2008-11-08, 22:40
Medlem
Farbror Fazers avatar
Tjenis alla FBare! Lgger trden i konsol eftersom det r ett GBA spel och frgan jag har handlar om sjlva emulatorn. Flytta grna om det misstycks

Lirar alts Leaf Green p Visual Boy Advance emulatorn. Leafgreen och Firered r remakes p orginalspelen, dvs inte lika mycket nytt tjafs som i de senare spelen. Man knner verkligen igen sig och nostalgin r p topp!

Nu r det s att jag lyckats fnga mig en Abra, och levlade snabbt upp honom till Kadabra. Men ni som kan pokemon vet att han mste tradas till en kompis med linkkabel fr att kunna evolva tillAlakazam. Helt idiotiskt r det och det verkar inte finnas ngot annat stt.

Eftersom jag lirar p Emulator r ju linkkabel uteslutet, men det verkar som att man kan linka VBA (emulatorn) med en likadan emulator som man kr p samma dator. Dvs jag startar upp 2 st, laddar spelet och sedan ska frska trada fram och tillbaka.

Dock medfr detta ett stort problem. Har hela tiden ftt savea mina spel genom emulatorn fr att den sger save error nr ja frsker i spelet. Men fr att komma in i traderummen mste man frst savea

Har kollat runt p internet och mnga har samma problem, ngra verkar kunnat lsa det men ingen ger en klar beskrivning p vad som behvs gras. S nu vnder jag mig till FB fr att se om ngon vet ngot om problemet.

Jisses vad text det blev
2008-11-09, 00:28
Moderator
MondoBizarros avatar
Jag orkar inte ens frska lista ut var jag ska gra av den hr s jag lser den s fr du lista ut det.
Anvnd befintliga trdar! https://www.flashback.org/showthread.php?t=489278

Trd lst!
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in