• 1
  • 2
2008-11-04, 00:33
Medlem
001001s avatar
Hur skadligt är det med strålningen?
Kanske borde sitta vid ett bord istället och ha den där på isället för direkt i knäet??
Citera
2008-11-04, 00:43
Medlem
Kirchhoffs avatar
Strålningen kan man nog betrakta som helt ofarlig. Däremot hävdar vissa att värmen från datorn har negativ inverkan på mannens fortplantningsmöjligheter. Pungen tycker inte om att bli varm.

Inte heller datorn tycker om att bli varm pga tilltäppta ventilationshål. Bättre att den står på en platt och hård yta.
Citera
2008-11-04, 02:07
Medlem
Finanskrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirchhoff
Strålningen kan man nog betrakta som helt ofarlig. Däremot hävdar vissa att värmen från datorn har negativ inverkan på mannens fortplantningsmöjligheter. Pungen tycker inte om att bli varm.

Inte heller datorn tycker om att bli varm pga tilltäppta ventilationshål. Bättre att den står på en platt och hård yta.

Så, har du en missbildad kuk så räcker det med isblock i grenen.
Citera
2008-11-04, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirchhoff

med min erfarenhet så värmen paketet allt när det är kallt ute så det kan inte bli mycket varmare genom en dator skulle jag tror i mitt fall :P
Citera
2008-11-04, 15:29
Medlem
crilleos avatar
Det är värmen som gör att du kan bli steriel. Dock så är det helt ofarligt för tjejer.
Citera
2008-11-04, 15:43
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crilleo
Det är värmen som gör att du kan bli steriel. Dock så är det helt ofarligt för tjejer.

Det påståendet skulle jag gärna se en källa på. Visst, det kanske hämnar spermiebildningen eller något - men till den grad att man skulle bli steril? Känns som att läget vore sådant så skulle det vara mycket mer skriverier om det i Aftonhoran.
Citera
2008-11-06, 22:19
Medlem
Hegamons avatar
Är det en bärbar dator du har kan du i stort vara helt lugn. Skärmen från en bärbar dator avger i princip ingen elektromagnetisk strålning. Däremot avges elektromagnetisk strålning från nätaggregatet och från datorn. Att det skulle vara tillräckligt för att vara "farligt" är diskutabelt.

Farligt; Nej Myt; Ja, ungefär så tror jag det är när det gäller vanliga hemelektronikapparater.

Däremot kan du akta dig för tjocka skärmar, som bland annat avger betydligt mera elektromagnetisk strålning, ibland plastallergener och ljusflimmer som inte är bra för hudens celler.
Citera
2008-11-06, 22:24
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Det påståendet skulle jag gärna se en källa på. Visst, det kanske hämnar spermiebildningen eller något - men till den grad att man skulle bli steril? Känns som att läget vore sådant så skulle det vara mycket mer skriverier om det i Aftonhoran.
Det finns trådar om et här och det är allmänt känt att värmen från datorer såväl som annat hämmar spermiebildningen och gör spermierna mindre dugliga. Därför är det inte lika lätt att få barn om man ständigt utsätter stestiklarna för värme och man kan få missfallsstatistiekn ökar också tror jag visst.
Citera
2008-11-06, 22:44
Medlem
Germanias avatar
men skulle han placera datorn på pungen?
Citera
2008-11-06, 23:42
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Forskare vid State university i New York menar att för mycket arbetande med bärbar dator i knäet kan sänka fertiliteten hos män.

http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/artikel.asp?ProgramID=406&Nyheter=1&artikel=518515

dock är nog denna värre:

Citat:
Ha inte mobiltelefonen i fickan om du är man och sugen på att skaffa barn. Studier visar att påslagna mobiltelefoner í fickan försämrar kvaliteten hos spermierna.

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_te...icle415297.ece
Citera
2008-11-07, 00:33
Medlem
lycklig_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Är det en bärbar dator du har kan du i stort vara helt lugn. Skärmen från en bärbar dator avger i princip ingen elektromagnetisk strålning. Däremot avges elektromagnetisk strålning från nätaggregatet och från datorn. Att det skulle vara tillräckligt för att vara "farligt" är diskutabelt.

Farligt; Nej Myt; Ja, ungefär så tror jag det är när det gäller vanliga hemelektronikapparater.

Däremot kan du akta dig för tjocka skärmar, som bland annat avger betydligt mera elektromagnetisk strålning, ibland plastallergener och ljusflimmer som inte är bra för hudens celler.

Vem fan har en tjockskärm på kuken?
Citera
2008-11-08, 19:17
Medlem
zixls avatar
Du kan ju skaffa en sådan här "bräda" ifrån Ikea, den är bra jag har en.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10086654
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in