2017-08-07, 22:06
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Borg är inte längre offentlig person och vem fan bryr sig vad han eller andra gör på sina privata fester?

Han var väl offentlig forfarande genom sina olika styrelseuppdrag typ Citibank & Kinnevik och var även talare nere i Båstad med partikamraten Reinfeldt efter fyllvoltan.

Det som vi verkar ha missat är att TRT förmodligen gick till sjöss för att undkomma polisutredaren som nu är utsedd, hans inlägg om segling på nätet matchar bra med när polisen hade utsett en utredare:
http://www.imgrum.org/media/15746143...27725_14157576

Sen har vi också missat tågordningen i hur tipsen ramlade in, Resume ger lite mer detaljer:
https://resume.se/nyheter/artiklar/2...s-borg-storyn/

Läser man mellan raderna ser man följande, tipsaren till Aftonbladet ger dom andra namn som dom ringer för att kolla storyn med, så tipsaren har alltså stor kännedom om personerna och deras telefonnummer, vilket åter pekar på TRT som värd som organiserade och skötte inbjudningarna. Sen har hela skiten koordinerats, de är alltså minst 2-3 personer som samtidig bearbetar både Dagens Opinion och Aftonbladet, så då har alltså denna grupp hållt tyst i 5-6 dar innan man sen skrider till verket.

Alltså en mindre grupp som hängde ut AB unisont, och AB fick då natten på sig innan skiten brakade loss. Det här känns mer och mer som pengar är inblandat, en "vanlig" fyllvolta med kändis brukar ringas in bara timmar efter "dådet", här var det locket på i 5-6 dar.

Kan någon ge tips på TRT:s båt....
Senast redigerad av absolut-justice 2017-08-07 kl. 22:13.
Citera
2017-08-07, 22:13
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Borg är inte längre offentlig person och vem fan bryr sig vad han eller andra gör på sina privata fester?

I moderatleden verkar man bry sig. Han drar tydligen ner dem i smutsen?
Även näringslivet bryr sig.
Han verkar ha levt av en kvarleva på gamla mandat, men nu har ju hans dekadens blivit påtaglig och han är helt rökt.
Undrar vad det här rallyt mot botten slutar? Men han har ju cash att leva på.
Citera
2017-08-07, 22:13
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp, det blir ju riktigt intressant att se om lojaliteten & "kärleken" varar längre än styrelseuppdragen som han fick i belöning för att ha sålt ut välfärden.

Så sant. En bra fråga. Har en aning om att arvodena var mycket höga och de var en biljett till den "fina världen". Inflytande och social status är alltid intressant för en" viss typ" av kvinnor. Återstår att se om det var så i det här fallet. Eller kanske det var han som var intresserad av hennes kontakter också.
I vilket fall så har han varit med och förstört Sverige. Han var en av de absolut viktigaste. Det är oförlåtligt och därför har han förtjänat drevet som jagar honom.
Citera
2017-08-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Kan mycket väl vara så. Vilka substanser brukar polskan själv använda? Hon har ju sin ADHD-medicin som så vitt jag förstår innehåller amfetamin. Kanske har hon delat med sig ett par piller till mannen av sitt liv? Ett uppåttjack som hette duga för en oerfaren pojkspoling som Anders..

Anders Borg är farlig och borde låsas in under förundersökningen, tills brotten lagförs och döms av domstolen. Han satt skräck i svenska folket, societeten, barnen på festen därför ingen av brottsoffren, målsägaren, vittnen vågar kontakta polisen för att berätta om brotten. Det finns anledning att ta på allvar hans agerande och fundera över vad det kan leda till vid hans nästa konflikt med någon. Kombinationen av att när han dricker, använder eventuellt knark i medicin i form av amfetamin eller i övrigt, beter sig aggressivt, visar hat offentligt mot kvinnor genom förnedring, hotar folk som tillrättavisar, kritiserar hans odrägligt beteendet och/eller avvisar honom gör honom oberäknelig och farlig. Turturduvorna anklagar nu säkert varandra för diverse felaktiga ageranden innan, under, efter festen och efter avslöjandet av drömmannens beteende på festen. De är beroende av varandra och måste hålla masken utåt. Att ha gemensam bostad i en sådan situation är påfrestande.
Citera
2017-08-07, 22:21
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gold-teeth
Han har fått sparken från alla inkomstattraktiva jobb. Läste du inte ekonomisidorna?
Ja, men menar du att det var innan denna händelse som han fick sparken och att det var därför han var förbannad på festen?
Citera
2017-08-07, 22:22
Medlem
ElvisFans avatar
Kan Borg vända den här historien till sin fördel? Finns det yrken och sammanhang där han nu passar bättre än tidigare?

