2008-11-16, 13:52
  #385
Medlem
flygvärdinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Haha, skulle väl kunna betraktas som ett "bevis" i DP-klass, även om man kanske inte kan uttala sig om hennes bevis innan man sett det, men man kan tänka sig.

Som någon sa tidigare, så tycker jag det är konstigt att FB nästan kan hitta mördare innan polisen, men detta förblir olöst.

Det kanske stavas solidaritet ändå?
Jag gillar Jake, jag tycker om det hans skriver och jag ser honom som en vän
och i många frågor en likasinnad.
Jag tror inte jag är den enda här på FB med dessa åsikter

mördarna, våldtäktsmännen, pedofilerna och de ständigt bortgjorda förtjänar
på något sätt att hängas ut.
Gör Jake det?
2008-11-16, 14:07
  #386
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trialanderror
i mysteriet.

För övrigt konstigt att det inte dykt upp en enda fb-användare som säger något i stil med "jag gick i samma skola som J.H", "jag jobbade på samma jobb", el dyl. Har sett att det postats några sådana på realtid och erwiks blogg, men de har varit helt substanslösa, ingen ny info har tillkommit. Lite märkligt, t o m de där svenska tvillingssystrarna som gick bärsärkagång på en engelsk motorväg hade ju folk som kunde berätta grejer här.

DET är onekligen lite märkligt!
2008-11-16, 14:07
  #387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygvärdinnan
Det kanske stavas solidaritet ändå?
Jag gillar Jake, jag tycker om det hans skriver och jag ser honom som en vän
och i många frågor en likasinnad.
Jag tror inte jag är den enda här på FB med dessa åsikter
Jag gör också det, gillar vad han skriver, trots att vår världsbild skiljer sig drastiskt åt. Och trots att han några gånger gick lite över gränsen, i min smak, så ägde han ändå saker som humor, insikter i det mänskliga psyket och viss självkännedom/självkritik som gjorde att man fortsatte läsa. Saker som D.P och A.E lider skriande brist på. Saker som gör att det är ganska lätt att skilja på om två bloggar skrivs av samma människa eller ej. Ibland tycker jag att A.E ändå verkar vara på väg åt ett bättre håll, vad det gäller insikter, som i inlägget Livet prövar karaktärsdragen. Men sen illustrerar han inlägget med en stearinbelyst bild på sig själv, i en pose som skulle göra Rhodins Tänkaren grön av avund

Kom lite ifrån ämnet, visst att JTS har trogna följare på FB. Men om J.H också verkar ha det (eftersom ingen kommer med info), betyder det ändå att de är samma person?
2008-11-16, 14:14
  #388
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trialanderror
Jag gör också det, gillar vad han skriver, trots att vår världsbild skiljer sig drastiskt åt. Och trots att han några gånger gick lite över gränsen, i min smak, så ägde han ändå saker som humor, insikter i det mänskliga psyket och viss självkännedom/självkritik som gjorde att man fortsatte läsa. Saker som D.P och A.E lider skriande brist på. Saker som gör att det är ganska lätt att skilja på om två bloggar skrivs av samma människa eller ej. Ibland tycker jag att A.E ändå verkar vara på väg åt ett bättre håll, vad det gäller insikter, som i inlägget Livet prövar karaktärsdragen. Men sen illustrerar han inlägget med en stearinbelyst bild på sig själv, i en pose som skulle göra Rhodins Tänkaren grön av avund

När jag först läste Erwiks blogg så förstod jag inte varför så många verkade ogilla honom då han till en början verkade rätt så normal - men det kommer periodvis; inläggen där det baktalas, samtidigt gnälls om att han/hans vänner blir baktalade, inläggen där noll självinsikt sätts på allmän beskådning, inlägg där han eller hans så kallade vänner hotar folk med våld eller värre om de inte gör som de säger.

Ang. det sistnämnda så tänkte jag också på det, men om polisen går vidare i sina utredningar så får vi väl reda på sanningen förr eller senare. Jag tycker att det är komiskt att alla har antagit att FV måste vara JtS och aldrig övervägt möjligheten att hon snarare skyddar honom (inte för att anklaga henne för något, men det kan vara värt att påpekas)
__________________
Senast redigerad av William Haines 2008-11-16 kl. 14:16.
2008-11-16, 14:16
  #389
Medlem
flygvärdinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trialanderror
Jag gör också det, gillar vad han skriver, trots att vår världsbild skiljer sig drastiskt åt. Och trots att han några gånger gick lite över gränsen, i min smak, så ägde han ändå saker som humor, insikter i det mänskliga psyket och viss självkännedom/självkritik som gjorde att man fortsatte läsa. Saker som D.P och A.E lider skriande brist på. Saker som gör att det är ganska lätt att skilja på om två bloggar skrivs av samma människa eller ej. Ibland tycker jag att A.E ändå verkar vara på väg åt ett bättre håll, vad det gäller insikter, som i inlägget Livet prövar karaktärsdragen. Men sen illustrerar han inlägget med en stearinbelyst bild på sig själv, i en pose som skulle göra Rhodins Tänkaren grön av avund

Kom lite ifrån ämnet, visst att JTS har trogna följare på FB. Men om J.H också verkar ha det (eftersom ingen kommer med info), betyder det ändå att de är samma person?

