2017-08-05, 21:54
Medlem
Jag fattar inte. Oavsett vem du är så kan du få en rejäl snefylla. Vad spelar det för roll vad du heter, vad du röstar på eller vem du företräder? Spriten skiter fullkomligt i allt det där!

Blir jävligt fånigt när folk sitter och säger att moderater eller sossar minsann är si eller så. Om du älskar parti A, B eller C så kan jag ta gift på att det går att hitta fyllskallar som beter sig illa i samtliga.

Allt visar dock att det inte skett så många större nyheter i Sverige som tidningarna kan skriva om. Vi bortser givetvis från vardagsmaten i form av dagliga skjutningarna, knivhuggna samt våldtäkterna, det där som bara beror på ökad anmälningsbenägenhet i det nya och spännande Sverige!
Citera
2017-08-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
På sätt och vis var det bra att detta kom fram i ljuset så att fler får upp ögonen för vilka svin som haft makten och förstört vårt land för måånga år framöver.De som har makten nu är lika "goda kålsupare ",
dom har bara inte hunnit skämma ut sig än.. Men jag får vänta, vänta på den förändring av Sverige som jag längtar efter,om det ens går längre...Nej, jag tycker inte ett dugg synd om Anders kuken Borg.
Dom som du antastade överlever nog detta, framöver väljer de nog sina gäster med mer omsorg,hahaha!
Undrar hur GW stackars hjärta ska ta det här, han är ju skål och du med Borg och försvarade honom i den sk jaktmutaffären. Borg är i vilket fall som helst helt stekt, det spelar ingen roll om han blir dömd eller inte. Så funka det i det finansiella världen (och en hel del andra världar, där din kredibilitet är din största och enda tillgång), kan du misstänkas är du körd, har du betett dig offentligt illa till denna grad är du körd. Så juridiken är ganska ointressant. Sen spelar det ingen roll att jag personligen anser att Borg verkligen Borg förtjänar ett evigt straff för sina brott. Ett passande slut på en quisling-makthavare och Timbro-liberal.

För övrigt är det inte så lite apha varning på den här grisbrottaren, inte minst hans signatur.
Citera
2017-08-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Ja. Det är viktigt att det leder till åtal för att utreda om hans ursäkt är obefogad. Om det aldrig hänt är det beklagligt att han behövt pudla så. Om det hänt ska han lagföras. Det kan väl inte ifrågasättas?

Åtal ska enbart väckas om det finns tillräckliga bevis. Finns ej tillräckliga bevis så ska åtal ej väckas.

Borg kan mycket väl ha begått klandervärdiga handlingar som är väl värda att be om ursäkt för, utan att det nödvändigtvis rör sig om något brottsligt.

Ja, om det som står i media verkligen har skett så som det beskrivs så bör han lagföras. Men det är än så länge rykten.
Citera
2017-08-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbebabdbgb
Jag hoppas det här drabbar Tjajkovski och hans Sommarnöje-företag ordentligt. Vem vill ha affärer ihop med någon som har polare som ringer Aftonbladet?
Det var inte i Aftonbladet som skandalen startade.
Citera
2017-08-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna-Visby
Jag fattar inte. Oavsett vem du är så kan du få en rejäl snefylla. Vad spelar det för roll vad du heter, vad du röstar på eller vem du företräder? Spriten skiter fullkomligt i allt det där!

Blir jävligt fånigt när folk sitter och säger att moderater eller sossar minsann är si eller så. Om du älskar parti A, B eller C så kan jag ta gift på att det går att hitta fyllskallar som beter sig illa i samtliga.

Allt visar dock att det inte skett så många större nyheter i Sverige som tidningarna kan skriva om. Vi bortser givetvis från vardagsmaten i form av dagliga skjutningarna, knivhuggna samt våldtäkterna, det där som bara beror på ökad anmälningsbenägenhet i det nya och spännande Sverige!
Du är tjej va? Din relativism förefaller för mig aningen tjej-lik.

Man kan hålla två rättvisa fördömanden i huvudet samtidigt, i alla fall om man är man
Citera
2017-08-05, 22:02
Bannlyst
Det var inte länge sen Delmon Haffo stod på MUF:s kontor i gamla stan och skrek hora rätt in i kameran åt en socialdemokratisk minister.

Det tycks nästan vara tycke och sed att kalla kvinnor för horor om man har känningar inom partiet.

Citat:
Ursprungligen postat av Johanna-Visby

Senast redigerad av Nassegorang 2017-08-05 kl. 22:04.
Citera
2017-08-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Gudrun Avskyrman pissade på röda mattan och klarade sig. Kanske även Kuk-Anders kan ta sig igenom detta.
Gudrun förnedrade väl främst sig själv, hade Borg hållit sig till det så hade han kanske klarat sig..
Citera
2017-08-05, 22:03
Medlem
Giant Squids avatar
Vi vet ju inte om det var en helt spontan flipp eller om det var nån full o påtänd slampa som provocerade honom i samband med att han skulle få sova i lekstugan i stället för bostadshuset.
Nåt som kanske inte sågs utav de andra festdeltagarna.
Ingen sitter ju inne med hela bilden. Inte ens Anders.
Citera
2017-08-05, 22:06
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Undrar hur GW stackars hjärta ska ta det här, han är ju skål och du med Borg och försvarade honom i den sk jaktmutaffären.

Vid detta laget borde GW säkert veta vad som egentligen hände.
GW lär garanterat knipa käft om den här pinsamma "affären".
Citera
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
Åtal ska enbart väckas om det finns tillräckliga bevis. Finns ej tillräckliga bevis så ska åtal ej väckas.

Borg kan mycket väl ha begått klandervärdiga handlingar som är väl värda att be om ursäkt för, utan att det nödvändigtvis rör sig om något brottsligt.

Ja, om det som står i media verkligen har skett så som det beskrivs så bör han lagföras. Men det är än så länge rykten.

Ja om alla vittnen som hävdar hans könsblottning, kukklämning och kränkande kommenterande, upplevt det felaktigt behövde Anders Borg inte pudla och ska inte åtalas. Jag önskar honom upprättelse i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vi vet ju inte om det var en helt spontan flipp eller om det var nån full o påtänd slampa som provocerade honom i samband med att han skulle få sova i lekstugan i stället för bostadshuset.
Nej det var säkert en hel hoper provocerande tillmälen som fick fd finansministern att dra fram snoppen, skrika hora och ta folk i skrevet sam hota andra med stryk? Går det ofta till så på de fester som du går på?

Kan Erik Almqvist nu tas till nåder på SD? Allt han gjorde var ju att säga hora - och Erik Almqvist blev ju verkligen provocerad. Jag minns dock inte så många moderater som då rusade till Erik Almqvists försvar på sociala medier.
Citera
2017-08-05, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Polisen självt har anmält honom.

Det absolut roligast nu vore om åklagaren går med på en åtalsunderlåtelse med böter för att slippa domstol, likt GD på transportstyrelsen som bara fick betala 70K för sin idioti. <-- Ärligt talat .. Det är nästan krigsrätt på sånt i andra länder!

Allt är möjligt i det här landet!
Senast redigerad av Nassegorang 2017-08-05 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in