2017-08-09, 12:27
Bannlyst
Tänk att man har ett bra jobb, tre friska goa ungar och en stabil fru. Och sen kastar man bort detta och ger sig i lag med en Polsk slampa. Vettifan om nån frisk man gjort det samma.

Så då kommer man osökt in på hur Kuk Anders träffa/sökte upp Slampan från Polen. Det kan ju vara intressant i en skvallertråd att se vart starten för nederlaget började.

Tror och hoppas att några festdeltagande personers samvete väljer att träda fram och låta allmänheten få veta vad för skamlöst beteende våran ex finansminister ställt till med. Han lever ju gott på våra skattepengar. För det är nu sanningen behöver komma fram, om tre år så spelar det roll.
Senast redigerad av beaver_se 2017-08-09 kl. 12:30.
Citera
2017-08-09, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jaja, så det är inte första gången han vevar med snoppen mao ?

Har en gång arbetat på samma ställe som en man som alltid visade snoppen när han blev för mycket på fyllan.
Vis av detta så satte man sig långt bort på middagar. konferensresor och representation då man visste detta kunde hända.
Fattar i dag inte attt ingen av hans chefer förbjöd honom följa med på middag hos kund.
Fattar inte att han ens drack en enda droppe då han ju visste vad som hände.

Han visade den för servitriser, städerskor, sekreterare både på jobbet och ute hos kund.
Kommer inte i håg hans namn nu, bara smek/öknamnet, men skulle var kul att kolla om han har facebook ha ha ha
Citera
2017-08-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Har följt hela storyn med stort intresse. Men jag undrar fortfarande vad det egentligen är Anders Borg, enligt sitt famösa Facebook-inlägg, tänkt att han ska söka behandling för?
Ingenting har – såvitt jag vet/sett – framkommit som tyder på att han har eller har haft alkoholproblem, och han skrev själv att han inte dricker mer ”än de flesta”.
Jag har haft enstaka berusningar som lett till grava minnesluckor – men det har då fått mig att dra slutsatsen att jag måste tänka på att inte dricka alltför många snapsar nästa gång, inte till att jag måste söka behandling mot alkoholism. Men det kanske inte heller var det Anders Borg menade. Finns det behandlingar mot att ha dåligt ölsinne?
Eller är det där med att hantera att vara under stark press som han behöver hjälp med?

Undrar också om någon vet vad det var för sommarfest – sittning med snapsar, eller allmän fest med vinlådor? Gissar att snapsar underlättar snefylla, kan knappast ha varit öl och vin han pimplat. Och på skärgårdsfester blir det lätt fler snapsar än vad man lyckas hålla reda på.

Jag baxnade när jag hörde om det förmodade försöket till kukmätning på Husarö, trodde inte sådant förekom i verkligheten. Men nu har jag av min käresta fått höra hårresande exempel på hur sådant gått till i hans bekantskapskretsar, låter oerhört B... Då har det dock naturligtvis bara varit män (och en jäkla massa öl) närvarande.

Han kanske lider av koprolali/kopropraxia?

-----------------------
Koprolali
Många förknippar Tourettes syndrom med ofrivilliga utbrott av fula ord eller socialt opassande kommentarer. Till exempel könsord, avföringsord eller sexuella anspelningar. Det kallas koprolali och har en fysisk motsvarighet som heter kopropraxia och visar sig genom obscena gester.

----------------

Någon här undrade varför Anders Borg såg så svullen ut i ansiktet. Jag föreslog botox..

Behandling (mot koprolali)
Vissa patienter har behandlats med botoxinjektioner i närheten av stämbanden. Detta får inte ticsen att upphöra helt, men hjälper till att reglera volymen av dem.

Många personer med koprolali, utvecklar istället olika taktiker för att handskas med sin koprolali under arbetsdagen, eller i andra sociala situationer. Det kan handla om att lära sig viska eller mumla så fort de oacceptabla orden måste sägas, eller att kväva ljuden genom att hålla handen för munnen.

