2008-11-04, 05:27
Bannlyst
1.07. Missbruk av multipla konton är förbjudet

Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton, men det är inte tillåtet att ha flera användare som diskuterar exakt samma frågor om man inte är öppen med det. Vid misstanke om missbruk ska RP eller PM användas till att meddela moderatorerna om detta, (för att inte riskera bryta mot regel 1.06).

Missbruk av multipla konton, exempelvis att man omväxlande använder flera konton i samma tråd, resulterar i bannlysning av samtliga konton.

Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.

Hur gör ni med en människa som lider av MP och inget kan rå för att diskutera sig själv, jag har ett intresse av detta då jag känner en sådan person. Men bara 2 av dom 3 har konto på FB. Kommer det godtas som en förklaring ifall han någonsin skulle bli bannad?
2008-11-04, 06:23
Medlem
Kämpendahls avatar
På Flashback kan man till och med bli bannlyst om man tillhör samma familj som en icke skötsam person eller om man råkar skriva i samma tråd som någon annan i familjen. Jag tror inte du ska ha för stora förhoppningar.
2008-11-04, 06:32
Bannlyst
Hellre fälla än fria alltså?
2008-11-04, 07:13
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Hellre fälla än fria alltså?

Om man lider av MP så kanske man egentligen ska göra andra saker än att skriva på flashback, tror du inte det?
2008-11-04, 08:51
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Hur gör ni med en människa som lider av MP och inget kan rå för att diskutera sig själv, jag har ett intresse av detta då jag känner en sådan person. Men bara 2 av dom 3 har konto på FB. Kommer det godtas som en förklaring ifall han någonsin skulle bli bannad?
Alla lyder under samma regler.
2008-11-04, 10:58
Medlem
Misters avatar
Intressant fråga. En lösning kan vara att han skickar in ett läkarintyg på sin diagnos, bevittnat av två personer som då inte ska vara de andra två personerna i hans huvud. När admin har fått in det läkarintyget och det har godkänts genom omröstning i outlaw har användaren rätt att posta i samma tråd med sina två personligheter. Varför krångla till saker?
2008-11-04, 12:41
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Intressant fråga. En lösning kan vara att han skickar in ett läkarintyg på sin diagnos, bevittnat av två personer som då inte ska vara de andra två personerna i hans huvud. När admin har fått in det läkarintyget och det har godkänts genom omröstning i outlaw har användaren rätt att posta i samma tråd med sina två personligheter. Varför krångla till saker?
Han kan också visa upp sina två olika pass...
2008-11-04, 13:24
Medlem
chribsson2s avatar
Jag känner mig tvehågsen inför denna frågeställning. Tvenne frågor förbryllar mig, 2a: Varför kan inte dessa personligheter samsas om ett konto i dualis. 2b: Varför har TS multipla trådstarter av jönskarraktär runt 5-snåret på morgnarna.
Att dubbla kontoantalet skulle kanske vara en lösning men jag känner mig väldigt splittrad i frågan.
2008-11-04, 15:49
Medlem
Ankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Alternativt att Admin eller en moderator åker hem till personen i fråga och hälsar på, dricker lite kaffe och snackar en stund med de olika personligheterna.
Vore ganska intressant och skulle definitivt skapa en trevligare stämning på forumet, besök och samtal med admin en söndag, vore trevligt.
2008-11-04, 16:24
Medlem
Krellyans avatar
Fan vilken löjlig frågeställning. Klart att reglerna ställer sig lika till varje användare, oavsett mentalsjukdom.
2008-11-04, 17:08
Medlem
Calico Jacks avatar
Hur vet ni att det är flera konton?

Ett ip-adress kan faktiskt användas av flera. Vad gör ni då?
2008-11-04, 17:14
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
På vad sätt är detta ett verkligt problem? Har FB admin/moderatorfunktioner som för en viss användare även visar vilka andra konton vederbörande har? IP-koll lär inte funka eftersom det faktiskt kan vara så att det är flera användare på ett och samma konto. Skulle nu den här personen mot förmodan ha tre vitt skilda personligheter där den ene inte vet vad de andra två gör så blir det för omvärlden samma sak som om tre olika människor satt och delade på ett IP-nummer. Är det däremot bara en labil person som blandar ihop allt fast gör det med flera konton så bör man få en varning. Egentligen är det bara att kolla andemeningen med regeln så löser det sig.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in