2017-08-09, 13:46
Medlem
[Anders Borg har sen tidigare 2 polisutredningar på sig.
1 mutaffärer hos Millicom i Syd-Amerika.
2:a mutbrott/jaktresor i Sverige.

3:a Det är ytterligare mutaffärer där Anders Borg har huvudrollen.
Möjligen det är mutaffärer, elitens tjänster mot mottjänster ligger bakom att brottsoffren-målsägarna hör inte av sig till polisen om brotten och skyddar gärningsmannen, Anders Borg.

Liknande brott på festivaler anmäls och betraktas som sexuella våldtäkt.

Tomas Tjajkovski bjöd Anders Borg och fästmön Dominika på gratis boende, mat, sprit mot mottjänster.
Tomas och Dominika är landsmän, är från Polen.

Anders Borg uppträdde hotfullt och otrevligt mot kvällens värd Tomas Tjajkovski och uttrycker sitt missnöje med festen men polisanmäls ändå inte av målsägarna, värden m fl.

Anders Borg lanserade på en presskonferens de så kallade Attefallshusen, som Tomas Tjajkovskis företag var först med att tillverka.

Det verkar som att förundersökningen leddes ner för tidigt av åklagaren mot Anders Borg angående mutaffärer.
Citera
2017-08-09, 13:51
Medlem
Det finns mer info om Tomas Tjajkovski, Anders Borg och Dominika på FB, under rubriken :

Kultur & Media Kändisskvaller

Tomas Tjajkovski - Mannen som sänkte Anders Borg..
Citera
2017-08-09, 13:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vad jag själv vet så har jag sett alkisar skyddas inom kommunen och staten, som att dölja när en kommunanställd under ett delerium kört in i en husvägg (såg olyckan och var med när vi körde hem han) likaså har jag haft en chef inom Försvaret som blivit inknuffade i ett avskilt kontor där han kunde ostört fortsätta att dricka och hans få uppdrag var att signera olika arbetsorder för oss. Så det är helt klart har man problem att bli av med alkisar. Så visst kan det vara svårt att fota Kuk Anders om han går med på rehabilitering genom fackets försorg.
Stat och kommun har fortfarande ett utökat ansvar för missbrukare som inte på samma sätt längre kan krävas av privata arbetsgivare.

När det gäller Anders Borg så var han inte anställd på sådana villkor alls - utan företrädare/styrelseledamöter har alltid gått att avsätta. De har inte sådana anställningsavtal.
Citera
2017-08-09, 14:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast det sas ju att Borg var sur direkt när han anlände ön.. Han var på dåligt humör och dolde inte detta för någon. Så hur kan stämningen var trevlig under sådana omständigheter? ;-)
Ja det är då man absolut inte ska dricka mycket alkohol, då spårar det lätt ut.
Citera
2017-08-09, 14:40
Medlem
Citat:
Jag kan tänka mig flera fall då en presskonferens skulle ha blivit aktuell efter en liten ”ordväxling inom familjen” på en fest med 50-60 festdeltagare som vittnen.
Eller så inträffade det sent och det inte var så många vittnen.

Citat:
Ponera att kungen hade kallat Silvia för hora eller slampa offentligt (på en fest där det finns flera vittnen till händelsen).
Tja, fast vi vet ju inte hur mycket ordväxling dom haft, som åhörare inte valt att berätta om eller media valt att inte skriva om.
Sedan vet vi väl inte om Borg sagt något sådant heller.

Citat:
Festen som AB och DP deltog i var ingen ”familjefest” med endast de närmaste inbjudna utan kanske snarare en förlängd affärsmiddag vars deltagare inte ska betraktas som ”vänner” utan just affärsbekanta.
Jag har väl inte sagt något om vad det var för tillställning.

Citat:
Att börja bråka på en sådan tillställning är ingen ”familjeangelägenhet” och det ÄR extremt obehagligt för de andra deltagarna
Bråket skulle vara en familjeangelägenhet, och som andra blir ofrivilliga åhörare till.

Citat:
att inte sluta trots att värden ber om det är en ännu större indikation på idioti
Kan vara så att polskan är den aggressive och har tänt på alla cylindrar och skiter fullständigt i Tjajkovski-fjanten. Och så eldar hon på med en kniv i någon gammalt sår Borg har och så replikerar han.
Mänskligt beteende kallas detta.

Citat:
Att inte åka hem utan stanna kvar för att vädra sina privata problem på en offentlig tillställning talar om stora brister i omdömet.
Tja, dom var väl lite stuck at island.

Citat:
Att skylla på spriten och black var bara kronan på verket.
Har någon skyllt på det då?
Citera
2017-08-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför gör du allt för att skydda borgarbrackan och tillika blottare, samt sexförbrytaren Borg? Är det en fortsättning på hans egna "damage control", månne? För du kasnke minns att han erkänt att det som stod i tidningarna stämde? Så ditt fabulerande faller platt!