----------------

Anders sa att han skulle till terapin för att det som inte hände ALDRIG mer skulle inträffa igen.. Med hjälp av terapi/behandling kan man åtminstone lindra symptomen även om man inte kan ta bort dem helt och hållet.
Citera
2017-08-09, 12:51
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Men jag undrar fortfarande vad det egentligen är Anders Borg, enligt sitt famösa Facebook-inlägg, tänkt att han ska söka behandling för?
Ingenting har – såvitt jag vet/sett – framkommit som tyder på att han har eller har haft alkoholproblem, och han skrev själv att han inte dricker mer ”än de flesta”.

Intressant reflektion. Så tröttsamt det där med urskuldrandet från kända människor i viktiga positioner som gjort något jävulskap och så ska de komma undan och få medlidande för att de egentligen behöver hjälp. AB såg ju oförskämt pigg ut dagarna efter det skedda där han spänstigt stoltserade på en konferens och verkade inte ett dugg brydd över sina egna eskapader.
Helt plötsligt ska man tycka synd om den arroganta mannen.
Citera
2017-08-09, 12:51
Medlem
Citat:
Undrar också om någon vet vad det var för sommarfest – sittning med snapsar, eller allmän fest med vinlådor? Gissar att snapsar underlättar snefylla, kan knappast ha varit öl och vin han pimplat. Och på skärgårdsfester blir det lätt fler snapsar än vad man lyckas hålla reda på.

Besvarar min egen fråga:
”Det var absolut ingen fyllefest. Det serverades vin och öl till buffén, ingen sprit”
enligt
http://www.expressen.se/nyheter/gasternas-berattelser-inifran-skandalfesten
Citera
2017-08-09, 12:52
Medlem
eternussermos avatar
Man kan konstatera att Borg gjorde ett stort misstag som gick ut på Facebook och bad om ursäkt, hade bättre att vara tyst och, om det ens behövts, bett om ursäkt mellan fyra ögon, eller på annat sätt. Tror inte att någon hade framträtt offentligt utan att man kunnat tysta ner det hela.
Citera
2017-08-09, 12:55
Medlem
Månsans avatar
Arne Lapidus artikel i Expressen "Vad hände egentligen på skandalfesten" är unikt usel.

http://www.expressen.se/nyheter/gasternas-berattelser-inifran-skandalfesten/

En koka-soppa-på-en-spik-smörja utan dess like. Inte en enda ny uppgift har tillkommit. Exakt samma detaljer som vi visste under första timmen. Vem som helst som skrivit i denna tråd hade kunnat prestera en intressantare rapport från festen.

Lapidus fyller ut det extremt lilla han vet med att folk läppjade på vin (hade jag också gissat), stämningen var inledningsvis trevlig (verkligen?), folk anlände i båtar (man brukar göra det till öar), de flesta gästerna känner varandra (ojdå!), barn springer omkring (barn brukar göra det)... etc i ett ändlöst pladder.

Kan inte Expressen sätta någon prao-elev på att ta reda på vad som hände egentligen, istället för att upprepa det Aftonbladet skrev för fem dygn sedan?
Citera
2017-08-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Anders Borg har sen tidigare 2 polisutredningar på sig.
1 gällande mutor hos Millicom som verkar ha haft fuffens för sig nere i Syd-Amerika.
2:a gäller mutbrott/jaktresor i Sverige, vad jag vet är väl ingen av dessa 2 klara än. Att Borg skulle bli nervös på en polisanmälan kan man därför avföra då han förmodligen redan suttit i 2 olika förhör.

Vad gäller Kinnevik och Stenbeck så var han redan på väg ut, i inlägget innan här redovisas det för intressekonflikter med Citi-bank. Länk och cred till Sno: https://www.fokus.se/kapitalet/anders-borgs-svek-mot-cristina-stenbeck/

Anders Borg har ingen historik av tidigare fyllor eller alkoholproblem, varken i medierna eller skvaller på nätet, killen är ovanligt nog helt ren, sen finns det skvaller från hans studietid men då handlade det om att han var svår på fruntimmer men absolut noll gällande sprit och ev knark.

Dominika däremot kan det skrivas en hel bok om från det att hon växte upp i Bredäng till dags dato.

Nu har vi ganska klara bevis på att Borgfyllan var mycket noga koordinerad.

Han och Dominika åkte ut till ön fredagen den 28/7, sen hemåt lördag den 29/7, nyheten om fyllan släpps torsdagen 3/8 kl 18:32 på Dagens opinion (6 dar senare), Aftonbladet har samtidigt en anonym artikel som 15 min senare ändras till hans namn då Borg skrivit sin ursäkt på Facebook.

