Var ute och traskade i skogarna kring Gränna för några veckor sedan. Kom upp till Skogstornet. Däromkring ligger några "gröna byggnader" varav den ena ser ut att vara en port, stor nog att leda ner i berget.
Runt byggnaderna finns fästen som skulle kunna vara till radarutrusning (med lite god fantasi).
Någon här som har någon aning om vad det är för anläggning, och vad den skulle kunna användas till. Finns det mer dolt i berget?
Var ute och traskade i skogarna kring Gränna för några veckor sedan. Kom upp till Skogstornet. Däromkring ligger några "gröna byggnader" varav den ena ser ut att vara en port, stor nog att leda ner i berget.
Runt byggnaderna finns fästen som skulle kunna vara till radarutrusning (med lite god fantasi).
Någon här som har någon aning om vad det är för anläggning, och vad den skulle kunna användas till. Finns det mer dolt i berget?
Antennfästen...
Vad som finns där är riktigt hemligt. FRA kanske? FRA har haft en bunker inne i Huskvarna innan, och det är inte väldigt långt mellan orterna.
Jag tror att det är en förgrening av tunneln som leder mellan Stockholm och Mönsterås.
Hmm . Då får jag väl återgå till mitt ursprungliga antagande - Det är helt klart en polkagrisgranatfabrik. Så slår man ut fattiga ryska soldater! Bara kasta godis på dem så är de ur spel!
Det är en radarplats. En av två i inlandet. Används förnärvarande inte. Stationen flyttad till bättre behövade plats
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!