Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-11-04, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Ett ip-adress kan faktiskt användas av flera. Vad gör ni då?

Dom bannar. Va så "pekko" blev bannad om du minns den uppståndelsen.
2008-11-04, 17:31
Medlem
skadusägas avatar
jag ligger mao. risigt till...
2008-11-04, 18:17
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Alla lyder under samma regler.

Skönt att ni låter alla vara lika.
2008-11-04, 18:41
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Jag känner mig tvehågsen inför denna frågeställning. Tvenne frågor förbryllar mig, 2a: Varför kan inte dessa personligheter samsas om ett konto i dualis. 2b: Varför har TS multipla trådstarter av jönskarraktär runt 5-snåret på morgnarna.
Att dubbla kontoantalet skulle kanske vara en lösning men jag känner mig väldigt splittrad i frågan.

Riktigt roligt svar!

OnTopic: hur f-n ska en moderator veta om en person lider av såna störningar och hur ska det hanteras? Att dra iväg ett (två?) mejl till en moderator för att berätta om att man har 2 eller fler personligheter är ju inget direkt bevis för att det verkligen är så (på riktigt).

De med multipla personligheter (schizofreni?) får väl helt enkelt säga till sitt andra jag att skärpa sig - det gäller båda/alla personligheterna.
2008-11-04, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball

Riktigt roligt svar!

OnTopic: hur f-n ska en moderator veta om en person lider av såna störningar och hur ska det hanteras? Att dra iväg ett (två?) mejl till en moderator för att berätta om att man har 2 eller fler personligheter är ju inget direkt bevis för att det verkligen är så (på riktigt).

De med multipla personligheter (schizofreni?) får väl helt enkelt säga till sitt andra jag att skärpa sig - det gäller båda/alla personligheterna.

Men den här killen vet inte om sina personligheter på alla plan, så det är mycket möjligt att han kommer svara på ett av sin andra personlighets konton vilket kommer leda till att han stängs av på båda vilket kommer tvinga honom att inse något som kan skada honom psykiskt.
2008-11-04, 19:12
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Men den här killen vet inte om sina personligheter på alla plan, så det är mycket möjligt att han kommer svara på ett av sin andra personlighets konton vilket kommer leda till att han stängs av på båda vilket kommer tvinga honom att inse något som kan skada honom psykiskt.

Life is hard - sometimes twice as hard...
2008-11-04, 22:47
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball

Riktigt roligt svar!

Tack. Ska man krångla till det ytterligare (Lemasive har den förmågan- att starta en nonsenstråd och ändå få folk att skriva i den, kudos till honom)
så är ju Dissociativ identitetsstörning (DID) väldigt omstritt och många forskare hävdar att det helt enkelt är en bluff, ett rollspel som "patienten" medvetet genomför. Och då blir ju den tvehövdade användaren ett internettroll per definiton.
hmmm.....jag tror att jag ger mig där....att jag bara orkar
Senast redigerad av chribsson2 2008-11-04 kl. 22:49.
2008-11-05, 01:43
Medlem
El Zorros avatar
ChristianX har gett dig svaret.

*låst*

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto