• 1
  • 2
2008-11-06, 22:07
Medlem
http://kanalnio.se/program/sjonsuger

Citat:
Ursprungligen postat av Kanal9.se
Lennart Jähkel och Johan Ulveson tar med tittarna på en båtresa som inte liknar någon annan. Med Stockholms skärgård som fond förflyttar de sig runt med träbåten Sola till vännerna för att laga mat.

Kärleken till maten, vännerna och varandra står i centrum i Sjön suger. Varje program inleds med Lennarts och Johans resa till nästa destination. Resor som ackompanjeras av en ständig dialog om livets varande samtidigt som mycket praktiskt ska fixas. Teori och praktik. Högt och lågt. Allt blandas friskt till en smakfull och underhållande blandning med glittrande vågor i bakgrunden.

Vännerna bestämmer
Avsnitten har sin egen karaktär beroende på gästen som sätter tonen för såväl matval som samtalsämnen. Henrik Schyffert berättar till exempel om sitt självförtroende och grillar brasfisk. Sissela Kyle öppnar champagnen tillsammans med en hel kör och bjuder på såväl sång som buffé. Med Måns och Felix Herngren avhandlas evolutionen och Gud medan de fiskar tillsammans. Bröderna bjuder sedan på Fish Cakes gjorda på egenfångad gädda.

Musiken i programmet
Låten i vinjetten till Sjön suger heter "Det snurrar i min skalle" och är skriven av gruppen Familjen.

/Välkommen ombord!

Har följt hela serien och gubbarna är jäkligt sköna, en härlig blandning av fiske, skärgårdsliv, mat, musik, och skitsnack.
Alla avsnitt går att se via Kanal 9:s webbtv.

Senaste avsnittet med Schyffert var det roligaste hittills, höll på att skratta mig ur soffan när de lirade country-låten på slutet.

Är det någon mer som sitter klistrade framför rutan när programmet drar igång?
Citera
2008-11-06, 22:35
Medlem
Pratbubblans avatar
Jag har inte suttit klistrad, men har då och då snubblat över programmet och tycker det är ärligt och störtskönt. Så avslappnat. Jag blir glad av det.
Citera
2009-10-29, 01:57
Medlem
Ny säsong!

Riktigt degigt och avslappnande som sagt.
Vilka gäster tippar ni på?
Citera
2009-10-29, 10:10
Medlem
Nisches avatar
Jag chansar på Henrik Dorsin, Johan Glans, Kristina Lugn, Alexandra Rappaport, Plura, Joppe Pihlgren, Dan Ekborg, Petra Mede, André Wickström och Pia Johansson. Kanske för att denna info finns på Kanal 9:s hemsida...

Det här programmet är grymt kul, bästa som går på TV!
Citera
2009-10-29, 10:35
Medlem
Enfattigens avatar
Finns på webben också såklart om man missat, dock flyttat från Kanal 9:s hemsida till femmans nya webb-tv
http://www.kanal5play.se/
Citera
2009-10-29, 10:36
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Finns på webben också såklart om man missat, dock flyttat från Kanal 9:s hemsida till femmans nya webb-tv
http://www.kanal5play.se/

Aha, tack för tipset! Urskönt program
Citera
2009-10-29, 13:18
Medlem
Isnatts avatar
Litet småtrevligt program. Skönt för Jähkel och Ulvesson att göra dom här programen, och få betalt för det. Snacka om att inte kunna tacka nej till det erbjudandet
Citera
2009-10-29, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nische
Jag chansar på Henrik Dorsin, Johan Glans, Kristina Lugn, Alexandra Rappaport, Plura, Joppe Pihlgren, Dan Ekborg, Petra Mede, André Wickström och Pia Johansson. Kanske för att denna info finns på Kanal 9:s hemsida...

Aha. Lite synd att det är så många parlamentet-komiker tycker jag.
Senast redigerad av Jables 2009-10-29 kl. 14:05.
Citera
2009-10-29, 17:13
Medlem
cosmic_dancers avatar
Gillar den avslappnande stämmingen i programmet och att de lagar mat på ett nekelt sätt. Som "Lenarts enkla" gjorde strömmingmackor igår.
Citera
2009-10-30, 15:03
Medlem
Pritchards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Gillar den avslappnande stämmingen i programmet och att de lagar mat på ett nekelt sätt. Som "Lenarts enkla" gjorde strömmingmackor igår.

Strömmingsmackor, stekt gröt, lingonfläsk... Märks att karln kommer från norröver. =)
Citera
2009-10-30, 15:35
Medlem
Hardgoods avatar
Måste säga att det är bland det bästa svenskproducerade som går just nu. Helt opretentiöst och försöker inte vara något mer än vad det egentligen är. Mysputtrigt med en stor dos humor och i lagom tempo. Det bästa är också att gästerna inte är där för att sälja sin senaste film/bok/skiva utan att det blir ett vanligt samtal och intervju.

Ett minus för att 90% av gästerna är medlemmar i Parlamentet.
Citera
2009-11-04, 18:30
Medlem
plagueiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardgood
Måste säga att det är bland det bästa svenskproducerade som går just nu. Helt opretentiöst och försöker inte vara något mer än vad det egentligen är. Mysputtrigt med en stor dos humor och i lagom tempo. Det bästa är också att gästerna inte är där för att sälja sin senaste film/bok/skiva utan att det blir ett vanligt samtal och intervju.

Ett minus för att 90% av gästerna är medlemmar i Parlamentet.

Det enda man kan klaga på detta program är gästerna. Johanna Westman är den enda jag kommer på var som varit bra. Måns Herngren var också helt okey.
Senast redigerad av plagueis 2009-11-04 kl. 18:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in