2008-11-05, 02:12
Medlem
Meloniums avatar
Jag funderar att köpa en något vassare kamera nu med HD och 3CCD med bra ljud också så tar frågan här bland de mer inbitna personerna än i hemelektronik.
Hittade Panasonic HDCSD9D på elgiganten då:

http://tinyurl.com/6gzmx5

6269 kr och har både Full HD-inspelning och 3CCD. Tyvärr verkar den sakna extern utgång för mikrofon hur viktigt tycker ni att det är? Och vad tycker ni om kameran i övrigt för det priset?

Jag ska använda kameran för att spela in lite olika sketcher, möjligtvis en längre amatörfilm när/om manuset blir klart och försöka mig på att göra lite mer professionella reklamfilmer.
Citera
2010-04-25, 14:28
Medlem
Någon som testat? är panasonic bra? finns en ute på blocket jag är lite intresserad av nämligen.

rent generellt vilket märke är bra, canon? sony?
Citera
2010-04-26, 13:42
Medlem
Sadomans avatar
Canon gör schyssta kameror. De har också för vana att ha med ingång för extern mic till skillnad från tex Sony. Kolla deras kortbaserade HD kameror. Sugen på en själv. Både videokamera, som Legria serien, eller stillbildskamera med HD inspelning, som EOS 550D. Lillebrorsan EOS 500D finns ganska rabatterad nu för under 7000:- (550D på tusenlappen mer). Den ger stillbilder på 15.5 mpix mot 550Ds 18 mpix men videon blir fortfarande helgrym 1080P. Dock har inte 500D en extern mic ingång.
Citera
2010-04-26, 22:36
Medlem
trevligt, skall klämma på en canon hf100 imorgon , troligtvis blir det köp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här