chans att du bara pajjar spelet o inte får igång det....
sånna fusk pallar inte jag
det är därför jag tänkte prova mig fram, vem vet att det inte funkar? skulle tippa på att det inte är många som har samma tanke.
om det nu skulle gå i krasch så går det alltid att reparera spelet.
Citera
2008-11-09, 13:30
Medlem
NiKz0rs avatar
Citat:
sånna fusk pallar inte jag
det är därför jag tänkte prova mig fram, vem vet att det inte funkar? skulle tippa på att det inte är många som har samma tanke.
om det nu skulle gå i krasch så går det alltid att reparera spelet.

då kan du kanske börja med att läsa på lite om filer o funktioner...
(programering)
Citera
2008-11-09, 13:33
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
då kan du kanske börja med att läsa på lite om filer o funktioner...
(programering)
jo, jag försökte en period fast det blev inge resultat utav det, behöver mer tid..
Citera
2008-11-09, 13:40
Medlem
Andreasvbs avatar
Du kan börja här.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic-link_library
Citera
2008-11-09, 13:45
Medlem
Raggrunks avatar
Är dll filen skriven i någon .Net språk så är bara öppna den med program som exempel reflector.exe så finns all kod i klartext.
Citera
2008-11-09, 13:51
Medlem
Likvideras avatar
Citat:
bara av ren nyfikenhet så skulle jag vilja läsa av koden som finns i filen, ändra och hålla på.

Du kan se den kompilerade koden med t.ex. Ollydbg. Frågan är hur du nu ska "läsa" den när du verkar ha noll erfarenhet. Förstår inte hur du tänker, dessutom behöver du läsa Assembler-kod och inte C/C++.

För övrigt är det inte ett singleplayer spel så du kan inte bara editera minnet för t.ex. odödlighet eller oändligt guld.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in