Citat:
Ursprungligen postat av
Flachkopf
Du kan inte dra den slutsatsen från den upplevelsen.
Jo. Om jag kan se mig själv från en annan punkt i rummet så använder jag inte ögonen. Vid två tillfällen har jag befunnit mig utanför kroppen, dvs jag har sett mig själv och omgivningen från en punkt utanför mig själv. Första gången snett bakom och ovanför. Mina ögon var riktade framåt, men jag uppfattade rummet från en punkt bakom mig själv. Jag såg alltså min egen rygg.
Vi satt och pratade några stycken och plötsligt ser jag allt från en punkt snett bakom till höger, kanske 2,5 m upp. Jag registrerade klart och tydligt allting, min kropp satt kvar och verkade opåverkad och ingen av de närvarande fattade vad som hände med mig. Jag vet inte hur länge, men en väldigt kort stund, max 10 sek. SEdan såg jag genom ögonen igen. Det var en väldigt stark upplevelse och jag kan fortfarande framkalla minnet av den.
Andra gången var jag själv och låg ner, då uppfattade jag mig själv rakt ovanför.
Nu är inte detta en tråd om utomkroppsliga upplevelser, men min infallsvinkel är ju att det finns en icke fysisk "dimension" som skulle kunna påverka den fysiska och således dirigera hjärnan till de val som sedan uppfattas av medvetandet.
Så det är alltså inte OT.