2008-11-02, 14:52
Medlem
Tja

r s att jag ni skaffat mig ny dator s och har det OS som str i rubriken.
Nu nr jag skulle dra p en film i mitt VLC som jag precis skaffat frn deras hemsida s det r det nyaste vlc, krnglet med det hr r att bde ljud och bild brjar hacka och bilden blir till en enda grt efter en stund. r det vlc som inte funkar med mitt OS eller r det ngot annat fel som liger hos g-kort eller ngot snt??
Citera
2008-11-02, 15:31
Medlem
Jag kr med VLC och samma OS utan problem, s det r nog ngot annat som spkar fr dig.
Citera
2008-11-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiiga
Jag kr med VLC och samma OS utan problem, s det r nog ngot annat som spkar fr dig.

Okej, kasnke kan vara min hdd fr jag har en extern som jag prova att kolla p en film ifrn d flt det p bra iaf den tiden jag kolla det var bra mkt lngre en vad man kan om man kikar frn min interna..hller p att tankar en film som jag ska prova att glo p bde interna och externa.

Btw inte nn som har ett prog s man kan kolla hur Hdd mr? allts om det r nge fel p den eller s..den har ju trots allt hngt med i 4-5 r nu:P
Citera
2008-11-02, 15:43
Medlem
jarlens avatar
Sluta anvnda VLC.

Anvnd CCCP med MPC och CoreAVC Pro.
Citera
2008-11-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarlen
Sluta anvnda VLC.

Anvnd CCCP med MPC och CoreAVC Pro.
svenska tack?:P re olika progg de dr eller r det ett prog med olika tilgg?
Citera
2008-11-02, 16:19
Medlem
Moots avatar
Nr jag installerade Vista Ultimate x64 (efter release) s fungerade VLC som det skulle. Dock efter 4mn (nr jag upptckte .MKV) s sket det sig. VLC kunde inte spela det, och inga andra spelare heller. Inte ens codec-pack fungerade (jag har testat alla, exakt alla...). En gng gick jag in i registret och ndrade vrden, men det fungerade inte bttre fr det.

Hursomhelst, nu fungerar det, efter en ominstallation. Datorer har sjl. Ibland fungerar saker, ibland inte. Ominstallera VLC, med den nyaste versionen.

Frrutom mjukvaromssigt s mste ditt grafikkort palla den videon du frsker spela. Med andra ord s ska du inte spela HDVD p 16mb grafik. Sen ska du ha ett ljudkort som pallar med det, men det gr nog de flesta idag. Hade en polare vars dator laggade fr att ljudkortet var segt, men det var 9 r sedan.

Anvnder du USB1? Ska du streama video via USB s ska du ha USB2, srskillt om det r hgupplst material vi snackar. Arbetar disken? Virussker jag en extern disk laggar mina videos ocks.

HDDHealth r ett program som kollar temperaturen, och kan ska diskarna efter fel om mitt minne inte sviker mig.
Citera
2008-11-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moot
Nr jag installerade Vista Ultimate x64 (efter release) s fungerade VLC som det skulle. Dock efter 4mn (nr jag upptckte .MKV) s sket det sig. VLC kunde inte spela det, och inga andra spelare heller. Inte ens codec-pack fungerade (jag har testat alla, exakt alla...). En gng gick jag in i registret och ndrade vrden, men det fungerade inte bttre fr det.

Hursomhelst, nu fungerar det, efter en ominstallation. Datorer har sjl. Ibland fungerar saker, ibland inte. Ominstallera VLC, med den nyaste versionen.

Frrutom mjukvaromssigt s mste ditt grafikkort palla den videon du frsker spela. Med andra ord s ska du inte spela HDVD p 16mb grafik. Sen ska du ha ett ljudkort som pallar med det, men det gr nog de flesta idag. Hade en polare vars dator laggade fr att ljudkortet var segt, men det var 9 r sedan.

Anvnder du USB1? Ska du streama video via USB s ska du ha USB2, srskillt om det r hgupplst material vi snackar. Arbetar disken? Virussker jag en extern disk laggar mina videos ocks.

HDDHealth r ett program som kollar temperaturen, och kan ska diskarna efter fel om mitt minne inte sviker mig.

Det mste vara fel p min systemdisk fr det har alltid varit krngel nr man ska installera saker p den och prvade nu att kolla p film p min externa via usb2.0 och det funka klockrent..allts blire nog ny hdd inom sin tid. Funderar p att ta en kring 250-300 gig som system sen blire en hdd p 1 TB som jag kan frvara mina saker p..Ngot tips p bra men billiga HDDs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in