2008-11-08, 17:35
Medlem
Jaykobs avatar
... nya trådlösa routern D-link DIR-615. Men har öppnat upp portarna och har till och med ställt in datorn så att den har en statisk ip-adress men fortfarande så kommer den lilla röda ikonen fram längst nere i uTorrentfönstret.

Har ett modem (Speedtouch) som också är trådlöst inkopplat tillsammans med routern men som jag stängt av brandväggen på för att det inte ska ligga dubbelt.

Har gjort precis samma sak via min läääptop och där fungerar det som smort?

Någon kunnig som kan berätta vad jag kan ha gjort fel/ missat??

Tack
Citera
2008-11-08, 22:09
Medlem
Jaykobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaykob
... nya trådlösa routern D-link DIR-615. Men har öppnat upp portarna och har till och med ställt in datorn så att den har en statisk ip-adress men fortfarande så kommer den lilla röda ikonen fram längst nere i uTorrentfönstret.

Har ett modem (Speedtouch) som också är trådlöst inkopplat tillsammans med routern men som jag stängt av brandväggen på för att det inte ska ligga dubbelt.

Har gjort precis samma sak via min läääptop och där fungerar det som smort?

Någon kunnig som kan berätta vad jag kan ha gjort fel/ missat??

Tack

Behöver VERKLIGEN hjälp finns det någon som har en aning???
Citera
2008-11-08, 22:19
Medlem
Andreasvbs avatar
Har du ställt in en port i µTorrent och sedan öppnat den porten i routern så den går till din dator(IP)?
Citera
2008-11-08, 22:41
Medlem
Jaykobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Har du ställt in en port i µTorrent och sedan öppnat den porten i routern så den går till din dator(IP)?

Jepp ställt in porten ifrån utorrent och sedan kollat upp ipadress i KÖR>CMD>IPCONFIG

Sedan gått in i routern och ställt in i "Port Forwarding". Men den vill verkligen inte öppna sig. Nu funkar det inte heller på den bärbara??

Kan det ev vara så att mitt modem blockerar trots att jag stängt av dess brandvägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in