2008-11-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
men frågan är om den extra vikt som om styrbart munstycke ger är till någon direkt fördel för länder som ska ha det landbaserat.
Thrust vectoring är något som kommer ganska stort på nyare kärror så det verkar definitivt vara värt vikten. Och för de länder som bara ska landbasera skall det väl tillverkas en 35a utan lyftfläkt?
Citera
2008-11-13, 22:55
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
F-35 fyller säkert sitt syfte som ersättare till Harrier mm...men frågan är om den extra vikt som om styrbart munstycke ger är till någon direkt fördel för länder som ska ha det landbaserat.

Viggen exempelvis kritiserades för att reverserings systemet var onödigt och sänkte dess prestanda, mer än den nytta det gav vid landning och förflyttning på krigsbaser.
Nu snackar du om F-35B som kommer utgöra en relativ liten andel av den totala F-35 flottan.

Israel funderar även på att köpa F-35B ( eller en del av det totala antalet F-35) iställer för F-35A - därför att det då går att operera utanför flygbaserna.
Citera
2008-11-13, 22:58
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
http://www.f-16.net/f-16_forum_viewtopic-t-1029.html

läs igenom tråden. Framförallt de sista fyra-fem sidorna. Kan lägga till att 39 piskade jänkarna ordentligt på Red Flag i somras... Info finns förstås inte på wiki men om man söker lite på olika forum för insatta så finns det nog skriftligt också. Jag har såklart mycket välunderrättade förstahandskällor på detta.

Ledningssystemets överlägsenhet avgjorde framförallt, men också det faktum att radarsignaturen hos 39 är ruggigt låg.

Krokodil, det verkar som att du glömde svara på ovan citerade inlägg.

Du är väldigt envis om f-16:s jämförbarhet med Gripen och vägrar anta att de senare nämnda är bättre. Nå, vad är ditt svar när allt fler fakta som tyder på att du har fel (förvånande) trillar in?
Senast redigerad av NanoFighter 2008-11-13 kl. 23:02.
Citera
2008-11-13, 23:01
Medlem
krokodils avatar
Citat:
http://www.f-16.net/f-16_forum_viewtopic-t-1029.html

läs igenom tråden. Framförallt de sista fyra-fem sidorna. Kan lägga till att 39 piskade jänkarna ordentligt på Red Flag i somras... Info finns förstås inte på wiki men om man söker lite på olika forum för insatta så finns det nog skriftligt också. Jag har såklart mycket välunderrättade förstahandskällor på detta.

Ledningssystemets överlägsenhet avgjorde framförallt, men också det faktum att radarsignaturen hos 39 är ruggigt låg.
Radarsignaturen är kanske ruggigt låg om man i vissa fall jämför med tex F-16, men inte mot tex F-22.
Citera
2008-11-13, 23:02
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanoFighter
Krokodil, det verkar som att du glömde svara på ovan citerade inlägg.

Du pratar väldigt mycket om f-16:s jämförbarhet med Gripen och vägrar anta att de senare nämnda är bättre. Nå, vad är ditt svar när allt fler fakta som tyder på att du har fel (förvånande) trillar in?
Det finns versioner av F-16 som är mer kababla och med modernare delsystem än tex Gipen C/D.
Citera
2008-11-13, 23:04
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Radarsignaturen är kanske ruggigt låg om man i vissa fall jämför med tex F-16, men inte mot tex F-22.

Och vad har det att göra med något? Du har fortfarande inte svarat på min fråga.

Dra inte in F-22 i det här, det får dig att framstå som patetisk
Citera
2008-11-13, 23:05
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Och vad har det att göra med något? Du har fortfarande inte svarat på min fråga.

Dra inte in F-22 i det här, det får dig att framstå som patetisk
Vad ska jag svara på?
Citera
2008-11-13, 23:06
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
Det finns versioner av F-16 som är mer kababla och med modernare delsystem än tex Gipen C/D.

Jaha, som vanligt snackar du utan källor. Men låt oss köra ditt spel; Antar du även att F-16 är bättre än den modernaste Gripen (NG)?
Citera
2008-11-13, 23:07
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
Vad ska jag svara på?

På ett korrekt sett mina frågor, som är uppenbara.
Citera
2008-11-13, 23:12
Medlem
Citat:

Nej, det tror inte du nej.
Citera
2008-11-13, 23:13
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Jaha, som vanligt snackar du utan källor. Men låt oss köra ditt spel; Antar du även att F-16 är bättre än den modernaste Gripen (NG)?
Den modernaste Gripen ( NG) finns inte än - bara som demostrator.

F-16 Block 60 som Förenade Arabemiraten har är mycket moderna.

F-16 C/D Block 50/52 är också mycket moderna flygplan, Israels F-16I ( Block 50+) är ett mycket modernt flygplan med lång räckvidd, kapacitet att ta stor vapenlast, stor störnings och motmedelskapacitet mm.
Citera
2008-11-13, 23:14
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Nej, det tror inte du nej.
Om du söker vidare på den sidan du länkade till så finns det flera ämnen om RCS och radarkapacitet mm mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in