2008-11-05, 18:02
Medlem
hoffmanintowns avatar
om man betsäller exempelvis ett paket med vin tillveknings grejer ifrån den här sidan http://www.pgw.se/ får man då "recept" lr vad man ska säga beskivning och vad man ska ha i lr hur funkar detta??
som som kan förklara för en ovetande?
Citera
2008-11-05, 20:36
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoffmanintown
om man betsäller exempelvis ett paket med vin tillveknings grejer ifrån den här sidan http://www.pgw.se/ får man då "recept" lr vad man ska säga beskivning och vad man ska ha i lr hur funkar detta??
som som kan förklara för en ovetande?

Jodå, och även om det inte finns så är vin det lättaste i bryggningsväg att göra (att supa på då alltså, inte om man är ute efter någonting vettigt till smaken).

Två tips till dig bara, stava bättre och placera dina trådar i rätt forumdel från början.
Citera
2008-11-05, 20:41
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jodå, och även om det inte finns så är vin det lättaste i bryggningsväg att göra (att supa på då alltså, inte om man är ute efter någonting vettigt till smaken).

Två tips till dig bara, stava bättre och placera dina trådar i rätt forumdel från början.

Flyttad till rätt forum/Mod
Citera
2008-11-05, 22:00
Medlem
klybans avatar
Vinsatser kan bli mycket goda så vi får undvika att generalisera att dom bara duger till att supa med.
Dock billiga satser som ska ha massa socker kan vara svårare att blir bra.
Citera
2008-11-06, 17:34
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vinsatser kan bli mycket goda så vi får undvika att generalisera att dom bara duger till att supa med.
Dock billiga satser som ska ha massa socker kan vara svårare att blir bra.

Det jag menade med mitt inlägg är att vinsatser som man bara vill supa sig full på är det lättaste som går att göra (nästan). Det är liksom med öl och annan hembryggning lite svårare att få till ett bra smakresultat på drycken om det är första gången man gör det.
Citera
2008-11-06, 18:22
Medlem
hoffmanintowns avatar
det inte nån som har några som har några sjysta recept på vin (det är nog bäst, tycker inte om saker som är svår att göra)
jag tänkte nämligen köpa nåt när nästa lön kommer.

PS jag vet att min stvning suger...
+ jag ska jobba på att sätta saker i rätt forum men men ja ... .
Citera
2008-11-06, 19:32
Bannlyst
Vad har du för förväntningar ditt vin sen? Vill du bara att det ska bli klart på under 2 veckor och sen dricka upp det, eller ska du vara mer "seriös" ?

Om det förstnämnda, köp en tunna, en vinsats och socker. sen blandar du ihop allt i en rörig röra enligt instruktionerna.
Citera
2008-11-06, 21:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det jag menade med mitt inlägg är att vinsatser som man bara vill supa sig full på är det lättaste som går att göra (nästan). Det är liksom med öl och annan hembryggning lite svårare att få till ett bra smakresultat på drycken om det är första gången man gör det.
Misstänkte det, men mitt svar var bara lite förtydning att det finns vinsatser som är bra och tom super bra.
Citera
2008-11-06, 22:48
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Misstänkte det, men mitt svar var bara lite förtydning att det finns vinsatser som är bra och tom super bra.

Jo, det såklart. Men om någon som skriver ruttet kommer in och frågar efter recept till "vin tillverknings grejer" så antar jag att det inte är en finsmakare vi talar om
Citera
2008-11-07, 07:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jo, det såklart. Men om någon som skriver ruttet kommer in och frågar efter recept till "vin tillverknings grejer" så antar jag att det inte är en finsmakare vi talar om
Nä, det är la ingen större risk.
Och säger man att det finns en bra vinsats för 600:- sen undrar dom om det är någon skillnad på den vinsats dom köpt för 29:90.
Citera
2008-11-07, 15:56
Medlem
hoffmanintowns avatar
Citat:

skulle bara tilläga att du har rätt jag är ingen fin smakare bara en supare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in