2008-11-04, 23:28
Medlem
Jag r inte s kunnig inom datoromrdet. Har laddat ner det nionde avsnittet av Prison Break, sedan svensk text till samma avsnitt. Det jag behver hjlp med r att f in texten i avsnittet? Hur ska jag g tillvga? Det str att det r en SRT-fil.

Vore tacksam fr hjlp
Citera
2008-11-04, 23:45
Medlem
berntzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j_e_s_p_e_r_
Jag r inte s kunnig inom datoromrdet. Har laddat ner det nionde avsnittet av Prison Break, sedan svensk text till samma avsnitt. Det jag behver hjlp med r att f in texten i avsnittet? Hur ska jag g tillvga? Det str att det r en SRT-fil.

Vore tacksam fr hjlp

Lgg .avi filen och .srt filen i samma mapp.

Dp filerna till exakt samma namn (frutom .srt o .avi)

Exempel

prisonbreak.avi
prisonbreak.srt

starta filen.

Njut
Citera
2008-11-04, 23:53
Medlem
jag fr det inte att fungera...

ska jag ta och starta en helt ny mapp och bara fra ver de bda filerna i den mappen och sedan dpa om dem till prisonbreak.avi och prisonbreak.srt?
Det r det jag har gjort,
p sjlva filmen str det att det r typ: videoclip

tack
Citera
2008-11-04, 23:57
Medlem
fick det att fungera nu, testade att dpa om filerna till samma namn, allts enbart prisonbreak som filnamn till sjlva filen och texten, tack fr hjlpen nd
Citera
2008-11-05, 04:48
Medlem
tempeZZts avatar
D r du en av dessa korkade mnniskor som inte har datorn instlld p att visa filndelser.

Vid ditt frsta frsk blev filnamnen allts prisonbreak.avi.avi och prisonbreak.srt.srt och prisonbreak.avi och prisonbreak.srt r ju inte samma filnamn precis.
Citera
2008-11-05, 07:43
Medlem
zappe21s avatar
Citat:
j_e_s_p_e_r_]Jag r inte s kunnig inom datoromrdet. Har laddat ner det nionde avsnittet av Prison Break, sedan svensk text till samma avsnitt. Det jag behver hjlp med r att f in texten i avsnittet? Hur ska jag g tillvga? Det str att det r en SRT-fil.

Vet inte om jag har rtt nu men du verkar inte ha ngot program som visar texterna. Testa med VobSub s laddar datorn automatiskt texten om det finns i samma katalog med samma namn (xxx.avi = xxx.srt).

Hoppas det hjlper.

/Zappe21
Citera
2008-11-05, 07:50
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
D r du en av dessa korkade mnniskor som inte har datorn instlld p att visa filndelser.

Vid ditt frsta frsk blev filnamnen allts prisonbreak.avi.avi och prisonbreak.srt.srt och prisonbreak.avi och prisonbreak.srt r ju inte samma filnamn precis.

ls inlgget fre dig, smartass.
Citera
2008-11-05, 09:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
ls inlgget fre dig, smartass.

Det var exakt det jag hade gjort och dr har du beviset fr mitt pstende. Nr han tog bort .avi och .srt s blev det prisonbreak.avi och prisonbreak.srt, vilket r prisonbreak och prisonbreak med dolda filndelser.

Tidigare var det prisonbreak.avi och prisonbreak.srt med dolda filndelser, vilket inte r samma filnamn.

Fatta, smartass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in