Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-06, 23:30
  #1
Medlem
SMKs avatar
Såg denna nyhet av en tillfällighet.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=848451

Kom att tänka på denna "läkare" som ptogrammet Uppdrag Granskning gjorde ett reportage om. Försvann inte den läkare till Norge? Jag har för mig att inslaget slutade med den informationen.

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink....9&lpos=extra_0


Är det samma "läkare" tro??
Citera
2008-11-08, 18:34
  #2
Medlem
Rafik Abu-Ramadan

Nej, förmodligen en annan skum läkare, eftersom den notoriske Rafik Abu-Ramadan, som ju 2007 avslöjades av Uppdrag Granskning, fick svensk legitimation först 2001. Den andre typen som satts i fängelse i Norge enligt Nerikes Allehanda hade varit legitimerad läkare i hela 20 år. Det har dessutom skrivits så mycket om Abu-Ramadan och hans inkompetens, narkotikarecept och förfalskade intyg att det verkar mycket osannolikt att denne figur skulle få någon ytterligare läkartjänst i Sverige eller Norge.
Citera
2008-11-08, 19:50
  #3
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver-janne
Nej, förmodligen en annan skum läkare, eftersom den notoriske Rafik Abu-Ramadan, som ju 2007 avslöjades av Uppdrag Granskning, fick svensk legitimation först 2001. Den andre typen som satts i fängelse i Norge enligt Nerikes Allehanda hade varit legitimerad läkare i hela 20 år. Det har dessutom skrivits så mycket om Abu-Ramadan och hans inkompetens, narkotikarecept och förfalskade intyg att det verkar mycket osannolikt att denne figur skulle få någon ytterligare läkartjänst i Sverige eller Norge.
Men han jobbar ju i Norge idag ju...han har dessutom ansökt om en dansk läkarlegitimation med så det lär nog inte bli några problem för han.

Men att jag missade dom verksamma åren av läkarna var dåligt av mig.

Edit: Det kan mycket väl vara samma läkare trots allt. Eftersom Rafik påstår sig ha tagit läkarexamen i Kairo 1979. Skulle iunte förvåna mig om det är samme person. Det låter som att det skulle kunna vara samma skumma läkare. Han skrev ju 4000 narkotikaklassade tabletter under sin tid som läkare i Rosengård på en månad. Så lite försäkringsbedrägeri är han nog inte bang för.
__________________
Senast redigerad av SMK 2008-11-08 kl. 19:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback