• 1
  • 2
2008-11-05, 18:23
Medlem
Var ute och traskade i skogarna kring Gränna för några veckor sedan. Kom upp till Skogstornet. Däromkring ligger några "gröna byggnader" varav den ena ser ut att vara en port, stor nog att leda ner i berget.

Runt byggnaderna finns fästen som skulle kunna vara till radarutrusning (med lite god fantasi).

Någon här som har någon aning om vad det är för anläggning, och vad den skulle kunna användas till. Finns det mer dolt i berget?
Citera
2008-11-05, 18:35
Medlem
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...pound_sign.PNG
Citera
2008-11-05, 18:39
Medlem
Fattar vinken, men är det ett hinder för spekulationer?
Citera
2008-11-05, 19:08
Medlem
Polagrisgranater?
Citera
2008-11-05, 19:20
Bannlyst
Det låter som en nedlagd rysk spionageanläggning.
Citera
2008-11-05, 19:41
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av todayismayday
Var ute och traskade i skogarna kring Gränna för några veckor sedan. Kom upp till Skogstornet. Däromkring ligger några "gröna byggnader" varav den ena ser ut att vara en port, stor nog att leda ner i berget.

Runt byggnaderna finns fästen som skulle kunna vara till radarutrusning (med lite god fantasi).

Någon här som har någon aning om vad det är för anläggning, och vad den skulle kunna användas till. Finns det mer dolt i berget?

Antennfästen...

Vad som finns där är riktigt hemligt. FRA kanske? FRA har haft en bunker inne i Huskvarna innan, och det är inte väldigt långt mellan orterna.
Citera
2008-11-05, 20:33
Medlem
Slaskmons avatar
Ta och fråga på UE forat istället. Dom har nog ingen koll på vad det är men någon har säkert vart inne eller liknande.

Jävligt kufiskt inlägg av wabbit må jag säga
Citera
2008-11-05, 20:51
Medlem
Ja.. Kanske UE har något mer att tillägga..

Nån moderator som vill flytta?
Citera
2008-11-05, 21:01
Medlem
Det kunde vara en nedlagd vaktstation för linjen mellan DC och Moskva.
Citera
2008-11-05, 21:16
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsePaha
Det kunde vara en nedlagd vaktstation för linjen mellan DC och Moskva.

Om man då bortser från att den är aktiv

Jag tror att det är en förgrening av tunneln som leder mellan Stockholm och Mönsterås.
Citera
2008-11-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Om man då bortser från att den är aktiv

Jag tror att det är en förgrening av tunneln som leder mellan Stockholm och Mönsterås.

Hmm . Då får jag väl återgå till mitt ursprungliga antagande - Det är helt klart en polkagrisgranatfabrik. Så slår man ut fattiga ryska soldater! Bara kasta godis på dem så är de ur spel!
Citera
2008-11-05, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av todayismayday

Det är en radarplats. En av två i inlandet. Används förnärvarande inte. Stationen flyttad till bättre behövade plats
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in