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
I moderatleden verkar man bry sig. Han drar tydligen ner dem i smutsen?
Även näringslivet bryr sig.
Han verkar ha levt av en kvarleva på gamla mandat, men nu har ju hans dekadens blivit påtaglig och han är helt rökt.
Undrar vad det här rallyt mot botten slutar? Men han har ju cash att leva på.

Kan inte tänka mig att det här kan skada Moderaterna med än AKB och Reinfeldt gjort. Kommer Borg tillbaka till det partiet har han min röst 2018.

Kastar näringslivet verkligen bort en erfaren och kunnig person bara för att han visat kuken? Vore jag företagsledare skulle jag bry mig skit om någon visade kuken så länge han hjälpte mig dra in deg.
Citera
2017-08-07, 22:25
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:

Kanske dummaste inlägget i tråden. En hel del människor bryr sig vilket du borde ha märkt.

Som styrelseledamot och rådgivare åt ett flertal internationella storföretag är Borg självfallet en offentlig person. Vidare är han en flitig föredragshållare åt alla möjliga företag och institutioner, även statliga.
Citera
2017-08-07, 22:27
Medlem
OK. Han gjorde många, även mig, besvikna.En illusion fattigare...
Men varför i helvete gå ut med det hela i media, avbön och skit?
Att Borg var ett stolpskott socialt tar ju ändå inte äran av de saker han faktiskt uträttade, och som imponerade.
Nej jag menar inte hans cyniska kommentar om att analfabeten Fatima ska tyda insrkriptionen på våra medicinburkar när vi hamnar där vi inte vill.
Men hur är det i andra länder?
SVT idag: "Sveriges f d finansminister har idag visat sitt kön"... ni är tamejfan inte kloka. Lägg ner!
Citera
2017-08-07, 22:29
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trodde Anders Borg att han var på bunga bunga-party med Berlusconi?
Källa. http://www.realtid.se/kronika/trodde...med-berlusconi

Peter Andersson krönika är dåligt skriven bygger enbart på uppgifter som han har hämtat från Flashback.
Vad menar du med det, de riktiga sanningar går endast och först att finna på Flashback.
Citera
2017-08-07, 22:32
Medlem
karlejdemyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Så sant. En bra fråga. Har en aning om att arvodena var mycket höga och de var en biljett till den "fina världen". Inflytande och social status är alltid intressant för en" viss typ" av kvinnor. Återstår att se om det var så i det här fallet. Eller kanske det var han som var intresserad av hennes kontakter också.
I vilket fall så har han varit med och förstört Sverige. Han var en av de absolut viktigaste. Det är oförlåtligt och därför har han förtjänat drevet som jagar honom.

Jag upplever Borg som den där som mest flyhänt hanterade utförsäljningen och nedmonteringen av försvaret. Det förlåter jag honom aldrig för. Kan därför inte annat än uppskatta drevet som går. Det är inte det ädlaste men det är ärligt. När jag var yngre (född 68) förekom det att någon fick en knäpp idé om att ta varandra i grenen. Det som utväxlades var markörer och gick ut på att etablera hierarkin och att alltså nedvärdera. Då var ingen bög så det gick inte att uppfatta som något sexuellt. Jag tror Anders Borg är en buffel i stil med Percy Nilegård och då förvånar det inte att det kommer ut saker på en snedfylla. En gissning är att han blev fartblind av all framgång och Nilegård-instinkten gjorde att han ville strida för en finare sängplats.
Citera
2017-08-07, 22:35
Medlem
Citat:
Kan Borg vända den här historien till sin fördel? Finns det yrken och sammanhang där han nu passar bättre än tidigare?
Hmm...låt se:
http://alturl.com/y9car
Citera
2017-08-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Kanske dummaste inlägget i tråden. En hel del människor bryr sig vilket du borde ha märkt.

Som styrelseledamot och rådgivare åt ett flertal internationella storföretag är Borg självfallet en offentlig person. Vidare är han en flitig föredragshållare åt alla möjliga företag och institutioner, även statliga.
Vilka företag? Har han inte slutat pga för mycket kukviftande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in