Så varför höll då festsällskapet tyst i 6 dagar för att sen explodera samtidigt i 2 olika medier...
Jo, Onsdagen den 2/8 framträder Borg i Båstad ihop med näringsliv och kungligheter för "Project Playground", hade sällskapet läckt ut om fyllan innan hade detta eventet tvingats ställa in, vilket organisatören själv erkänt för Expressen när dom frågades ut om Borgs deltagande där.

Så Husarö-gänget ville absolut inte störa näringslivet eller kungahuset. Samtidigt kan inte alla på festen ha vetat om hur Borgs kalender såg ut efter festen, så de som läckte var också involverade i "Projekt Playground" på något sätt.

Det konstiga med Borgs fylla är att han blir plakat på en fest där det uteslutande enbart serveras rose, vilket arrangören själv baxat ut till ön då TRT själv skrutit över hur han köpte hela lagret av rose på systemet med bifogade bilder på instagram. Med det tillstånd som han beskrivits med borde han alltså ha varit asbakis på lördagen.

När han sen 6 dar senare skriver sin ursäkt på fb betyder detta att folk från festen då har hört av sig under torsdag, direkt efter "project playground i Båstad, eftersom han inte visade några spår av nervositet på onsdagen. Det här pekar också på att Borg trodde att klagomålen var riktade mot honom "internt" där han då vände sig till denna grupp via fb, helt ovetandes om att dom redan tipsat pressen.

Så kontentan blir att Borg helt enkelt blev lurad av Husarö-gänget 6 dagar senare när han skrivit sin ursäkt. Ser vi på deltagarna så är TRT kraftigt misstänk, följt av Dominika:s ex som säkerligen har horn i sidan till Borg.

Bråket i sig självt ser faktiskt mer ut som om Anders och Dominika själva brakade ihop, där flera insåg att det fanns chans att sänka Anders helt om det gjordes på rätt sätt. Jag skulle inte bli förvånad om någon spetsade rosén med något, då detta "affärsmöte" med näringsliv och politiker på ön pekar på att det inte var frågan om en ren social tillställning utan handlade om affärer. De kan ev vara så att Borg på något sätt velat casha in på de nya spelregler som sattes upp för Atterfalls-husen som var till nackdel för privatpersoner men fördel för företag, i lobby-verksamhet förekommer det mycket svarta stålar.

Att nu Expressen idag kokar soppa på en spik med dagens artikel signerad Arne Lapidus cementerar misstankarna att en viss intressegrupp haft stort intresse av att få bort Borg, Lapidus verkar ha läst flashback och kör bara repris på gamla uppgifter och ljuger frisk när han nu anger artikeln som "Gästernas berättelser inifrån skandalfesten".

Project playground: http://project-playground.org/aktuellt.aspx?blog=67

Självklart är det som du skriver och som redan någon annan här tidigare redan har skrivit dvs. att tidpunkten för bomben var noga räknad så att den inte (för)störde andras arbete för då skulle man ha blivt kraftigt kritiserad för det.

Faktum kvarstår ändå att IFALL Anders själv hade haft misstankar om att någon annan än han själv hade drogat honom (med annat än rosé) då skulle han självklart ha sökt sig till en läkare - åtminstone på lördagen.

Om han undrade varför han hade betett sig ”helt emot sitt riktiga jag” och utan att ha druckit mer än andra då borde han rimligtvis ha dragit sina egna slutsatser.

Men det faktum att han bad om ursäkt och sa sig söka terapi för att detta aldrig mer skulle hända talar ju om motsatsen. Han måste alltså veta orsaken – och vilja bli av med den.

Det kanske är helt enkelt så att han har börjat droga tillsammans med Dominika? Sen insåg han i efterhand att det beteendet som paret kanske har hemma hos sig mot varandra inte uppskattades av festdeltagarna.

Mutanklagelserna angående jaktresan/resorna är nedlagd.

P.S. Borg vände sig inte till en "intern" grupp via sin helt öppna Facebook-sida som vem som helst av oss kan läsa. Han har i dagsläget över 5.000 följare (då kanske 2.000). Ingen annan än de som var med på festen behövde läsa hans ursäkt. Det KAN man göra genom att skicka inlägget till endast de berörda. Man kan även skapa en helt egen grupp för detta ändamål.

