Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-04, 22:10
Medlem
Förnamn och efternamn på den tjej som polisanmält honom?
Tror ni anders borg blir det nya Julian assange fallet nu, fast för sexuellt ofredanande?
Citera
2017-08-04, 22:11
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men snälla du det är väl uppenbart att hans kvinnoförakt finns där även om han skyller på fylla. Jag köper det inte, och han bör utredas för brott. Han står inte över lagen och hans ursäkter vill jag torka mig med där bak. Varför sa han just hora, slampa? Varför tog han andra män i skrevet?
Var det för att han fick sämre sängplatser än andra? Eller är det för att han visade vad han egentligen är för en typ? En kvinna säger lugna ner dig, och blir titulerad med glåpord som hora. Värden hotas samtidigt och Borg drar en snyftare på FB och allt är frid och fröjd? Nix, det är det inte och beter man sig på det viset ska han anmälas och det ska utredas om det är ett brott begånget. Han är inte mer än någon annan och står inte över lagen.

Snefylla hit och dit, men inte fan beter sig alla på det här viset för en snefylla. Skylla på fylla som om det är en ursäkt. Han har det i sig givetvis den jävla skojaren. Lär dig stava till invandrare också då du ändå skriver en massa påstående om vad du tror på och inte. Hora är ett satans äckligt ord och fanns och användes innan du ens var född, så självklart har han uttryckt detta.

Poängen är jag inte utan vidare tror på "uppgifterna" om just dessa saker. Järnrörsskandalen handlar just om några från en yngre generation.

Ordet hora användes inte som okvädningsord på 1970-80-talet. Det finns inte i vår generationsvokabulär. Och verkligen inte när alla spärrar släpper.
Senast redigerad av Sinclair 2017-08-04 kl. 22:19.
Citera
2017-08-04, 22:11
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Förnamn och efternamn på den tjej som polisanmält honom?
Tror ni anders borg blir det nya Julian assange fallet nu, fast för sexuellt ofredanande?

Nej, de hänger en stor tavla på väggen på Rosenbad där han ser fisförnäm och stolt ut med sin stora kuk.
Citera
2017-08-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Poängen är jag inte itan vidare tror på "uppgifterna" om just dessa saker. Järnrörsskandalen handlar just om några från en yngre generation.

Ordet hora användes inte som okvädnibgsord på 1970-80-talet. Det finns inte i vår generationsvokabulär. Och verkligen inte när alla späära släpper.

Det är riktigt jag är av samma generation och känner ingen i min ålder som brukar ordet "hora", men det är ju inte ett bevis för ngt som helst (anekdotisk bevisföring)

Men han sägs ha sagt ordet "slampa" också och det är ju från generationen före oss...40 talisterna...
Senast redigerad av Bluis 2017-08-04 kl. 22:18.
Citera
2017-08-04, 22:16
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Men för helvete..INTE ssri och INTE kokain Man kan supa oändligt på dessa mediciner.

Det rör sig om en GABA medicin i kombination med alkohol--- fattar ni?

GABA (centrala nervsystem) Googla GABA för i helvete

Så är det inte enligt flera vetenskapliga studier. Tvärtom kan sdri-mediciner få dessa effekter med ganska liten alkoholförbrukning.

http://www.lakartidningen.se/Opinion...t-och-alkohol/

"Det kan för förståelsen av dessa fenomen vara värt att notera att kombinationen alkohol, även i måttlig mängd, och SSRI-preparat har beskrivits kunna leda till patologiskt rus med hämningsförlust vad gäller sexuella och aggressiva impulser och med åtföljande minnesförlust. I en fallserie om 40 fall noterades tolv fall av allvarliga psykiska biverkningar (12 mord, självmord, oönskat sexuellt beteende och andra genanta händelser)"

* hämningsförlust aggressiv beteende
* oönskat sexuellt beteende
* minnesförlust

Ganska likt beskrivningen av Borg får jag säga. Man får väl vara glad att det inte slutade med mord.
Citera
2017-08-04, 22:17
Medlem
soligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Var inte bjuden.

Så du blev upprörd över att en man visade kuken på en fest du inte var på?
Citera
2017-08-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Men för helvete..INTE ssri och INTE kokain Man kan supa oändligt på dessa mediciner.

Det rör sig om en GABA medicin i kombination med alkohol--- fattar ni?

GABA (centrala nervsystem) Googla GABA för i helvete
Men vad har det för betydelse?? Tycker du det är intressant om han drack konjak, vodka eller whisky? Lägg ned dina drog-nördkunskaper, för de är helt ointressanta.
Citera
2017-08-04, 22:21
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Så du blev upprörd över att en man visade kuken på en fest du inte var på?

Tyckte mest din filmjämförelse var konstig.
Citera
Medlem
Borg har haft det tufft de senaste månaderna, varit misstänkt för mutbrott etc. hoppas att han får professionell hjälp så det inte går ut helt för honom.
Citera
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Märkligt hur käften är tyst nu bland kändiseliten sonerar twitter Vi vet alla att om det varit en med fel värdegrund då har Ernman med Schyffert varit snabb med att förkasta händelsen Vill vi ha ett sådant parti med sådana politiker i en regering och Schyffert med Ernman och Gardell har hånat politikern Gardell har säkert ringt upp herr och fru för en inbjudan till kommande fest. Blir det ta på snoppen lek
Citera
Medlem
riskybizzys avatar
Feministmaffian har redan börjat använda denna isolerade händelse för att återigen rikta fokus mot hur "män" som grupp förtrycker kvinnor istället för att stötta sina systrar som dagligen plågas av hedersförtryck och våld. Exempel nedan.

http://www.expressen.se/debatt/vi-be...d-anders-borg/

Britta Andersson

http://www.expressen.se/kronikorer/b...n-anders-borg/

Massi-Fritz

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...ntakta-polisen
Senast redigerad av riskybizzy 2017-08-04 kl. 22:27.
Citera
2017-08-04, 22:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Så är det inte enligt flera vetenskapliga studier. Tvärtom kan sdri-mediciner få dessa effekter med ganska liten alkoholförbrukning.

http://www.lakartidningen.se/Opinion...t-och-alkohol/

Ganska likt beskrivningen av Borg får jag säga. Man får väl vara glad att det inte slutade med mord.

Herregud vilket snömos. Han har druckit sig till ett stadie då hans rätta tryne visat sig och det utan att blanda med andra preparat. Han kanske har alkoholproblem eftersom han säger black out vilket skulle få vilken alkoholläkare som helst bekymrad- Sprit är det som är mest förekommande gällande mord tex, så lägg ner piller och drogsnacket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in