• 1
  • 2
2008-11-04, 09:49
Medlem
pojkhoras avatar
Vad är nu detta, kära vänner? Någon som har mer kött på benen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3687664.ab
Citera
2008-11-04, 10:27
Medlem
mrtonyss avatar
Min första gissning är att mannen har ett brottsligt förflutet med skulder till ev nån lokal mcklubb eller gamla narkotikaaffärer ?
Citera
2008-11-04, 10:42
Medlem
...och kommer inte Vickans boyfriend från Ockelbo?
Mystiken tätnar.....
Citera
2008-11-04, 10:45
Medlem
bajsbajsmjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtonys
Min första gissning är att mannen har ett brottsligt förflutet med skulder till ev nån lokal mcklubb eller gamla narkotikaaffärer ?

Mafia liknande saker i ockelbo ? det är en liten håla med cirkus 5000 invånare där hälvten är pensionärer och resten moppepojkar
Citera
2008-11-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbajsmj
Mafia liknande saker i ockelbo ? det är en liten håla med cirkus 5000 invånare där hälvten är pensionärer och resten moppepojkar
Det är ofta till såna hålor som folk med lite skum bakgrund drar sig tillbaka. Jag tippar på att snubben kommer nånstans från Balkan och dras med gamla, ouppklarade affärer med landsmän.
Citera
2008-11-04, 10:51
Medlem
mrtonyss avatar
Ja lite intressant är det iallafall
Citera
2008-11-04, 10:54
Medlem
bajsbajsmjs avatar
Ja, jag har ju iof ingen aning så jag ska inte uttala mig men det låter som en sak som Aro kommer ta upp i efterlyst iaf.
Citera
2008-11-04, 12:31
Medlem
AnonymousUser2Ks avatar
Citat:
Va inne på samma spår. Eller att några kriminella fått i vetskap att killen i fråga ska ha haft mycket pengar och därför helt enkelt fösökt pressa honom på hans möjliga förmögenhet.
Som sagt, lär ju se mer av detta på onsdag.
Citera
2008-11-04, 12:36
Bannlyst
Jag känner igen polismannen på bilden. Det är pensionerade före detta SÄPO-medarbetaren Svante Wallquist som bor på orten och som tydligen kvällen till ära fick damma av sin gamla uniform igen.
Ockelbo bemannas annars av poliser från Gävle.
Citera
2008-11-04, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbajsmj

Ockelbo har ett mörkt förflutet, så du anar inte med flickmord och andra mord. Var ju inte alls för många år sedan en äldre man blev skjuten där. Vad kan det ha varit 2001? I slutet av 70-talet skedde ju det uppmärksammade Erica-mordet (tonårstjej som mördades och sedan dumpats i Dalälven) i Ockelbo som fick stor medial genomslagskraft.

Sett till hur många som bor på orten måste den vara bland de mest uppmärksammade i Sverige alla kategorier. Inte bara vickans pojkvän Westling kommer därifrån också tv-profilen Svante Stockselius, tidigare nöjeschef på SVT och högsta hönset på TV3 ett tag och numera chef för Eurovision Song Contest kommer därifrån. Folk på Sveriges Radio kommer därifrån, bland annat Ametist Azordegan på SR Metropol. För att inte tala om att orten har haft basketlag i högsta serien på både herr och damsidan under 90-talet och början av 2000-talet.

Finns många andra profiler också som låtit tala om sig i olika sammanhang men det är en helt annan historia som det brukar heta.

Förresten Ockelbo är ju på tapeten i Matakuten i TV4, där högstadieskolan är en av de utvalda skolorna för att få bättre skolmat.
Citera
2008-11-04, 12:44
Bannlyst
Citat:

Lokal Mc-klubb???
I Ockelbo???
Du med mig skämta aprilo. Jag vet inte hur jag ska kunna sluta garva.
Citera
2008-11-04, 14:11
Medlem
martenthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag känner igen polismannen på bilden. Det är pensionerade före detta SÄPO-medarbetaren Svante Wallquist som bor på orten och som tydligen kvällen till ära fick damma av sin gamla uniform igen.
Ockelbo bemannas annars av poliser från Gävle.

Lugn nu han på bilden är Limp Olle (Olle Åberg)
känner igen platsen på bilden, kan höra lite mera om vilken det var och motiv osv, sen Mc-klubb här? HAHA visst vi har moppepojkar men men

Edit* lite telefonsamtal senare tror jag vet plats
Senast redigerad av martenthe 2008-11-04 kl. 14:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in