2008-11-13, 00:15
Medlem
Erwik och Dominika är båda offentliga personer och har mycket att förlora på att gå ut med anklagelser utan att vara säkra på sin sak. Självklart har de bevis!

Jag förstår att det känns surt för alla fb:are att deras idoler visat sig vara en inte så beundransvärd person. Själv tycker jag att det känns rätt så gött!
2008-11-13, 00:31
Medlem
chribsson2s avatar
Som jag skrev redan i går natt, så vill det VERKLIGEN till att Dominika som har lagt upp personuppgifterna, men också realtid.se som hade än mer ingående uppgifter om den utpekade (låg kvar länge i kommentarsfältet igår natt, jag spararade sidan) har på fötterna. I annat fall kan de se fram emot åtal för både brott mot PUL och framför allt ärekränkning. Lär bli till att skaka galler om de fälls.
2008-11-13, 00:42
Medlem
chribsson2s avatar
från Flygvärdinnans blogg:
(Riktat till Dominika)
"varför gör du inte oss alla en tjänst och går och tar Stian under armen och hoppar från västerbron så slipper man höra mer skitsnack från er?
Det vore en grandios avslutning på den här polska riksdagen du har styrt upp.

Ta rätt beslut nu, jag vet att du vet innerst inne vad som är rätt.. "

Morgondagens realtid.se kommer att toppa med:
Hatbloggaren försöker hetsa Dominika till självmord
2008-11-13, 01:12
Medlem
flygvärdinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
från Flygvärdinnans blogg:
(Riktat till Dominika)
"varför gör du inte oss alla en tjänst och går och tar Stian under armen och hoppar från västerbron så slipper man höra mer skitsnack från er?
Det vore en grandios avslutning på den här polska riksdagen du har styrt upp.

Ta rätt beslut nu, jag vet att du vet innerst inne vad som är rätt.. "

Morgondagens realtid.se kommer att toppa med:
Hatbloggaren försöker hetsa Dominika till självmord

Du glömde nyheter24.se som dessutom länkat så fint till min blogg
med orden att jag skulle vara dominikas stalker.
det här är fint tycker jag... blame it on the flygvärdinna.

stackarn är så desperat efter den där stalkern så hon önskar det vore jag
men om det var jag.. borde det inte rimligtvis finnas fler inlägg om henne
på min blogg ?? Det första skrevs ju igår.. EFTER att hon öppet anklagat mig för att vara både den ena och den andra,
2008-11-13, 01:20
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygvärdinnan
Du glömde nyheter24.se som dessutom länkat så fint till min blogg
med orden att jag skulle vara dominikas stalker.
det här är fint tycker jag... blame it on the flygvärdinna.

stackarn är så desperat efter den där stalkern så hon önskar det vore jag
men om det var jag.. borde det inte rimligtvis finnas fler inlägg om henne
på min blogg ?? Det första skrevs ju igår.. EFTER att hon öppet anklagat mig för att vara både den ena och den andra,
Egentligen skiter jag i vem det är, jag är dock jääävligt intresserad av bevisfrågan. Något säger mig att de har missbedömt tyngden av sina "bevis" och kommer att få stå där med skammen, samt ett åtal emot sig. Speciellt Dominika ligger jäkligt risigt till tror jag.
2008-11-13, 02:09
Bannlyst
Ja..

Citat:
Ursprungligen postat av linlun
Erwik och Dominika är båda offentliga personer och har mycket att förlora på att gå ut med anklagelser utan att vara säkra på sin sak. Självklart har de bevis!

Jag förstår att det känns surt för alla fb:are att deras idoler visat sig vara en inte så beundransvärd person. Själv tycker jag att det känns rätt så gött!

Ja precis så enkelt är det faktiskt. Både Stian (Vilket jäla namn, vad fan tänkte föräldrarna ) och polskan har seriösa företag som konstigt nog inbringar riktiga pengar. Att gå ut med namn, efternamn, personnummer och till och med telfonnummer är grovt olagligt om man inte har väldigt mycket på fötterna. Att sedan flera mer eller mindre seriösa tidningar även nappat på detta visar att det faktiskt stämmer.

Jag kan säga att även jag är besviken och räknade med mer än en vilsen pojke från Nacka som bor hos mamma och går på A-kassan
2008-11-13, 03:04
Bannlyst
Kan bara konstatera att Jocke Grek/Orm verkar gilla Paul McCartney & Wings http://en.wikipedia.org/wiki/Mull_of_Kintyre_(song) och författaren Peter Straub http://en.wikipedia.org/wiki/Koko_(novel) .

