• 1
  • 2
2008-11-04, 09:49
Medlem
pojkhoras avatar
Vad r nu detta, kra vnner? Ngon som har mer ktt p benen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3687664.ab
Citera
2008-11-04, 10:27
Medlem
mrtonyss avatar
Min frsta gissning r att mannen har ett brottsligt frflutet med skulder till ev nn lokal mcklubb eller gamla narkotikaaffrer ?
Citera
2008-11-04, 10:42
Medlem
...och kommer inte Vickans boyfriend frn Ockelbo?
Mystiken ttnar.....
Citera
2008-11-04, 10:45
Medlem
bajsbajsmjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtonys
Min frsta gissning r att mannen har ett brottsligt frflutet med skulder till ev nn lokal mcklubb eller gamla narkotikaaffrer ?

Mafia liknande saker i ockelbo ? det r en liten hla med cirkus 5000 invnare dr hlvten r pensionrer och resten moppepojkar
Citera
2008-11-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbajsmj
Mafia liknande saker i ockelbo ? det r en liten hla med cirkus 5000 invnare dr hlvten r pensionrer och resten moppepojkar
Det r ofta till sna hlor som folk med lite skum bakgrund drar sig tillbaka. Jag tippar p att snubben kommer nnstans frn Balkan och dras med gamla, ouppklarade affrer med landsmn.
Citera
2008-11-04, 10:51
Medlem
mrtonyss avatar
Ja lite intressant r det iallafall
Citera
2008-11-04, 10:54
Medlem
bajsbajsmjs avatar
Ja, jag har ju iof ingen aning s jag ska inte uttala mig men det lter som en sak som Aro kommer ta upp i efterlyst iaf.
Citera
2008-11-04, 12:31
Medlem
AnonymousUser2Ks avatar
Citat:
Va inne p samma spr. Eller att ngra kriminella ftt i vetskap att killen i frga ska ha haft mycket pengar och drfr helt enkelt fskt pressa honom p hans mjliga frmgenhet.
Som sagt, lr ju se mer av detta p onsdag.
Citera
2008-11-04, 12:36
Bannlyst
Jag knner igen polismannen p bilden. Det r pensionerade fre detta SPO-medarbetaren Svante Wallquist som bor p orten och som tydligen kvllen till ra fick damma av sin gamla uniform igen.
Ockelbo bemannas annars av poliser frn Gvle.
Citera
2008-11-04, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbajsmj

Ockelbo har ett mrkt frflutet, s du anar inte med flickmord och andra mord. Var ju inte alls fr mnga r sedan en ldre man blev skjuten dr. Vad kan det ha varit 2001? I slutet av 70-talet skedde ju det uppmrksammade Erica-mordet (tonrstjej som mrdades och sedan dumpats i Dallven) i Ockelbo som fick stor medial genomslagskraft.

Sett till hur mnga som bor p orten mste den vara bland de mest uppmrksammade i Sverige alla kategorier. Inte bara vickans pojkvn Westling kommer drifrn ocks tv-profilen Svante Stockselius, tidigare njeschef p SVT och hgsta hnset p TV3 ett tag och numera chef fr Eurovision Song Contest kommer drifrn. Folk p Sveriges Radio kommer drifrn, bland annat Ametist Azordegan p SR Metropol. Fr att inte tala om att orten har haft basketlag i hgsta serien p bde herr och damsidan under 90-talet och brjan av 2000-talet.

Finns mnga andra profiler ocks som ltit tala om sig i olika sammanhang men det r en helt annan historia som det brukar heta.

Frresten Ockelbo r ju p tapeten i Matakuten i TV4, dr hgstadieskolan r en av de utvalda skolorna fr att f bttre skolmat.
Citera
2008-11-04, 12:44
Bannlyst
Citat:

Lokal Mc-klubb???
I Ockelbo???
Du med mig skmta aprilo. Jag vet inte hur jag ska kunna sluta garva.
Citera
2008-11-04, 14:11
Medlem
martenthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag knner igen polismannen p bilden. Det r pensionerade fre detta SPO-medarbetaren Svante Wallquist som bor p orten och som tydligen kvllen till ra fick damma av sin gamla uniform igen.
Ockelbo bemannas annars av poliser frn Gvle.

Lugn nu han p bilden r Limp Olle (Olle berg)
knner igen platsen p bilden, kan hra lite mera om vilken det var och motiv osv, sen Mc-klubb hr? HAHA visst vi har moppepojkar men men

Edit* lite telefonsamtal senare tror jag vet plats
Senast redigerad av martenthe 2008-11-04 kl. 14:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in