2008-11-03, 13:56
Medlem
hojos avatar
Hej, nu har det gått cirka två tre års tid då jag ej har kunnat ladda upp/ bifoga filer så som bilder, dokument etc. Och jag har ringt och kollat med både min datorsupport (Som har sagt att det beror på internetleverantören) och jag har snackat med min internetleverantör (bbb - som säger tvärt om)

- Men det kluriga är att, i desperata fall så funkar det att ladda up (cirka 1 på 100 försök) och detta är i olika webläsare, så som internet explorer, firefox, googles egna chrome..
Men sen så testade jag att lägga upp en hemsida hemifrån alltså genom en ftp och då funkar det plötsligt.

Alltså verkar det vara problem med själva http eller webläsarna eller den slags uppkoppling. (jag gissar bara lite där i slutet)

- Men vad kan felet vara? - varför funkar det ibland(väldigt sällan) att ladda upp.. och varför funkar det jättebra genom ftp, det kopplas ju genom internet.. - och jag kan även skicka filer genom msn.
Citera
2008-11-03, 23:03
Medlem
StickyFingers avatar
Om det aldrig har funkat, så kanske du inte ställt in ditt epostprogram?

Fråga din ISP vilka inställningar du behöver till din - Outlook Express?!
Tex POP3, ingående och utgående IMAP, SMTP... osv. Det kanske är det som strular.
ISP brukar även ha pdf-dokument man kan ladda ner, och läsa i lugn och ro. De bör även kunna guida dig igenom inställningarna under tiden du pratar med dem per telefon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in