Citat:
Ursprungligen postat av Balle Anka
Jag sker andras erfarenheter betrffande att sluta anvnda sertralin (t.ex. Zoloft).
Jag gick sjlv cold turkey frn 200 mg/dygn fr ett tag sedan. Jag har ftt uppleva en rad mindre trevliga saker sedan jag slutade, men jag vet inte riktigt om de r kopplade till det eller ngot annat. Ngra exempel r kraftig(are) tinnitus, dlig balans, kalla hnder/ftter, skakningar, illamende och micro-seizures (kommer inte p ngon bra term fr detta). Epilepsi har jag varken anlag fr eller lider av, s det r det inte. Jag undrar hur lnge det kan tnkas hlla i sig. Sova funkar inte, och jag vgrar ta ett endaste preparat ytterligare fr att dmpa skiten. Det har hllit p shr och eskalerat i 2-3 dagar nu -- frgan r om det r brjan eller slutet?
Och nej, detta ingr inte i ngon behandling. Jag hller bara p att ta tillbaka kontrollen ver mitt vanliga liv, med vld.
jag r setralin frr, men blev konstig som fan av dom, min doktor va seg med att ge mig tid fr att jag skulle f sluta s ja la av sjlv. problemet var att jag trappade ner fr lite, allts jag slutade fr fort. Jag mdde skit, det kndes som de slog "blixtar" i huvudet hela tiden, jag var jtte seg i rekationen, vnde jag huvet fort s visste jag inte vart jag var, slutade med att min deprsion blev mycket vrre.
s jag rder dig om att trappa ner lngsamt, d slipper du biverkningar