2008-11-03, 12:22
Medlem
hej, får upp detta felmeddelande som lägger sig över alla fönster och inte går att ta bort.

CCSVCHST.EXE - bad image

C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccVrTrst.dll
is either not designed to run on Windows or it contains an
error. Try installing the program again using the origignal
installation media or contact your system administrator or
the software vendor for support.

Datorn är ny med i princip ingen porrsurfning och skumt användande!
har försökt ta bort symantec programmet men det avbryts och felmeddelandet lägger sig i mitten av fönstret, har även försökt ta bort de två filerna i felmeddelandet men åtgärden är förbjuden. Har också försökt göra en system restore men även det avbryts och felmeddelandet lägger sig i mitten. Har ej orginal cdn då jag befinner mig utomlands under en längre period så jag kan inte installera om symantec. Tycker även datorn startar om ofta och är långsammare än tidigare.

Någon som har en idé? vill ju helst bara ta bort hela symantec programmet då jag inte bryr mig om virusprogramm men det går ju inte i nuläget.
Citera
2008-11-03, 12:53
Medlem
Kapten-Ns avatar
Hmm, jag ser ingen annan lösning än att installera om när du kan få tag på orginal CDn.
Jag är dock inte sådär tokbra på datorer, så det kanske finns de som är ännu duktigare och kan hjälpa?
Citera
2008-11-03, 15:22
Medlem
927s avatar
http://service1.symantec.com/Support...05033108162039
Citera
2008-11-03, 15:24
Medlem
w580is avatar
Kör detta verktyg för att bli av med Symantec...

http://service1.symantec.com/Support...05033108162039
Citera
2008-11-04, 12:31
Medlem
Dessa verktyg funkar ej, datorn hänger sig eller säger "another symantec program is already running, please close that before using the repair tool"

mycket märkligt, kan man inte typ gå in i dos eller något och bli av med skiten, det verkar ju asskumt att man inte kan slänga en fil, eller?
Citera
2008-11-04, 13:12
Medlem
927s avatar
är du kunnig så stäng ner alla tjänster som hör ihop med symantec eller testa verktyget i felsäkert läge
Citera
2008-11-04, 18:00
Medlem
ziphens avatar
starta upp datorn i felsäkert läge och försök ta bort programmet därifrån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in