Vad det gäller bevisfrågan är jag säker på att Bröderna Hästflin har golat ner Jocke Grek-Orm för att själva slippa ifrån någon obehaglighet från bögen med TinTin-frissan.
2008-11-13, 03:46
Medlem
FB05s avatar
Jag tror definitivt att Apan och personen bakom Stureplans Vackraste är samma person.
Jag hade för mig att jag hittade Stureplans Vackraste genom ett mail från Apan. Jag har letat efter mailet men hittar inget sådan mail. Dock är jag 99 % säker på att jag hittade Stureplans Vackraste genom Apan på något sätt. Jag tycker inte att språkbruket mellan bloggarna skiljer sig nämnvärt heller som många tycker. Språket känns samma, om än något nedtonat.

Det som talar emot att det är samma person är att SV nämnt fru och barn vid några tillfällen, något som Apan inte har. FB05 har förgäves sökt SV för en kommentar.

Sen är nästa fråga om Apan är fiktion eller verklighet. Som det ser ut nu har vi två huvudmisstänkta, Joakim och han som Indecline nämnt. Är det fiktion känns Joakim inte långsökt och är det verklighet är den andra killen en stark kandidat.

Jag sträckläste hans blogg under en väldigt kort period för cirka nio månader sedan. Eftersom det var ett tag sen så har jag inte alla detaljer färskt i minnet men jag hade det då. Som någon annan tidigare skrivit så var det inga detaljer som inte gick ihop.
Man kunde även kommentera hans inlägg och jag såg aldrig att någon kommenterat felaktigheter förutom en gång.
Den gången hade han en bild på en blodpöl med texten "Vilka bra bilder en mobil kan ta" (eller något liknande), underförstått att han misshandlat någon och tagit kort på blodpölen med sin mobil. I kommentaren länkade någon till den ursprungliga bilden, Apan kommenterade inte detta vilket han i vanliga fall brukar göra. Där sjönk Apans trovärighet några snäpp i mina ögon.

Han gav också aktietips i sin blogg som tydligen stämde bra. Inget jag kunde kontrollera då jag hittade bloggen alldeles för sent. Jag kommer dock ihåg att det tydligen var aktier som småsparare handlade med och inget en stor aktiemäklare handlar med. Någon från nån stor investmentbolag kommenterade detta varpå Apan hotade med att kontakta dennes arbetsgivare och låta dem veta vad deras anställda håller på med på arbetstid.
Detta stärker mina misstankar att det kan vara killen Indecline skriver om, en kille med god insyn inom finansvärlden men ingen stor aktiemäklare.

Gällande Joakim på 1000apor är jag kluven.
Å ena sidan vill killen bakom SV vara hemlig, alltså inte så smart att ha med honom i ett klipp. Å andra sidan har Flygvärdinnan träffat Apan men inte svarat om det rör sig om samma kille, kan det vara så att hon inte vill avslöja honom?.
Kluven som sagt

Apan hade tydligen en syster som var juridisk kunnig. Har killen Indecline tänker det? Är han adel?

Jag hittade Apans blogg genom en annan FB-kändis, Xallo. Han rör sig ju i de kretsar Apan säger sig göra. Om Apan var fiktion hade Xallo antagligen nämnt detta.

Apan känner alla men ingen känner apan?
2008-11-13, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB05
Det som talar emot att det är samma person är att SV nämnt fru och barn vid några tillfällen, något som Apan inte har. FB05 har förgäves sökt SV för en kommentar.
Fast han var ju förlovad med en tjej som hade en dotter sedan tidigare, när han skrev Magisk apa. Så det går ihop för mig.
2008-11-13, 09:20
Medlem
Allt snack om hur olika de här bloggarna är skrivna är ju löjligt. Det bevisar ingenting!

Är man en hyffsat duktig skribent så kan man utan svårigheter anamma olika sätt att skriva. Man kan även LJUGA (oh herregud) på internet.
2008-11-13, 09:23
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trialanderror
Fast han var ju förlovad med en tjej som hade en dotter sedan tidigare, när han skrev Magisk apa. Så det går ihop för mig.

Fast i tragisk apa skrev han att de inte var ihop längre, och i nya SV var det tydligen gifta. Och detta under ungefär samma tidsperiod. Kan vara iofs vara villospår också...
2008-11-13, 09:35
Medlem
var det någon som läste uppföljningsbloggen tragisk apa och kan berätta lite hur den var? beskrivningen på bloggtoppen: "kultur, recensioner av filmer och böcker, mitt egna författararbete och min väg genom 12-stegsprogrammet."

genom en cashad version av tragisk apa hittade jag även den här bloggen:
http://kokokintyre.blogspot.com
Sista inlägget gjort 11 november, då hade väl dominika/erwik-affären redan dragit igång? Verkar ju inte särskilt uppskrämt att sitta och posta Simple Minds-videos.

Jag hinner inte forska mer (tyvärr!), men min känsla är att JTS och JH inte är samma person. Någon som har tid och ork kan väl maila magiskapa@gmail.com och se om det går att få något svar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in