• 1
  • 2
2008-11-07, 19:13
Medlem
Sinsisters avatar
Obs: jag är tjej!

Ponera att man har mest färgerna svart och vitt. De är jävligt bekvämt, de matchar alltid vilka plagg de än rör sig om. Ponera nu att man bestämmer sig för att go wild och testa en färg! tex.. röd! Så man köper ett rött skärp för att de inte ska bli alldeles intensivt såhär i början, hur matchar man då detta med sin outfit? Ett rött diadem, räcker de? Eller hur gör man?
Citera
2008-11-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinsister
Obs: jag är tjej!

Ponera att man har mest färgerna svart och vitt. De är jävligt bekvämt, de matchar alltid vilka plagg de än rör sig om. Ponera nu att man bestämmer sig för att go wild och testa en färg! tex.. röd! Så man köper ett rött skärp för att de inte ska bli alldeles intensivt såhär i början, hur matchar man då detta med sin outfit? Ett rött diadem, räcker de? Eller hur gör man?

rött och svart funkar väll bra ihop så du kanske inte behöver något mer, annars kan du ju ta någon annan detalj, strumpor om dom syns, skosnören, örhängen, halsband. Expeimentera!
Citera
2008-11-07, 19:18
Medlem
CommonKnowledges avatar
Diadem är fan ute!

Armband, örhängen, sjal, halsband, skor, strumpor osv i samma färg funkar alltid.
Citera
2008-11-07, 19:21
Medlem
Terre.M.Hs avatar
Skärp och skor går alltid att matcha om man vill vara lite "försiktig" i början. Rött är en mycket underskattad färg tycker jag. Kör på neutrala basfärger och matcha till, varför ej en cool scarves till
Citera
2008-11-07, 19:26
Medlem
Sinsisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terre.M.H
Skärp och skor går alltid att matcha om man vill vara lite "försiktig" i början. Rött är en mycket underskattad färg tycker jag. Kör på neutrala basfärger och matcha till, varför ej en cool scarves till

de där med scarves va smart^^
Citera
2008-11-07, 19:30
Medlem
debeos avatar
Ett tag hade jag en period där jag medvetet "blandade fel", efter att ha hört utsagor om vad som är rätt. Tanken var att reta sagda självutnämnda modelejon men sicken backfire det blev, de flesta tyckte var snyggt och jag hade en cool "egen" stil. Så numera anser jag att det är svårt att göra helt fel. Eller så har jag bara dåligt öga när det kommer till att klä sig gräsligt.

Fast det är klart, om man verkligen försöker så går det ju. Jag ville ha en "vardaglig" ful stil, och det är nog svårt. Gränsen går nog när man tar för korta aladinbyxor som dras upp till armhålorna, kompletterar med clownskor, hög hatt och toppar med en lösmustash.
Citera
2008-11-07, 19:30
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Jag kör ofta på röd halsduk och ett par röda strumpor i samma kulör, blir rätt snyggt
Citera
2008-11-07, 19:34
Medlem
Sinsisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Diadem är fan ute!

Armband, örhängen, sjal, halsband, skor, strumpor osv i samma färg funkar alltid.

diadem är jävligt inne! en fantastisk accessoar!
Citera
2008-11-07, 20:01
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinsister
diadem är jävligt inne! en fantastisk accessoar!
HELLO 90's!
Citera
2008-11-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Jag kör ofta på röd halsduk och ett par röda strumpor i samma kulör, blir rätt snyggt

Precis som jag

Eller när man skojja till det lite så tar jag ett par intensivt blåa strumpor och matchar dem med små detaljer på tröjan och/eller fler plagg med detaljer i samma nyans.
Citera
2008-11-08, 04:33
Medlem
Sinsisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
HELLO 90's!

ot: du är man, bort från min tråd.
Citera
2008-11-08, 12:32
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zvk
Precis som jag

Eller när man skojja till det lite så tar jag ett par intensivt blåa strumpor och matchar dem med små detaljer på tröjan och/eller fler plagg med detaljer i samma nyans.

Aa det är också extra härligt när man ser fler medvetna folk på stan som tittar på en och faktiskt till och med ibland nickar när man har lyckats
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in