2008-11-06, 19:21
Medlem
Methones avatar
Kollat runt lite efter ett kväll/helgsjobb på nätet och hittade detta och gick för skojs skull in och kollade upp det.

Har fortfarande inte fattat riktigt vad det är men har fått uppfattningen om att man låtsas vara en vanlig kund i en affär för att kolla hur andra företag "sköter" sina kunder. Låter knäppt.

Någon som vet nåt om detta eller har erfarenhet och jobbar/jobbat som "Mystery Shopper"?
Citera
2008-11-06, 19:26
Medlem
TCOBs avatar
Jag har.

Busenkelt. Lätta pengar.

Jag har några saker jag ska kolla i butiken. Hur många som jobbar, läser dom tidningen etc.
Sen ska jag kanske fråga nått, handla nått, klaga på nått.

Fylla i ett formulär o skicka in. Fick 200kr för 20min jobb sist och en galet bra skiva i samma sväng.

edit: butiken får besök av en massa sånna här kunder. Det är gärna en större kedja som drabbas. Kanske alla SIBA-butiker i Sthlms området. Företaget med Mystery Shoppers gör sedan en sammanställningen som dom skickar till företagsledningen. Företagsledningen sparkar sedan alla butikschefer.
Citera
2008-11-06, 19:30
Medlem
micaeles avatar
Jag leker Mystery Shopper lite då och då.

Mestadels åt McDonalds, får betalt för att åka till olika restauranger och äta mat. Uppdraget går ut på att betygsätta och kommentera allt från personalens bemötande till upplevd kvalitet på maten.
Citera
2008-11-07, 07:57
Medlem
Hur gör man för att bli en mystery shopper?
Citera
2008-11-07, 09:16
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Hur gör man för att bli en mystery shopper?

Man kan ju börja med att googla på Mystery Shopper så hittar man massor med företag som anställer just mystery shoppers.
Citera
2008-11-07, 11:30
Medlem
Abolishs avatar
Har en kursare som jobbade med det är jag ganska säker på, hon fick gå runt och äta på diverse matställen för att se hur de behandlar sina kunder samt hur bra maten smakar. Verkar som ett skitnice jobb, men lönen kan inte vara så hög?
Citera
2008-11-07, 11:33
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abolish
Har en kursare som jobbade med det är jag ganska säker på, hon fick gå runt och äta på diverse matställen för att se hur de behandlar sina kunder samt hur bra maten smakar. Verkar som ett skitnice jobb, men lönen kan inte vara så hög?
Betalningen är inte ens att anse som lön. Man får betalt för alla utgifter plus en mindre summa för besväret. Det är en rolig grej, inte ett jobb.
Citera
2008-11-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Betalningen är inte ens att anse som lön. Man får betalt för alla utgifter plus en mindre summa för besväret. Det är en rolig grej, inte ett jobb.
får du köpa saker som är relevanta för dig?
Citera
2008-11-07, 20:07
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
får du köpa saker som är relevanta för dig?
Nej, i mina uppdrag är det alltid specificerat exakt vad som ska inhandlas. Det kan dock skilja sig mellan bolag, hur det fungerar.
Citera
2008-11-11, 12:41
Bannlyst
har gjort legkontroller för ica. helt ok, men dålig lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in