2008-11-04, 13:41
Medlem
Telefonverkets avatar
Hej har ett problem som är jävligt irriterande. Varje gång jag markerar (höger eller vänsterklick) en filmklipp, serie eller film som går under namnet videoklipp så hänger sig explorer (explorer.exe har stött på ett allvarligt problem och måste avslutas) vilket, på min dator, gör att alla mappar och/eller utforskare/hårddiskar jag har öppna stängs ner och så uppdateras skärmen och jag när jag skickar felrapporten så kan jag läsa den här signaturen:

"AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2900.5512 ModName: xvid.dll
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00017fb3"

Och läsa mig till att det är xvid som krånglar alltså ett codec. Och gav mig 3 hjälp alternativ. Uppdatera (har jag gjort med oförändrat resultat), avinstallera eller avregistrera xvid.

Någon som kan hitta en lösning? Väldigt jobbigt att inte kunna flytta sina filmer eller ta bort dem för den delen.

Tack på förhand

*edit. Jag KAN iofs flytta filer om jag har två mappar öppna samtidigt men problem kvarstår ändå, explorer måste "startas om"
Senast redigerad av Telefonverket 2008-11-04 kl. 13:45.
Citera
2008-11-05, 00:56
Medlem
Telefonverkets avatar
Ingen som kan hjälpa?
Citera
2008-11-05, 02:30
Medlem
Finns beskrivet i säkert hundratals trådar. Explorerskalet försöker analysera rimligheten/riktigheten i innehållet i AVI-containern och lackar ur någonstans på vägen och dyker.

Bara att stänga av den typen av kontroll i Registry. Hur du gör det får du googla fram själv eller söka här i forumet, du får garanterat träff på direkten bara du bemödar dig istället för att weina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in