Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-09, 18:15
  #13
Medlem
rularns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
är du en sån där smarting som alltid försöker briljera med självklarheter så kan jag ju förstå honom? Om inte, kan hans reaktion kanske förklaras av att han inte klarar av att genoföra en improviserad föreläsning. Han hade väl inget mer att bjuda på än denna powerpoint presentation...

Nej det är jag verkligen inte. Tänkte bara så att han inte behövde gå igenom precis samma saker som vi gjorde dagen innan. Skulle lika gärna kunnat vart någon annan i klassen som räckte upp handen för att påpeka detta, vi brukar turas om. Något var det i vilket fall som träffade en öm punkt, ska snacka med honom imorgon. Det är väl bättre än att försöka glömma detta tror jag.
Citera
2008-11-09, 18:44
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rularn
Hallå.

Igår på en föreläsning satte vår föreläsare igång att visa massa powerpointbilder över statistik på hur vår energiförbrukning såg ut i Sverige, världen, vilka bränslen som gällde osv osv. Precis samma sak hade vi gått igenom dagen innan i en närliggande kurs, som alla i klassen (15 st) medverkade på.

Jag räckte då upp handen och nämnde detta för våran lärare i hopp om att kunna gå vidare, så att han kanske kunde lägga tid på andra saker, eftersom vi gick igenom precis samma saker dagen innan. Varpå han får ryck på mig och nästan skriker åt mig rakt ut att [I]"jag tappar all min repsekt för dig (också mitt namn)"[/i], "du är jävligt snabb att påpeka saker" och "Du ger mig inte ens chansen".. Har inte sett liknande utbrott sen högstadiet. Hela klassen tappar hakan och jag med. Trodde han drev med oss först. Och efteråt står hela klassen på min sida och att jag inte alls framförde detta på något oartigt sett, att dem lika gärna kunde sagt det osv.

Detta resulterar nu i att han verkligen ogillar mig, och jag honom. Ingen annan kommer påpeka något i kursen, han kommer inte kunna utvecklas som lärare eftersom ingen lär mer komma med åsikter osv.

Så, vad tycker ni? Borde jag hållt mun? Reagerade han rätt?

Jag kan tillägga att jag brukar räcka upp handen och påpeka saker på andra föreläsningar och brukar få cred av det av mina lärare. Förutom denna gången. Det var förövrigt första gången vi hade honom.

Nå, era synpunkter?

Hur kunde läraren veta vad du hette, att du var snabb på att påpeka saker och ha respekt för dig att tappa om det var första gången ni hade denna lärare?
Citera
2008-11-09, 18:56
  #15
Medlem
rularns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stardeath
Hur kunde läraren veta vad du hette, att du var snabb på att påpeka saker och ha respekt för dig att tappa om det var första gången ni hade denna lärare?

Han är nytillträdd som studierektor, och vi har haft lite mailkontakt om kursutbud, vart på infomöten, snackat om exjobb osv, och vi är en liten klass på 15 elever. Men detta var första gången som jag hade honom i föreläsningssyfte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback