2004-05-14, 21:44
Medlem
THXs avatar
både steroider och hgh e gjorda kemiskt..
mmen hgh e ungefär som våran tillväxthorom och de ett av dom preparat man använder för att få skelettet att växa.
Citera
2004-05-14, 23:39
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
nåja för att förklara det med lekmanna termer... steroider tillför kroppen med testosteron. testosteron gör att du kan lyfta tyngre vikter och orka mer (tänk HULK MAD!!! ). det gör dessutom att du vilar upp dig fortare. genom att du lyfter tyngre och tyngre vikter så anpassar sig musklerna och växer.

medans tillväxthormon fungerar på ett annat sätt - det säger helt enkelt till kroppen att växa, lyfter man samtidigt skrot så kommer en hel del av denna väx-näring att gå åt det hållet, men det blir fortfarande inte riktigt normalt styrt så istället kan man få förstorad haka, panna, öron, tunga, skulderblad - vad som helst! en annan läskig faktor är att efter ett bra tag så kan dina inre organ börja växa. du kan få oxhjärta t.ex inte allt för mysigt. kolla på gary coleman, han ser ut som en belgian blue, men hans mage (även om den är muskulös som fan) petar ut. det är ett tecken på att man använt hgh under en längre tid.
richard sandrak är ett annat tecken på sideffekter. ungen är kralligare än bruce lee (för sin storlek) men kolla hans fejs! käken är sned och lång, huvudet är skevt, tänderna sitter på trekvart och till råga på allt så håller han på att bli puckelrygg!
vet ni vad? hgh rekommenderas inte till folk som inte behöver det. det utvecklas just nu mycket mer lämpliga preparat för tillväxt enbart i muskulaturen...
Citera
2004-05-15, 14:21
Bannlyst
Vadå kan man inte få oxhjärta av anabola då??
Citera
2004-05-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightrun
Vadå kan man inte få oxhjärta av anabola då??

Visst kan man få det om man har otur. Men även det är en sådan biverkning som i normala fall bara drabbar de som hållit på ett bra tag.
Hmm... vad jag läst på många sidor så är det faktiskt inga dödsfall som kunnat bevisats ha blivit orsakade av AAS. Sedan så har AAS garanterat iaf bidragit till många.
Citera
2004-05-15, 14:27
Bannlyst
Jag känner en snubbe som tog anabola hans hjärta höll på att stanna, men han hade nog dåligt hjärta sedan tidigare
Citera
2004-05-15, 14:32
Bannlyst
G83 jag vet många som dött vid en ålder av bara 40 , och det kan man härleda till anabola kroppen är rubbad om man håller på ett tag, sedan några löppare har dött av anabola, nandrolon som är en form av anabola har tagit många liv...
Citera
2004-05-15, 14:39
Medlem
THXs avatar
hehe ja tror inte de beror på de löpare och cyklister går på andra grejer med för att gå ner i vikt
Citera
2004-05-15, 14:43
Bannlyst
Snackade med min far nyss han är läkare... han sa att det är som med allt visa tål det inte bara... bra svar NOT lol
Citera
2004-05-15, 15:00
Medlem
Löpare ska ju ABSOLUT inte köra på steroider, även om många gör det.
Hjärtat får ju jobba så mkt, då är det inte underligt om det säckar till slut med en massa AAS i kroppen. Många rekommenderar att man ska hålla sig undan intensiv konditionsträning under kurer.
Citera
2004-05-16, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G83
Tillväxt hormon är just tillväxt hormon. Ingen steroid. Som du bör ha förstått från förra inlägget så är det bara ungdomar som kan växa på längden av det.
Du som är 19 år, dina epifyser har troligen slutits vid detta laget. Sägs ju att man kan växa till man är 20 år, men tror inte jag känner till någon som ökad i längd efter 18 års åldern. Väldigt få isf.

Finns en jävla massa sådana exempel i basketvärlden, speciellt i USA.
Folk som växt över 15 cm efter att de fyllt 24... Då börjar man undra vad de har tagit. Och det som de tagit måste juh fungera på nåt sätt. Jävligt intressant faktiskt och jag har inte mer koll just nu men jag skall ta reda på det.

Ett praktexempel som de flesta känner till är Dennis Rodman. Han var ca 185 när han slutade highscool och nåt år till. Sen på nästan 1.5 år så växte killen 20 cm till 205... Var i samband med att han började lira massa mer basket och han gick fram satans fort i det också...
Citera
2004-05-16, 12:31
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w33z
Finns en jävla massa sådana exempel i basketvärlden, speciellt i USA.
Folk som växt över 15 cm efter att de fyllt 24... Då börjar man undra vad de har tagit. Och det som de tagit måste juh fungera på nåt sätt. Jävligt intressant faktiskt och jag har inte mer koll just nu men jag skall ta reda på det.

Ett praktexempel som de flesta känner till är Dennis Rodman. Han var ca 185 när han slutade highscool och nåt år till. Sen på nästan 1.5 år så växte killen 20 cm till 205... Var i samband med att han började lira massa mer basket och han gick fram satans fort i det också...

*harkel* man kan förlänga benen med en inte allt för komplex operation. går rätt fort också. upp till 1,5 mm om dagen har man fått upp det i. först bryter de benen och stoppar in en hydralisk stav i, sen skruvar de fast staven. varje kväll bryter man om benen och skruvar upp staven 1,5 mm till. används mest på dvärgar, men i amerrka kan vem som helst göra det som en "skönhetsoperation". så var det med det.
Citera
2004-05-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
*harkel* man kan förlänga benen med en inte allt för komplex operation. går rätt fort också. upp till 1,5 mm om dagen har man fått upp det i. först bryter de benen och stoppar in en hydralisk stav i, sen skruvar de fast staven. varje kväll bryter man om benen och skruvar upp staven 1,5 mm till. används mest på dvärgar, men i amerrka kan vem som helst göra det som en "skönhetsoperation". så var det med det.

Hehe, och det skulle man ha gjort på ben, mage, armar, öron, huvud osv... dvs förlängt alla kroppens delar... njae, det är jag lite tveksam till. låter som någon tillväxthormon isf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in