Har en HP DV9000 med Vista förinstallerat. Har provat att boota med CD'n men den klarar inte av att hitta HDDn. Hur fan gör man? Ska man bränna in drivisarna på själva xp-skivan? Jag vill inte ha Vista skitet, och är desperat! Hjälp!
Hmm konstigt för mig funkade det fint med min 1år gamla HP dator med Sata,
Du kanske har bränt skivan i för hög hastighet eller har du fått upp ett felmeddelande när du försöker installera windows xp??
Har du testat att boota med skivan i andra datorer..?
På min bärbara Acer hittade den inte heller någon hårddisk.
Fick gå in i BIOS och ändra hårddiskinställningen från SATA till det andra alternativet.
Kommer inte ihåg vad det heter nu, var längesen jag gjorde det
Prova det, prova sen installera igen.
Du måste antagligen ha sata-drivrutinerna, och just efter att windows-installationen börjat, så trycked på på en knapp (F8?) såatt du kan ange var du har dom sparade (usb-minne/cd). Kolla alltså på den nedre raden just före själva installationen börjar, när allt ännu är blått, så är där en svart/grå rad med text där det står vad du ska trycka på för att använda scsi-drivrutiner. Sorry det blev lite råddigt men hoppas du förstår!
leta i bios efter raid, inaktivera det (men det se väldigt olika ut beronde på vilken tillverkarare och det behöver inte stå ordet raid...i ditt fall det stå nåt med nvidia)
se till att du installerar chipset drivaren först, sen
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!