2008-11-07, 16:42
Moderator
Snuffelbutts avatar
Fick fart på min nya dator igår! Massa schysta prylar! Bland annat ett stycke Asus EAH4870 1gb graffekort! Problemet med grafikkortet är att fläkten ligger på fullt flås hela tiden! Några program för att ändra fläkthastigheterna? Hörde någonstans att det inte var någon höjdare att flasha kortet eller flasha alls när man sitter på 64bits vista!

Några förslag?
Citera
2008-11-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Fick fart på min nya dator igår! Massa schysta prylar! Bland annat ett stycke Asus EAH4870 1gb graffekort! Problemet med grafikkortet är att fläkten ligger på fullt flås hela tiden! Några program för att ändra fläkthastigheterna? Hörde någonstans att det inte var någon höjdare att flasha kortet eller flasha alls när man sitter på 64bits vista!

Några förslag?

har du senaste drivrutinerna?
har för mig att det var nån bugg som gjorde att det gick på max hela tiden i dom gamla

mitt 4870X2 ligger på 33% nästan jämt
Citera
2008-11-07, 16:49
Medlem
claymanns avatar
Senaste drivrutinen klarar att byta fläkthastighet..
Citera
2008-11-07, 17:07
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
Senaste drivrutinen klarar att byta fläkthastighet..

Helt rätt! Borde jag ha sett eftersom att jag var och pillade bland drivrutinerna för att ställa om vsynken nyss! Men men, drog ner den till 33% från 50% och fick en helt ok ljudnivå! Inte den lägsta men grafikkortsfläktar är ju aldrig tysta!

Ligger runt 45c i "surfläge" och det är väl helt ok tror jag väl.
Citera
2008-11-08, 02:10
Medlem
claymanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Ligger runt 45c i "surfläge" och det är väl helt ok tror jag väl.

45c? runt 80 gör inget så sänk den till 22%
Citera
2008-11-08, 02:21
Medlem
annars kan du köpa en Accelero S1 Rev. 2 + en 120mm fläkt så har du det garanterat tyst. och kallt http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=147
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in