Borg hade enligt Dominika redan ringt runt och bett om ursäkt. Varför då skriva något på feja överhuvudtaget?

Jag tror att paret Borg-Peczynski är så insnöade att de tror att deras Facebook-uppdateringar har någon större betydelse och att folk "som räknas" läser där. Må hända, men de flesta kommentarerna kommer från kreti och pleti som inte fattar ett jota..
Senast redigerad av sno 2017-08-09 kl. 13:16.
Citera
2017-08-09, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Troligen var har redan alkoholiststämplad. Arbetsgivare hade förr svårt att göra sig av med alkoholister utan ett ansvar att erbjuda behandling och rehabilitering i första hand --- så de kunde bli kvar länge innan de till slut misskött sig tillräckligt för att få lämna arbetsplatsen ...

Hmm .. ett regelverk som Borg själv var med och monterade ner för övrigt. Det är enklare idag när LAS urholkats än tidigare .. Lite ironiskt faktiskt med tanke på Borgs egen fadäs
Vad jag själv vet så har jag sett alkisar skyddas inom kommunen och staten, som att dölja när en kommunanställd under ett delerium kört in i en husvägg (såg olyckan och var med när vi körde hem han) likaså har jag haft en chef inom Försvaret som blivit inknuffade i ett avskilt kontor där han kunde ostört fortsätta att dricka och hans få uppdrag var att signera olika arbetsorder för oss. Så det är helt klart har man problem att bli av med alkisar. Så visst kan det vara svårt att fota Kuk Anders om han går med på rehabilitering genom fackets försorg.
Senast redigerad av beaver_se 2017-08-09 kl. 13:01.
Citera
2017-08-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Arne Lapidus artikel i Expressen "Vad hände egentligen på skandalfesten" är unikt usel.

http://www.expressen.se/nyheter/gasternas-berattelser-inifran-skandalfesten/

En koka-soppa-på-en-spik-smörja utan dess like. Inte en enda ny uppgift har tillkommit. Exakt samma detaljer som vi visste under första timmen. Vem som helst som skrivit i denna tråd hade kunnat prestera en intressantare rapport från festen.

Lapidus fyller ut det extremt lilla han vet med att folk läppjade på vin (hade jag också gissat), stämningen var inledningsvis trevlig (verkligen?), folk anlände i båtar (man brukar göra det till öar), de flesta gästerna känner varandra (ojdå!), barn springer omkring (barn brukar göra det)... etc i ett ändlöst pladder.

Kan inte Expressen sätta någon prao-elev på att ta reda på vad som hände egentligen, istället för att upprepa det Aftonbladet skrev för fem dygn sedan?

Fast det sas ju att Borg var sur direkt när han anlände ön.. Han var på dåligt humör och dolde inte detta för någon. Så hur kan stämningen var trevlig under sådana omständigheter? ;-)
Senast redigerad av sno 2017-08-09 kl. 13:12.
Citera
2017-08-09, 13:03
Medlem
Hallonet11s avatar
https://www.svd.se/sluta-kalla-borg-bevakningen-for-drev

Klockrent.
Citera
2017-08-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men då, sluta med att försöka leda bort uppmärksamheten från Kuk Anders med att dra in andra politiker i ditt skrivande, för inte har jag sett dig skriva om moderata politiker i SD trådarna där du jämställer dem...

Nä man skall skriva om Kuk Anders då han varit vår finansminister och fått lön av oss och styrt vår ekonomi. Den som blir minister i min värld skall stå lite högre i moral mm än vanliga arbetare, sålunda har inte sållningen fungerat under många år då det är både halvutbildade och inte de bästa som styr, ej heller har de ett skötsamt leverne man skulle förvänta sig.

Sen så har han ju bekräftat att han gjort olagligheter och efter att han förstått att han kan straffas ångrar han erkännandet och sen tystnar han för att hoppas att det lägger sig.
Jag har inte sagt att man inte ska skriva om Borg, klart att offentliga personers moraliska vandel ska nagelfaras so vi kan få veta vad det är för person under ytan. Men det är inget som bör belasta rättsväsendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in