Citat:
Ursprungligen postat av
nicberger
Jag skulle anse att även du är efterbliven. Read my posts - säger jag som en tvättäkta douche
Edit: Sorry tänkte binärt så att du blev emot fri vilja utan att stipulera vad det är. Du kanske anser att det är en definitionsfråga också (som beror på vad begreppet "fri vilja" betyder). Tar tillbaka allt och skickar en liten dumle från plockgodishyllan till dig som förlåt!
Vilka inlägg talar du om? Och du menar att du där har lyckats bevisa att fri vilja finns?
Människor styrs av tre saker i stort. Gener, kost och stimuli. Ingenting är självvalt. Man bestämmer inte vilka gener man får, inte heller hur ens gener svarar på den kost som ges och inte heller vilket stimuli man får. Men du kanske anser att hundar har fri vilja också?
Om du blev föddes om med alla andra parametrar annorlunda förutom "den du är" (alltså - du föds i en by mitt i Afrika t ex med samma "gener/person som du är idag") hade du varit samma person? Hade du haft samma intressen? Du anser väl i vanlig idiotisk ordning att fri vilja är "MEN JAG KAN JU VÄLJA NÄR JAG STÅR I AFFÄREN OM JAG SKA TA ÄPPLE ELLER PÄRON!!!!!!11111"