Inte om JH är personen som figurerar i schulman-videon,
men om han på filmen inte är JH så kan jag inte utesluta att Jake är JH.

mitt svar var fokuserat på den senare delen av ditt inlägg...
om hur allt kommer fram här på FB
2008-11-16, 14:19
  #390
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trialanderror
, i en pose som skulle göra Rhodins Tänkaren grön av avund

Kom lite ifrån ämnet, visst att JTS har trogna följare på FB. Men om J.H också verkar ha det (eftersom ingen kommer med info), betyder det ändå att de är samma person?

Det betyder det nog inte. JTS har inga "trogna följare" här. Det var en rolig men i stort sett fiktiv blogg skrivet av en begåvad människa.
Det är snarare så att AE och DP har ovänner här. Båda har mer eller mindre gjort sig en karriär på elitism och mobbing och nu plötsligt sitter Ervik och lipar inför alla som orkar lyssna. Buuäääää...Jake mobbar mig....

Och självkklart kan vi inte skydda JTS. Det räcker ju med att en enda glappkäft reggar sig så är det fint lite vi kan göra åt det. Däremot är det principiellt lite intressant. Det har med anonymitet för internetskribeneter att göra.
__________________
Senast redigerad av Chamoniard 2008-11-16 kl. 14:28.
2008-11-16, 14:21
  #391
Medlem
flygvärdinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
När jag först läste Erwiks blogg så förstod jag inte varför så många verkade ogilla honom då han till en början verkade rätt så normal - men det kommer periodvis; inläggen där det baktalas, samtidigt gnälls om att han/hans vänner blir baktalade, inläggen där noll självinsikt sätts på allmän beskådning, inlägg där han eller hans så kallade vänner hotar folk med våld eller värre om de inte gör som de säger.

Ang. det sistnämnda så tänkte jag också på det, men om polisen går vidare i sina utredningar så får vi väl reda på sanningen förr eller senare. Jag tycker att det är komiskt att alla har antagit att FV måste vara JtS och aldrig övervägt möjligheten att hon snarare skyddar honom (inte för att anklaga henne för något, men det kan vara värt att påpekas)


angående det där med polisen så tror jag att det här fortfarande är ett såpass nytt fenomen, och de är så obrydda med tanke på vilka det är som kommer med anmälan att resultatet kommer bli

förundersökning nedlagd - brott kan ej styrkas.
2008-11-16, 14:23
  #392
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygvärdinnan
angående det där med polisen så tror jag att det här fortfarande är ett såpass nytt fenomen, och de är så obrydda med tanke på vilka det är som kommer med anmälan att resultatet kommer bli

förundersökning nedlagd - brott kan ej styrkas.

Sen tror jag inte att Ervik är helt okänd för polisen heller. Han har ju figurerat i en del narkotikabrottslighet.

Kan bara tänka mig reaktionen hos den polismannen som tog emot anmälan. Jag tror att han fick mest lust att bruka sin batong i huvudet på Ervik och då snackar vi inte om att bruka den på ett sätt som Ervik hade velat.
__________________
Senast redigerad av Chamoniard 2008-11-16 kl. 14:26.
2008-11-16, 14:28
  #393
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygvärdinnan
angående det där med polisen så tror jag att det här fortfarande är ett såpass nytt fenomen, och de är så obrydda med tanke på vilka det är som kommer med anmälan att resultatet kommer bli

förundersökning nedlagd - brott kan ej styrkas.

Med tanke på att endast RealTid och Nyheter24 har tagit upp detta "allvarliga" ämne, så undrar jag hur starka bevis deras "två dokument/källor" är. Expressen skrev om Dominikas bloggtroll i våras, men verkar ha ignorerat det än så länge.

Och tack vare deras egen idioti så lär hårddisken vara ute på vift nu...
2008-11-16, 14:31
  #394
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Med tanke på att endast RealTid och Nyheter24 har tagit upp detta "allvarliga" ämne, så undrar jag hur starka bevis deras "två dokument/källor" är. Expressen skrev om Dominikas bloggtroll i våras, men verkar ha ignorerat det än så länge.

Och tack vare deras egen idioti så lär hårddisken vara ute på vift nu...

Men journalisten på realtid.se gick ut rätt hårt. Man undrar vad han har før koppling til AE och DP.
2008-11-16, 15:21
  #395
Medlem
LowSocietys avatar
Jag tänkte på http://web.archive.org/web/20070702112833/magiskapa.blogspot.com/2007/05/josephine-fick-som-hon-ville.html och meningen "Men jag får skylla på att dom kanske trodde att Josephine var min flickvän, eller till och med hustru eftersom vi har samma efternamn, eller så såg jag bara ut som sju svåra år i mina trasiga jeans, converse och otvättat hår." Det finns ingen Josephine i Sverige som är registrerad med samma efternamn som den utpekade.
2008-11-16, 15:25
  #396
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LowSociety
Jag tänkte på http://web.archive.org/web/20070702112833/magiskapa.blogspot.com/2007/05/josephine-fick-som-hon-ville.html och meningen "Men jag får skylla på att dom kanske trodde att Josephine var min flickvän, eller till och med hustru eftersom vi har samma efternamn, eller så såg jag bara ut som sju svåra år i mina trasiga jeans, converse och otvättat hår." Det finns ingen Josephine i Sverige som är registrerad med samma efternamn som den utpekade.
Hävdade inte Indecline att den han tror var JtS bor utomlands och således bör frugan också göra det? Kan missta mig då det har varit rätt många turer, med rätt många namn. Men intressant iakttagelse som gör att man, i princip(kan ju ha skiljt sig osv.), väl kan avföra J.H?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in