Flashback bygger pepparkakshus!
2001-12-15, 18:23
Medlem
Har sett en hel del färskingar som dels har ett nickname, men samtidigt lämnar ut en reggad mailadress. Är ni dumma i huvet eller...begriper ni inte att batongligan lusläser den här sajten? Likväl som de lusläst powerboard eller andra sajter.Alltså - lämna aldrig ut en adress som kan spåras till dig!!!!
Citera
2001-12-15, 18:44
Medlem
Se till att ni är anonyma!!!!

Man kan väl inte bevisa att det man skriver verkligen överensstämmer med verkligheten? Man kan väl säga saker utan att de måste vara sanna? :) Har inte du en reggad mailadress då? Hotmail till och med... Är ingen kung på sånt här men föörklara gärna vad du menar med adresserna och så...
Citera
2001-12-15, 18:58
Medlem

Om du lämnat ut din epostadress - där du kanske heter sturefahlman@telia.com - så syns den när du lägger musen på det blåmarkerade skribentnamnet. Har du en anonym adress är det OK - även om bängen har en massa sätt att ta reda på saker - men heter du sture fahlman kan du lika gärna skita i att ha ett smeknamn.
En hotmail till exempel, där kan du regga dig utan att uppge rätt namn. Visst, man kan rota reda på folk genom IP-adresser eller liknande, men det blir jobbigare.
Sedan tycker jag att folk ska ha klart för sig att det de pysslar med här betraktas som olagligt av statsmakterna.Jag lägger inga moraliska aspekter på det men så är det. I vissa lägen kan även rådgivning etc., ge upphov till förundersökning. tro mig - jag vet.
Citera
2001-12-16, 11:21
Medlem

Ja, inte fasen har jag sett nån som lagt ut sin telia-adress eller liknande här eller nån annanstans *S* Riktigt så dum tror jag inte nån är, hotmail-adresser är ju inte så svåra att spåra. Är ju bara ip och så de behöver, lär nog inte vara några störra bekymmer för de blå.
Citera
2001-12-16, 14:12
Medlem

commuter: å andra sidan kan farbror blå bara kontakta flashback.se och kräva ipnummer från alla inlägg som skrivs här...för som sagt...allt på nätet loggas på ett eller annat sätt.

Men ja tror inte att polisen bryr sig om man har 2 ampar ptesto hemma, och jag tror inte att dom har tillräcligt med folk att sitta och läsa inlägg vare sig här eller på PB.

men visst, dom har ju lite koll...men det ska mycket till innan dom kommer och plingar på dörren.

MVH ever

Ps. skulle inte förvåna mej om polisen kommer hem till mej imorgon nu bara för ja skrev detta =)
Citera
2001-12-16, 14:29
Medlem

Sanningen är att flashback inte använder loggar till forumet.
Citera
2001-12-16, 14:54
Medlem

åfan, trodde de. men det måste väl loggas nånstans?
Citera
2001-12-16, 20:37
Medlem

De lär nog kunna gräva fram ip på nåt sätt...
Citera
2001-12-16, 21:37
Medlem

Sen kan man ju använda nån annans mail för att jävlas..
Citera
2001-12-17, 23:26
Medlem

Flashback är heller inte kända för att vara alltför samarbetsvilliga med polisen. Dom gör vad dom enligt lag, är tvunga till - inte ett DYFT mer.

mvh inge.
Citera
2001-12-18, 10:36
Medlem

och vet ni vad? flashback brukar sitta hemma och äta chips. flashbacks favorit film är Big Boss med Bruce Lee. flashback har ett eget bank konto som dom brukar sätta in pengar på.
hmm.. vem bryr sig. tror inte polisen gör nått om dom inte får reda på nån narkotika affär eller liknande som ska ske, vilken ingen är dum nog att bestämma här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in