Bra försök, dock!
Hur har du fått till skydda?

Är Borg blottare? Har du någon källa på det?

Är Borg sexförbrytare? Har du någon källa på det?

Har Borg erkänt det som stod i tidningarna? Har du någon källa på det?

Eller är du väldig lättlurad?
Citera
2017-08-09, 14:46
Medlem
sillynamnams avatar
Är det någon som har koll på rapporteringen utrikes?
Citera
2017-08-09, 14:50
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Hur har du fått till skydda?

Är Borg blottare? Har du någon källa på det?

Är Borg sexförbrytare? Har du någon källa på det?

Har Borg erkänt det som stod i tidningarna? Har du någon källa på det?

Eller är du väldig lättlurad?

Nja alltså, nog för att man ska vara oskyldig tills motsatsen är bevisad. Men tidningarna har pratat med flera vittnen, AKB har uttalat sig skarpt, Borg har avgått från Kinnevik.
Så visst tyder allt på att det är sant.
Citera
2017-08-09, 14:55
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
https://www.svd.se/sluta-kalla-borg-bevakningen-for-drev

Klockrent.

Klart som fan att en "journalist" försvarar media!
Citera
2017-08-09, 15:00
Medlem
johnthedickholmess avatar
Hm fick just en insikt...den kvinna AB var otrevlig mot var tydligen värdens fru men den han gick hårdast åt var frugan. Dominika vet att hon triggat något som AB aldrig förut upplevt. Jamenar, hon har ju varit medskapare av hans dåliga humör. Hon sket i vilket, de bråkade tydligen och hon vart kallas slyna mm. Men hon vet också att AB vet att det var pga henne det skedde. Då skyndar hon sig att försvara maken. Risken att han dumpar henne är ju överhängande. Vem behöver en sådan vän???

Gör dig av med frugan AB. Det är inte sista gången hon kommer göra dig förbannad. Du förlorar miljoner och allt du byggt upp. Återkoppla till stabila frugan från förr.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-08-09 kl. 15:04.
Citera
2017-08-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Gör dig av med frugan AB. Det är inte sista gången hon kommer göra dig förbannad. Du förlorar miljoner och allt du byggt upp. Återkoppla till stabila frugan från förr.
Är det bekräftat att de är gifta? Uppenbarligen förlovade de sig i Rom, men om de knutit tätare band vet jag inte. Eller?

Av alla konspirationsteorier jag läst här i tråden tycker jag att sol-och-vår-hypotesen är den intressantaste. Dominika är en smart och förslagen golddigger. Signaler finns ju att turturduvorna bråkat med varandra på festen. Kanske är allt iscensatt av Dominika, och nu spelar hon spelet några månader till innan de separerar. Sedan vet jag inte hur den legala biten ser ut i ett sådant här fall. Gäller något slags sambo-avtal, kan man skriva runt lagstiftningen genom separata kontrakt, har parterna äktenskapsförord, etc?

En annan synpunkt från min sida är att Christina Stenbeck knappast dumpade Borg av moraliska skäl. Hennes pappa var ingen munk, om man uttrycker det milt. Jag har sett honom festa, och det var ingen vacker syn kan jag säga. Jag hade några andra kontakter inom Kinnevik-sfären när det begav sig, och det de kunde berätta var hårresande historier! Iofs inte om kukviftande, men pennalism, mat- och spritorgier, och unga damer var definitivt med i bilden.

Kickan dumpade Borg av affärsmässiga skäl. Naturligtvis.
Citera
2017-08-09, 15:51
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Nja alltså, nog för att man ska vara oskyldig tills motsatsen är bevisad. Men tidningarna har pratat med flera vittnen, AKB har uttalat sig skarpt, Borg har avgått från Kinnevik.
Så visst tyder allt på att det är sant.

Den nya tidens journalistik. Använd "anonyma källor" förvissad om att lagen förhindrar någon (inklusive polisen) från att efterfråga namnen på dessa.

Med andra ord kan journalisten hitta på precis vad som helst helt riskfritt. Worst case scenario, där någon vittnar *mot* ens anonyma källor så kan man bara säga att det är den informationen man fått och att den kom från trovärdiga källor eller nåt liknande.

Intressant parallell är CNN och ryska hackare som påverkat valet där man lyckats skapa en MSM sanning helt utan några som helst bevis. Det troligaste är att allt är påhittat av Trumps meningsmotståndare i syfte att skada honom.

Jag tycker vi bör ställa högre krav på MSM. Hade någon annan gjort detta hade dom skrikit "Fake News" eller konspirationsteorier tills dom blev hesa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in